Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kritik mot tidningen MacWorld


Shenmue

Rekommendera Poster

Hej!

Du som har fått tidningen, -vad tycker du?

Skall man hoppa högt och springa ner till kiosken och betala närmare 80kr för den?

 

Mvh

Magnus

Nej. Gör det bara om du verkligen gillat innehållet i senaste tidens nummer. "Nya" MacWorld är till innehållet identisk med "gamla" MacWorld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 206
  • Created
  • Senaste svar
Carlisle_united

Börjar mer och mer inse att jag knappt öppnar och läser mina MW längre... dom åker in i bokhyllan kanska direkt. Varför? det finns inget att läsa längre. Håller med ovanstående att har man läst en artikel/lista som börjar med MAXA/FETASTE/SUPER osv. så har man läst alla. Börjar snart kräkas på alla dom fetaste programmen/plugins till din Mac. Istället har jag börjat läsa dom gamla MW istället. Där det finns intressanta reportage och välskrivna artiklar. Som extra bonus så lyser FETASTE/SUPER/MAXA med sin frånvaro.

Det enda som jag numera läser är Ytterbergs artiklar/tester samt de få få få repotage som finns.

 

Har nyss tecknat en års prenumeration men blir inte tidningen kraftigt bättre innan den tar slut så kommer jag få acceptera att min MW samling bara fick sträcka sig över 15 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och funderade över framsidan, som många har klagat över. Skulle det inte vara möjligt att ha en framsida som är för försäljning och en som är för prenumeranter. :fundersam: Nä, det kanske skulle bli för komplicerat och kostnadsineffektivt.

 

 

(Kan tillägga att jag inte har läst tidningen ännu och kan därför inte kommentera innehåll och dylikt...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar mer och mer inse att jag knappt öppnar och läser mina MW längre... dom åker in i bokhyllan kanska direkt. Varför? det finns inget att läsa längre. Håller med ovanstående att har man läst en artikel/lista som börjar med MAXA/FETASTE/SUPER osv. så har man läst alla. Börjar snart kräkas på alla dom fetaste programmen/plugins till din Mac. Istället har jag börjat läsa dom gamla MW istället. Där det finns intressanta reportage och välskrivna artiklar. Som extra bonus så lyser FETASTE/SUPER/MAXA med sin frånvaro.

Det enda som jag numera läser är Ytterbergs artiklar/tester samt de få få få repotage som finns.

 

Har nyss tecknat en års prenumeration men blir inte tidningen kraftigt bättre innan den tar slut så kommer jag få acceptera att min MW samling bara fick sträcka sig över 15 år.

Jag hoppas verkligen att redaktionen läser och tar till sig av det som skrivs i den här tråden just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du som har fått tidningen, -vad tycker du?

Skall man hoppa högt och springa ner till kiosken och betala närmare 80kr för den?

 

Mvh

Magnus

Testa och bilda dig din egen uppfattning. 80 spänn är trots allt ingen förmögenhet. Antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att redaktionen läser och tar till sig av det som skrivs i den här tråden just nu.

 

Det hoppas alla vi "gamla" prenumeranter på (många av de nya tror jag också).

Och det ska gå fort - ändringar redan i nästa nummer helst. Annars så går ut min prenumeration vid årsskifte och då blir det inga mer MW efter 17 trogna år. Tro mig.

 

Herr Ytterbergs tester (högsta betyg) kan man läsa ev. på biblioteket. Känns lite dyrt och onödigt att betala 700 spänn om året för några tester man är intresserad av och för övrigt samla på plottriga, svårlästa blaskor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på ICA:s tidningshylla idag, kan inte påstå att den "stack ut" bland alla de andra datortidningarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fruff,

Tack för ditt svar. Då fortsätter jag att läsa de engelska och amerikanska!

 

Mvh

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priset gör att jag inte köper tidningen.

Innehållet motiverar inte priset, tyvärr det gör inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väntat och väntat på detta nummer som skulle bli något speciellt, en helt ny MW skulle se dagens ljus hade jag uppfattat det som. På kontoret förnyade man inte prenumerationen när den gamla gick ut i början på sommaren - det fanns en person som stred för detta med hänvisning till en diskussion på bloggen och jag var för ny när det kom på tapeten för att ens bli tillfrågad. För att undvika hack beställde jag en egen och tänkte att något "gammalt" nummer kunde jag stå ut med. Men om detta är vad redaktionen kallar nytt, bättre, spännande etc så kan jag konstatera att vi lägger olika saker i dessa ords betydelse. Förutom ett ytterst svårläst typsnitt känns innehållet likadant som det varit det senaste året. Skulle inte tagit en helårsprenumeration ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...snip..Annars så går ut min prenumeration vid årsskifte och då blir det inga mer MW efter 17 trogna år. Tro mig...snip...

