Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mailproblem


Mackult

Rekommendera Poster

När jag skickar dokument, exempelvis bokföring, från jobbet och hem så har jag upptäckt att om jag öppnar bilagorna i Mail så får jag felmeddelande som "databasen är skadad", "reparationen misslyckades". Företaget går inte att öppna. Om jag däremot hämtar bilagorna i Mac OS 9 i Outlook Express så uppstår inte detta problem.

Dokumentbilagor i RagTime Solo som jag skickat via Mail är "låsta" d v s går inte att göra ändringar på, inte spara o s v. Döper jag om dokumentet under "spara som" då fungerar allting som det ska. Detta problem uppstår inte om jag hämtar bilagorna i Outlook Express och sedan öppnar dem i Mac OS X. Jag hade förstått detta lättare om programmen hade varit Microsofts men nu är det program som tagits fram just för Mac och då blir det lite jobbigt, för att inte säga pinsamt, att behöva använda M$program för att få det att fungera.

Har någon några idéer kring detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du packat filerna? Jag skickar ofta runt grejor på likande sätt och det fungerar i princip alltid. Men jag packar alltid allting (nästan) som skall bifogas med mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har inte packat filerna, men tack för tipset ska testa det idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag packade bokföring och lite annat smått och gott och det fungerade utan några problem (w00t)

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...