Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med dvd i os 9


zazza

Rekommendera Poster

Hej.Har en Power book G4 med super drive med os9 o 10.

När jag är i 9an och matar in en dvd-r visas följande på skärmen att "denna cd-plate kan ikke leses av maskinen.vill du formatera cd-platen?

jag får upp 3 format att välja mellan; os standard.os extended o universal disk format. os extend är det jag kan välja och den börjar oppdatera cd-platen o den räknar lediga kb en stund o så fryser maskinen.

värför vill den inte bara ta emot dvd-skivan?(som det fungerar i 10an.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanskelig å si.

 

Når jeg setter inn en CD-R (har ikke superdrive :blush: ) får jeg opp samme melding, men jeg har følgende valg (foruten MacOS Standard, Extended etc.): "Formatere", "Mat Ut" og "Toast" (ettersom jeg har Toast installert på Mac'en blir programmet valgbart fra dialogruten). Jeg velger bare "Toast", og har aldri hatt problemer med det. Velger jeg "Formater", fryser maskinen. Dette er fordi jeg har en ettermontert Plextor brenner som ikke støttes direkte i MacOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte hittat någon lösning men om man har problem med formateringen kan man åpne Funksjoner-menyn och velge Formateringsval för å nollstille all data i lavnivåformatering. MEN jag finner inte detta någonstans! vet någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...