Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dementi: Arne berättar mer om importbolaget

thebassman

Recommended Posts

Andreas Leijon

100 miljoner i månaden för ett företag som startade för ett par veckor sedan!? Jojo... :rolleyes:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Var det dummaste jag läst på länge, från båda håll…

ahaha

webbutiken ger ju ett väldigt "proffsigt" intryck... undrar om nån av de där 25 anställda jobbar med webdesignen?

Herr Arnes Penningar... :lol:

Jag får intrycket av att det är seriösa affärer med riktiga maskiner så det tvivlar jag inte på. Men efter att ha läst alla turer i forumen (och även kommentarerna på hans egen sida...) skulle jag inte vilja göra affärer med en människa som förefaller tillfälligt (?) mentalt instabil. Kanske har ansträngningarna att starta eget blivit för mycket.... Ett professionellt företag agerar INTE på detta viset. Önskar honom lycka till! Han verkar behöva det.

Undrar om jag blir stämd nu....

Björn Nordström

Hm, 100 miljoner i månaden… Då är det nog full rulle i garaget nu. Tycker att vi måste gratulera Arne till de oerhörda försäljningsframgångarna! Och CyberPet som så länge önskat sig en riktig Macbutik på byn… Man kanske borde tipsa Luleå's skatteförvaltning så att de inte går miste som sin del. Moms betalar man in i förväg va? (med den här typen av omsättning) B)

Jag sitter och funderar på hur jag kan "undersöka" hans verksamhet. Efter några av uttalandena så blir man ju lite förvånad minst sagt. Det är rätt många uppgifter som anges, 25 anställda eller 2 anställda beroende på var man läser. Om det är det förra så är det ju en nyhet lika stor som att Luleå Hockey skulle spöa Toronto i hockey. (w00t) :blink:

Jag sitter och funderar på hur jag kan "undersöka" hans verksamhet. Efter några av uttalandena så blir man ju lite förvånad minst sagt. Det är rätt många uppgifter som anges, 25 anställda eller 2 anställda beroende på var man läser. Om det är det förra så är det ju en nyhet lika stor som att Luleå Hockey skulle spöa Toronto i hockey.  (w00t)  :blink:

dom kanske missade ett komma i 2,5 när dom skrev 25 :D

och sedan avrundar det till två <_<

Jag sitter och funderar på hur jag kan "undersöka" hans verksamhet. Efter några av uttalandena så blir man ju lite förvånad minst sagt. Det är rätt många uppgifter som anges, 25 anställda eller 2 anställda beroende på var man läser. Om det är det förra så är det ju en nyhet lika stor som att Luleå Hockey skulle spöa Toronto i hockey.  (w00t)  :blink:

Det borde ju gå att kolla upp detta företaget på alla möjliga sätt.

Skatteförvaltningen är ju ett sätt, Kronofogdemyndigheten ett annat, har han rent mjöl i påsen tidigare t.ex.

Patent och Registreringsverket osv.

Det är som Björn säger, massor av kulor måste ju rulla in i skatter, med den omsättningen :D

Eller som kompisen säger som har firma: Finns inget som går upp emot att betala in rejält med moms! ;)

Leijon har hört samtalet mellan mig och herr Importbutiken - han är inte som oss andra :rolleyes:

Om jag har otur kommer jag få betala "flera hundra miljarder kronor" i skadestånd, något som skulle kunna finansiera byggandet av dödsstjärnan är jag rädd för :D

Vilken dåre! (w00t)

Kollar man upp vad han har pysslat med förut så hittar man nog en hel del, eller absolut ingenting (vilket nog är värst!).

100 000 000 kr.... vad får han allt ifrån???

Jag är rädd för att hundra miljarder ser ut så här:

100 000 000 000 kronor.

Andreas Leijon
Leijon har hört samtalet mellan mig och herr Importbutiken - han är inte som oss andra  :rolleyes:

Jag kan intyga att det var en upplevelse... :rolleyes:

Vet inte om jag våra lägga ett inlägg här.

Man kan ju riskera att bli stämd på mycket pengar

;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...