Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MP3 backup til DVD spelare...

heiko

Recommended Posts

Har gjort backup på mina CD-skivor och sedan provat med att spela skivorna på min DVD spelare utav märket Sony DVP-NS405 men det går inte att eftersom spelaren kan inte "hitta" skivan.

Har backat dem på DVD-R skivor i Toast som DATA-CD i MP3 format enligt vad som står i bruksanvisningen i boken till spelaren.

Någon som har råkat ut för samma problem och som har kommit på en bra lösning på det hela.

/Heiko

Jeg er ganske usikker her, men det kan tenkes at MP3-avspillingsmulighetene til DVD-spilleren er begrenset til såkalte MP3-CD'er Dermed er det også usikkert om den aksepterer MP3'er på DVD, men altså krever at det ligger på en CD (brent som "MP3-CD" som er eget format i Toast om jeg ikke tar feil).

Thomas Ytterberg

Långt ifrån alla stationära dvd-spelare klarar mp3-filer brända på dvd. De flesta klarar att spela såväl mp3-filer som hemgjorda filmer brända på datorn/i den stationära dvd-brännaren. Men inte kombinationen både mp3 och dvd-+r/rw.

//Thomas

Ok, då vet jag läget.

Ja, man har i alla fall lagt in sina skivor snygg och prydligt på disken i min nya Mac. :)

Får väl köpa en iPod som man kan plugga till Stereon och så kan man ju ha den till bilen så man slipper ha en massa skivor liggandes där.

/Heiko

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...