Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

lite analys


mythrider

Rekommendera Poster

När jag kollade på reklamen för iPhone som släpptes nyligen såg jag en lustig grej.

 

På homepagen i operativet, dvs skrivbordet fanns det bara tre stycken olika apps som kunde sättad på.

men när kameran zomar in nedre delen där ipod, safri mm finns visas fyra stycken ikoner istället för tre.

 

om man kollar på bilden ser man att dem sista programen är likadana som i stora bilden vilket tyder på att det finns ett "gömt" program som har visats på tidigare betaversioner av os:et

Det kanske inte rör sig om något banbrytande eftersom att det kan vara en ganska enkel och elementär funktion eller kanske något totalt annorlunda eftersom att ikonen aldrig visas. Vilket kan betyda något extra roligt...

 

http://img511.imageshack.us/img511/4786/ma...dppload1hv7.png

 

http://img501.imageshack.us/img501/5769/ma...uppload2hj6.png

 

To be continued..(29/6)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt att du hittade det!

 

Försökte själv hitta några gömda funktioner i de nya reklamerna, men det där hade jag missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Ni har missat GPS:en. Eller iaf något liknande. Den hittade jag utan hjälp av Looprumours, deras nyhet kom 3 minuter efter att jag kommit på det (ville bara säga det ;)) Om ni kollar på Calamari-filmen så säger han "Hmm, which one is the nearest from here...ah!" eller nåt sånt. Hur kunde telefonen veta vilken som var närmast? Dessutom finns det en knapp för "Direction from here", vilket ckså innebär att iPhone vet var den är, och vad är troligare än GPS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Ni har missat GPS:en. Eller iaf något liknande. Den hittade jag utan hjälp av Looprumours, deras nyhet kom 3 minuter efter att jag kommit på det (ville bara säga det ;)) Om ni kollar på Calamari-filmen så säger han "Hmm, which one is the nearest from here...ah!" eller nåt sånt. Hur kunde telefonen veta vilken som var närmast? Dessutom finns det en knapp för "Direction from here", vilket ckså innebär att iPhone vet var den är, och vad är troligare än GPS?

 

 

Den går på mastens position och vet på så sett var man befinner sig sånär som några meter.

 

 

men gps verkar troligt... men det andra sättet fungerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när postades den nyheten?....den 7:e

När postade jag det?...den 4:e

 

Men roligt att se hur angagerade folk är i iPhone, känner mig inte ensam som applenörd(positivt eller negativt?)

 

Mvh

Marc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...