Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kritik mot tidningen MacWorld

Rekommendera Poster

Svolder

Om ni har läst senaste numret så vet ni att det kommer bli lite ändring. Man lanserar systertidningar för iPhone och iPad och innehållet i MW kommer framöver bli mer Mac-inriktat.

Snabbcheck: Det är inte 1 april idag. Stämmer detta så :galetglad: :galetglad: :galetglad:

Hoppas de gör samma förändring med forumet!

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Andreas Leijon

16

• Fruff

11

• the_fine

11

• gummianka

10

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ni är inne på en jätteintressant diskussion här. Jag medger direkt att det är en sjuhelsikes utmaning att göra en bra tidningen OCH webbsajt, utan att reta upp endera målgruppen. Faktum är att ungefär

Hej Alla,   Är en MYCKET luttrad PC-användare som slutligen konverterat totalt Jag har efter några lösnummer under 2009 bestämmt jag mig för att börja prenumerera på MW i 2010. Jag har läst hela d

Posted Images

johnalder

Snabbcheck: Det är inte 1 april idag. Stämmer detta så :galetglad: :galetglad: :galetglad:

Hoppas de gör samma förändring med forumet!

Observera att MW inte kommer bli helt fri från iPhone dock...

Länk till inlägg
  • 7 months later...
Gäst eyeMac

Hej,

Ibland så undrar jag om redaktionen har brist på saker att skriva om. Jag syftar på att det är så mycket repetition av ämnen i tidningen t ex:

• Så här gör du för att snabba upp din Mac

• 100 roligaste, bästa appar, nödvändigaste... Ny kategori vart nummer men ändå samma sak.

• Så här ställer du in Airport

Det känns nästan som varje nummer är skriven för en konsument som läser MacWorld för första gången, kanske det är så?

Jag tror det hade varit bättre att släppa ett nummer varannan mån, alternativt en gång i kvartalet istället för att leverera samma saker om och om igen maskerat i nytt omslagspapper.

// eyeMac

Länk till inlägg
  • 6 months later...

Någon mer än jag som tyckte att nya numret av Macworld var grusig inuti? På alla sidor fick man borsta bort damm eller någon sorts grus.

Länk till inlägg

Någon mer än jag som tyckte att nya numret av Macworld var grusig inuti? På alla sidor fick man borsta bort damm eller någon sorts grus.

Samma upplevelse här.

Länk till inlägg

De kanske har ägnat sig åt grävande journalistik?

Länk till inlägg
  • 4 months later...

Jag tycker det är lite konstigt att IDG använder sig av flash om man hämtar hem tidningen via kundklubb (E-magazin) för att läsa i datorn.

Själv vill jag ha möjlighet att läsa min tidning i offlineläge på min IPAD och där går ju inte flash så bra ihop med paddan.

Varför använder ni inte er av något mer Apple-vänligt format?

Länk till inlägg
Svolder

Jag tycker det är lite konstigt att IDG använder sig av flash om man hämtar hem tidningen via kundklubb (E-magazin) för att läsa i datorn.

Själv vill jag ha möjlighet att läsa min tidning i offlineläge på min IPAD och där går ju inte flash så bra ihop med paddan.

Varför använder ni inte er av något mer Apple-vänligt format?

Prenumererar man via Tidningskiosk i paddan funkar den att läsa.

Redigerad av Bo_H
Länk till inlägg

Prenumererar man via Tidningskiosk i paddan funkar den att läsa.

Funkar det med samma inloggningsuppgifter eller måste man betala för en extra pren även där?

Länk till inlägg
Svolder

Funkar det med samma inloggningsuppgifter eller måste man betala för en extra pren även där?

Det vet jag däremot inte, jag har bara min prenumeration på paddan.

Länk till inlägg

Om det är tidningstorget du menar så testade jag det nyss och där funkar det tyvärr inte.

Länk till inlägg
Svolder

Om det är tidningstorget du menar så testade jag det nyss och där funkar det tyvärr inte.

Tidningstorget? Det är appen Tidiningskiosk i iOS 5 jag talar om.

Länk till inlägg
Anna Muller

De kanske har ägnat sig åt grävande journalistik?

:skondans::borstatanderna:

Tack för dagens (bättre sent än aldrig) gapskratt!

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...