 

Samme her. Hvis de ikke gjør noen seriøse forbedringer både på form og innhold blir det ikke noe mer svensk MacWorld i min hylle. Den fonten er jo helt krise! Den nye logoen er ikke noe fin den heller, forresten. Jeg får skikkelig «1001 Fonts-feeling» av begge to. Bare det å velge en font med single-story «a» i en magasinlogo av denne typen skriker «amatør» lang vei. Er forresten ikke fan av så blankt papir på innsiden heller. Nei, først gikk det til skogs med Cap&Design, og nå står tydeligvis MacWorld for tur. Trist nå.

 

Beklager hvis dette ble litt grinete, men jeg måtte bare få det ut. Det er vel uansett bedre å klage litt enn å ikke bry seg, antar jeg.

 

:(

 

PS. Innmari bra innlegg av Fruff, forresten. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon möjlighet att få höra redaktionens tankar om det här? Kanske upprätta en dialog så att vi kan få ett MacWorld som alla är nöjda med? Just nu känns det som om klagomålen och synpunkterna sakta glider obemärkta bort mot horisonten (säger inte att det är så, bara att det känns så).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samme her. Hvis de ikke gjør noen seriøse forbedringer både på form og innhold blir det ikke noe mer svensk MacWorld i min hylle. Den fonten er jo helt krise! Den nye logoen er ikke noe fin den heller, forresten. Jeg får skikkelig «1001 Fonts-feeling» av begge to. Bare det å velge en font med single-story «a» i en magasinlogo av denne typen skriker «amatør» lang vei. Er forresten ikke fan av så blankt papir på innsiden heller. Nei, først gikk det til skogs med Cap&Design, og nå står tydeligvis MacWorld for tur. Trist nå.

 

Beklager hvis dette ble litt grinete, men jeg måtte bare få det ut. Det er vel uansett bedre å klage litt enn å ikke bry seg, antar jeg.

 

:(

 

PS. Innmari bra innlegg av Fruff, forresten. DS.

 

Roligt att det finns norska prenumeranter som läser svenska Macworld.

Offtopic: Finns det en norsk macworld? I såfall hur är den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag har nåt att säga som inte redan sagts. Men tidningen genomgick ingen större förändring läsarmässigt tycker jag. Fortfarande tunn och "samma gamla krafs". Tips om program osv till iPhone som man redan läst för många gånger. Loggan är inte bättre. Jag vill se mer reportage, kolla tillex nya tidningen iLove. Dom gör en intervju med Eric Gadd och hans kärlek till Apple's produkter. Dom träffar vanliga Svensson's och gör "hemma hos". Sådana grejor behöver Macworld. Visst det är lite mer avdelning program och tester, men det mesta har nog dom flesta av oss redan hittat (sidorna med adium, safari plug-ins osv).

 

Hade jag fått önska hade jag delat in tidningen mer. Tre olika delar kanske, en för nybörjaren där ni kan ta upp grunderna för att använda OS X osv. En avdelning medelanvändaren där ni går över i lite mer avancerat. Sen såklart avdelning "proffs" användare där terminalen osv tas upp. Konceptet är enkelt men tidningen hade nog fått ett lyft då den riktat sig mer till alla olika användare. Nu känns det mer som nybörjare (lite medel).

 

Tidningen måste bli breddare, både innehållsmässigt och i sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marcus Holmer
Oj, det där var ord och inga visor. Jag vet inte knappt hur jag ska ta mig an det du skriver. :fundersam:

Vi har fått en massa positiva kommentarer som säger rakt emot dig, så jag antar att även typografi kan vara subjektiv.

 

Gällande omslaget så är det inte primärt tänkt att vara ett stilrent formstatement. Det är till för att sälja in tidningens innehåll på en enda sida. Och efter år av erfarenhet kan jag konstatera att more is more på den fronten.

 

 

Mina fem cent (bor i Tyskland så här har vi inga ören)

 

Det första jag tänkte när jag såg den nya tidningen i brevlådan var: -Wer hod aich ins hirn gschissen? (vilket på bayerska betyder så mycket som "vem i h-lvete kom med den här korkade idén?).

 

Som en annan medlem sa, nya MacWorld ser ut som "PC för alla" på framsidan, eller ännu värre, "PC & Mac Magazine" från 1996!

