Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Umax Vista Scan


musik

Rekommendera Poster

Jag har en Umax Vista Scan 1220u men jag kan inte hitta någon drivrutin till OSX som passar för just den här modellen. Umax har ingen, Version Tracker har ingen. Är det bara att skrota denna annars utmärkta scanner eller finns det någon som vet var jag kan hitta en drivis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vuescan kostar en slant, inte lönt, billigare att köpa ny scanner :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat Vuescan. Får nog skaffa en ny scanner om inte Umax skärper sig och fixar en drivis men dessutom har de tydligen börjat ta betalt för sina uppdateringar. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otur för dig som köpt UMAX har också en sådan men 4000U och får också köra 9 och det kommer inte att komma någon uppdatering vad jag förstår för dom satsar inte på någon sådan har jag fått veta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Umax Vista Scan 1220u men jag kan inte hitta någon drivrutin till OSX...

Hej. Jag har en Umax 2100U, som också saknar OSX-rutiner. Umax satsar inte på OSX-drivrutiner till de äldre modellerna och tredjepartslösningar tycks inte fungera just till Umax. Själv scannar jag i Classicläget (fristående, ej via Photoshop), men har sneglat på en av de billigare Epsonmodellerna. Verkar helt OK, har rutiner för OS X och kostar inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte scannerprogrammet som är problem utan att usb inte funkar men man får hoppas att andra unviker umax så mycket som möjligt för dom verkar inte bry sig om kunderna min skanner köpte jag strax innan X vart aktuellt på marknaden ändå fixar dom inte drivruitiner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte scannerprogrammet som är problem utan att usb inte funkar men man får hoppas att andra unviker umax så mycket som möjligt för dom verkar inte bry sig om kunderna min skanner köpte jag strax innan X vart aktuellt på marknaden ändå fixar dom inte drivruitiner

Hva mener du med at USB ikke funker?

 

Det hender, når jeg slår på maskinen at USB ikke funker. Om jeg trekker ut USB-kontakten/sladden og setter den inn igjen, så virker alt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
men dessutom har de tydligen börjat ta betalt för sina uppdateringar. :angry:

Så det är därför support umax klämmer upp en ruta med inloggning för ansluta till ftp! Användare: Lösenord: Konto: Men ingen uppgift om HUR man ska göra detta. VILKA uppgifter. VAD det kostar! (försökte alltså ladda ner Vistascan 3.5.1) Någon som har ett alt. till min gamla Astra 610S? Medföljande Vistascan 2.40 vill sig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå en Umax Astra med diabildslock och allt, SCSI, tänkte skulle scanna häromveckan och startade upp Classicläget men något SCSIkort hittade datorn inte längre, det finns ett i datorn och det sitter ordentligt i men nix ändå, inte ens senaste drivrutinen hjälpte, kortet kanske dog av tristess efter att inte ha använts på ett år el mer, så nu funkar inte heller min diabildscanner, man kan gråta över alla tiotusenlappar som flög sin kos där… aldrig mer Umax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...