Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur få avi att funka i iTunes?

nysta

Recommended Posts

Hur får jag mina avi filer att spelas upp i itunes?

behöver jag konvertera dom i något program? isånnafall.. vilket är bäst och smidigast?

vill inte ha dom till ipoden utan till tv:n.. men funkar dom i ipoden med så gör det ju inget =)

Det enklaste är att öppna din film i QuickTime Pro, och välja "Spara som" och sen "Referensfilm". Då skapas en referensfil (som ett alias) till originalfilen, den skapade referensfilen kan du sen dra in i iTunes (men som sagt, kom ihåg att du måste spara originalfilen, referensfilen som skapas är bara ca. 1 mb och innhåller alltså ingen film)

Det är faktiskt en ganska bra lösning, i vissa fall tom bättre än om man hade kunnat dra in originalfilen, t.ex. är det en bra lösning om man har massa filmer som ligger på en extern disk som man inte alltid har med sig)

Att skapa en referensfil har jag inte testat men det verkar ju inte dumt. Vill du konvertera filerna fullständigt kan du ladda ner iSquint :)

referensfil funkade ju skitbra! precis så jag ville ha det! tack

En fråga till.. om jag har en avi-fil och en sub-fil.. hur gör jag för att få ihop dom två så texten kommer in på avi-filen.. villl ha det så nu när jag har allt i iTunes.. men dom flesta filmer har man ju inte inbränd text på.

Submerge verkar vara vad du letar efter (...och jag också för den delen) :ThumbsUp:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...