Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Carbon Copy Cloner hjälp önskas


Pocahontas

Rekommendera Poster

Vil förvissa mig om att jag gör rätt :)

Har gjort en sk sparseimage av en intern hårddisk med hjälp av CCC och fört över den

på min Firewiredisk.

 

Nu har jag plockat ur den interna hårddisken och ersatt den med en större, och avdelat

den i 2 partitioner.

 

För att överföra allt från den gamla hårddisken, som nu finns som en image på min extera disk så har

jag klickat upp den på skrivbordet och allt innehåll på den förra hårddisken syns.

Startade CCC igen och väljer då imagen som Sourcedisk och den nya hårddiskens ena partition som Target.

I CCC inställningar har jag valt att markera att den ska vara Bootable....

 

Så nu pågpår processen...har jag gjort rätt eller skulle jag gjort på annat sätt?

Det är ju inte värre än att jag kan radera och formattera om :lol:

 

Har inte gjort detta operation tidigare, har bara tagit backup men aldrig behövt återbörda det igen.

 

Ni förstår kanske också att jag inte ids läsa manualen utan frågar er :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade tydligen, efter omstart gicjk det att välja den partition jag valt att installera på min nya Barracuda.

 

Så nu är jag här på den :lol:

Barracuda, Panther, låter ju som jag håller på med en cirkus eller ett Zoo.

 

Panthern ska få hela den andra partitionen på 70 GB alldeles för sig själv att springa i. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag sett hittills som inte fungerar är min Pando Calender, men jag får väl dra ner en ny :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan påpeka att jag skulle köra över 90GB data med CCC igår ;) Det gick inget vidare alls :( Mkt data blev inte kopierat alls osv Jag glömde givetvis bort att kolla så allting kom med men det är ju lite jobbigt att minnas allt och att gå igenom all data tar sin tid :)

 

Men men nu har jag å andra sidan en fräsch install här :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...