Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med startskivan

Jensolium

Recommended Posts

Hej,

Jag har fel på min hårddisk på min MBP. För att reparera den behöver jag ju starta om med min installations-CD. Nu är det så att jag kan varken välja CDn i Startskiva i Systeminställningar eller genom att hålla nere C vid uppstart.

Jag kör 10.4.9.

JE

Har du provat med Alt ner tryckt.

Har du provat starta i säkert läge Shift nertryckt.

B.D :totaltgalen:

Om jag inte minns fel har vi snackat om något liknande, att det var "fel" installationsskivor till vissa MacBook Pro

Har du haft inne datorn på nån garantireparation?

Ring Apple

Datorn har aldrig varit inne på garantireparation. Skivan har jag använt tidigare innan 10.4.9, varför krångla nu?

Knepigt värre...kan ju vara så att skivan kan vara skadad, kolla så att den inte är repig, eller så är det något med läsaren.

Eftersom du bor i Stockholm kunde du knalla in till en återförsäljare, och be att få testat skivan, i andra hand testat datorns läsare. Garanti kvar förmodar jag?

Men du säger att den bara startar MacOS X ? Håller du inne Alt tangenten vid start, på rätt sätt, så ska den ju visa alla startalternativ, även om det bara finns 1, då är det ju snarare fel på tgb.

Man KAN ju försöka reparera skivan ändå, OS X säger ju helt enkelt till om det inte går, och jo, självklart, det är något större risk, men jag har gjort det massor av gånger utan probelm.

• 2 weeks later...

Garanti finns nog kvar för den är inte så gammal.

Jag tackar för svaren hittills och ska prova igen. Kolla skivan på annat håll och verkligen se om jag inte kan får uppstartsalternativen med Alt.

JE

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...