Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ProTools - Reason Rewired


musik

Rekommendera Poster

När jag körde ProTools (DIGI 001) och Reason rewired i Mac OS9 använde jag ett program som heter ReFuse. Med detta program kunde jag samtidigt skicka sexton separata kanaler från Reason till ProTools och på så sätt använda ProTools pluggar på varje instrument samt få varje instrument på separata ljudfiler om jag så önsakade. Med OSX och Core tycks jag endast kunna skicka en mix från kanal 1 och 2.

Är det någon som vet om detta är riktigt eller har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte provat protools och reason, men det verkar rätt orimligt...

Har du skickat ut varje kanal via rewire uppe i interfacet högst upp i reasonracket och aktiverat kanalerna i ProTools?!?

 

Borde funka, mycket märkligt annars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, via interfacet i Reason till pluggen (ReFuse)i ProTools i vilken jag sen kan välja vilken kanal jag vill ha. Men i OSX får jag inga valmöjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men du kopplar rätt i Reason då eller? För du måste ju koppla ut alla kanaler till out-interfacet så… och inte in i reasons egna mixerbord... nu använder jag iofs cubase, OS X och reason men där kan jag få kanalerna separat iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst! Rewire-insert i fel läge. Tanklöst av mig :blush: Nu har jag plötsligt 64 kanaler vilket iofs är avsevärt mer än mitt ProTools klarar av.

Tack för visat intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...