Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Adobe Creative Suite

ackiboa

Recommended Posts

creativesuite.jpg

Här är dom allihop på rad. Håll med om att programikonerna i Adobes Creative Suite inte har så där alldeles självklar identitet. Men alla programmen finns där bakom ikonerna. GoLive, ImageReady, Photoshop, Illustrator och InDesign. Fråga mig bara inte vilken ikon som hör till vilket program...

Som vanligt är ju programikonerna snyggt gjorda men nån identitet har de inte!!

Indesign är ett intressant program på framfart!

Vore intresssanta att höra hur de nya versionerna är, jämförd med de gamla. Speciellt golive och indesign.

Vid en snabb genomgång tycker jag att skillnaden är måttlig, både då det gäller fart och funktioner. InDesign kan nu på GoLive-manér fästa paletterna vid en skärmkant och GoLive har en verktygspalett inspirerad av de andra Adobeprogrammen.

Den gamla Adobe-favoriten Dimension (3D) har nu integrerats med Illustrator. I övrigt skulle jag vilja påstå att programsviten mest är en finputsning. Bortsett då från ikonerna som saknar karaktär/identitet och säkert får många att mer än en gång starta fel program från Dockan.

Hastighetsökningen på InDesign är ju något som Adobe hojtar ganska högt om. Eftersom vi nu kör ID2 bredvid QXP 4.11 så hoppas jag ju verkligen att de har fått igång någon turboladdning på ID CS... inom en tämligen snar framtid skall vi gå över mer och mer till ID för att sedan lägga Quarken på hyllan. Ackiboa, vad sitter du med för burk? Och hur är den bestyckad?

Når Adobe oppdaterte fra InDesign 1.5 til 2.0 var det også svært mye snakk om den store økningen i hastighet. Forskjellene var sikkert målbare, men jeg personlig kan ikke merke noen stor forskjell (ihvertfall ikke i nærheten av den forskjellen Adobe snakket om).

Håper de har klart å gjøre noe med den enorme tregheten som intreffer når du har mange bilder på sidene.

Det omåttligt lilla jag kört ID så verkar den snabbare, i illustrationer , rotera etc.etc.

Illustrator har fått en Barbie-look och tycks preferera bleka paletter, men verkar funktionellt drägligare.

Men uppstarrten i Acrobat- som det inte hänt nåt med är ju alldeles bedrövlig.

Använder ni då den Engelska versionen eftersom det är den som kommit eller vad???

Ja jag vet det har inget med hastigheten att göra - men lite nyfiken på varför ni köpt engelsk är jag allt.....

känns ju så jobbigt att vänta på svensk... ser ingen anledning att använda svensk... det är ju precis samma program fast menyerna är översatta :)

Er det ikke så at man kan kjøpe Engelsk versjon, og så laste ned Svensk språkfil når den er tilgjengelig ?

(Var bare en tanke)

>coroner: I förra Indesign (US) gick det att gå in någonstans och ändra på språkfilen till svensk... Det mesta blev då översatt :-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...