 

Andreas, om tanken var att väcka uppmärksamhet har ni lyckats! Om det verkligen var för att sälja tidningens innehåll, varför har ni då placerat ALLT innehåll på utsidan av tidningen? Jag har aldrig i mitt liv sett en så rörig och oläslig framsida.

 

Tyvärr blir det inte bättre när man slår upp tidningen. Jag har (snällt) räknat till sju olika sidmallar, vilken gör att på var femte sida så har du känslan av att du har en annan tidning i handen. Du vet inte längre vilken tidning du läser!

 

Innehållsöversikten är inte konsekvent, att "maxa programmen" tar upp en halv sida medan "hyllningen" till ett suveränt program (Evernote) är inklämt som en nödlösning i sista sekunden.

 

I minirutorna för de olika kategorierna har ni lagt in bilder, varför det? Räcker det inte med dem ni har på övre delen? Minibilderna pa Handbrake och Cheetah har inget att söka i listorna heller!

 

Nästa problem: Grå text. Hallå, minsta synproblem hos läsaren och ni har en läsare mindre! Var var redaktionen när det här numret gjordes? Mental semester?

 

Nyhetsmolnet är bara rörigt, sånt funkar på nätet men inte i en tidning. Och här har ni korta.nu-länkar tryckta i ljusgrönt! Man ser ju ingenting! Ny sidmall förresten, snygg men den gula listen tar för mycket plats, hälften vore nog.

 

När ni gjorde sidan om typsnitt, vem bestämde då att ni skulle använda alla dessa i nya numret? Jag har aldrig sett så virrig typografi. Bestäm er för ett typsnitt till rubriker och ett till brödtext och variera dessa i storlek och tjocklek men ta inte med alla typsnitt som någonsin gjorts!

 

Forumssidan är ok, gula listen är dock fortfarande för tjock (se ovan). På nästa uppslag (s 14-15) handlar det fortfarande om forumet men nu med ny sidmall! Plötsligt har vi en smal, icke genomgående list i överkant. Jag trodde först att jag missat en sida. Och varför är skärmdumpen på en ointeressant reklamsida 3ggr så stor som en interessant skärmdump på Quickbench?

 

LAN-Master-reklamen bryter sidmallen i höger nederkant, dålig layout, ser ut som en skoltidning.

 

Sedan kommer hyllningen. Kul att program hyllas, borde bli ett fast inslag i varje nummer. Tyvärr löper skärmdumpen över 1,25 sidor, eller snarare 20% på vänstra sidan och 80 på den högra, vilket gör att skarven sabbar allting. Man får ingen känsla för hur programmet ser ut.

Texten blir uttryckt mot vänsterkanten och var förmodligen tvungen att kortas.

 

Flytta skärmdumpen till högersidan och använd hela vänstersidan till att beskriva programmet och ge oss ett par nyttiga tips!

 

Ny sida, ny sidmall. "Maxa dina program" har en fräsch sidlayout men även den för klumpig. Ni förlorar plats i överkant, först mycket vitt och sedan en fläskig list. Snyggt dock med ikonen!

Tyvärr är tipsen på sidan 23 ( i rutan till höger) skrivna med ljusgrön färg = oläsligt.

 

På sidan 32-33 har vi även här ny sidmall, "Så funkar det " ja vad som stod efter det kunde jag inte läsa eftersom färgen inte syns när tidningen ligger framför mig på bordet.

På nästa sida är det en annan sidmall igen (tjocka listen i överkant) fastän det rör sig om samma artikel!

 

Interessant artkel som dock får minuspoäng för radbruten kod i exemplet på sidan 34 och 36. I nederkant på sidan 37 tipsar ni om nästa nummer, återgen med ny sidlayout (den nedre listen är ny).

 

Ny sida, ny layout. Blaffig överskrift "Testat - Nordens största testare av macprodukter" Vem då? Testat? Heter han så? Förvirrande. Kläm in ett "MacWorld" så blir det bätte: "Testat - MacWorld: Nordens största testare av macprodukter"

 

Eller gör ett sigill "Testat av MacWorld" och använd det för alla tester. Och varför ser rutan "Nätgodis" (s40) annorlunda ut än andra tips (t ex s23)

 

Minitesterna är bra och just det var de ska vara - minitester med snabb betygsättning.

 

Steg för steg är bra - rakt igenom

 

Sedan kommer iPhone och då behöver vi en ny layout och den måste vara svart, självklart, är ju typiskt iPhone på nåt sätt. På sidan 74-75 har vi svart bakgrund för programmen, på nästa sida är bakgrunden grå. På första uppslaget fick vi tacksamt länkar till programmen, på nästa uppslag tog väl trycksvärtan slut. Suck...

 

Sedan lite iPhone-tillbehör med berättigat frågetecken, därefter en djupplöjning i arkiven och upp med den kraschade G5-an från MacWorld 2-2005 och 10-2006 på sidan om nästa nummer.

 

Det är kul att ni ville prova på nåt nytt igen och brainstormingen verkade ha varit produktiv. Synd bara att ni bestämde er för att ta med ALLA ideerna i en och samma tidning.

 

 

Innehållsmässigt är tidningen bra, substansen finns, artiklarna och testerna är interessanta. Men resten, ujujuj. Det måste bli en förbättring, less is ofta more. Kolla in meganumret 5-2004, 90 sidor, ren framsida, mycket information men överskådligt och läsbart. Och tryckt på härligt papper, bort med glansen!

 

Prata lite med era kollegor på CAP, de verkar ju veta vad det handlar om: http://korta.nu/310e

 

 

Substans: Väl godkänt

Layout: underkänt

Design: knappt godkänt

Läsbarhet: underkänt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Markus!

Men jag stötte på ett litet problem... Jag samlar alla mina MacWorld-nummer i en rad i bokhyllan i vaedagsrummet, men "nya" (gamla med kladd) MacWorld var tyvärr så ful att den inte fick våra med i samlingen. Sorry, men jag tror aldrig jag sett en så ful framsida i hela mitt liv.

 

Gamla MacWorld var BÄTTRE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Man ska inte klaga och ösa ur sig så mycket kritik som jag gjorde mot oktobernumret (nr 09 2008) utan att göra en ny utvärdering ett tag senare. Så nu, två nya nummer senare, är det dags igen! :)

 

(Ha gärna nummer 9, 10 och 11 framför dig så du kan se och tycka själv.)

 

Vi kan börja med framsidorna... :

Redan nummer 10 har en bättre framsida. Tror färgvalet med svart bakgrund tillsammans med vänsterjusteringen bidrog mest till att rensa upp plottret.

 

I och med det senaste numret (nr 11) så har ni lyckats med er bästa framsida på mycket länge. Det som gör den så bra är allt den saknar (!). Den har inga "klisterlappar" som t.ex. "14 sidor guide" och "38 testade program" (från föregående nr). Även [nästan] alla dessa småbilder typ en iPhone här och en iMac där lyser med sin frånvaro. De som finns kvar stör inte framsidan som helhet (msn-fjärilen är lagom diskret och smälter in mer resten av famsidan och Bond-bilden är snyggt inlagd i sitt rubrikfält).

 

Rubrikerna är precis lagom många och lyfter fram de viktigaste artiklarna. De är dessutom placerade så att de inte gör framsidan plottrig. Typsnittet beter sig dessutom mycket bättre i fetstil än i den hårtunna variant som användes i nummer 9 och till viss del på nr 10. Framsideillustrationen är lagom detaljerad och får det utrymme den förtjänar. Kort sagt en mycket bra framsida!

 

...och så till insidan:

Först lite kort om allmänna intryck. Brödtextens typsnitt gör sig bättre och bättre, tror det till stor del är en vanesak även om jag fortfarande tycker det känns en aning tunt. Uppfattningen av rubrikernas och ingressens typsnitt har dock inte förbättrats. Det går från att vara fullständigt hopplöst till acceptabelt beroende på vilken färg, storlek, stil (fet/tunn/normal) och huruvida versaler används. Jag kan inte säga någon speciell kombination som är särskilt dålig eller bra. Ingresserna är konstant besvärliga att läsa.

 

Innehållsförteckningen:

Inte så mycket att orda om förutom rubrikernas typsnitt (se ovan). Ta dock en titt på övre vänstra hörnet i decembernumret... oops :P

 

Nyhetsmolnet:

Varför?! Det är enligt mig något som inte alls fungerar i tryckt form. Anledningen till att dessa moln fungerar på internet är att du lätt kan klicka på de länkar som intresserar dig. Hur kort korturl du än lyckas skriva dit så har molnet redan tappat sin funktion. Lägg till det de ljusa färgerna och den hemska tunna varianten av rubriktypsnittet...

 

På den motstående sidan.. betydligt bättre att låta panelen samsas med en halvsida reklam (nr 11) än att stoppa nästintill uteslutande positiva kommentarer om "nya" MW (nr 10). ;)

 

Listan:

Inte så mycket att orda om. Möjligen forumsmileysarna i högerspalten, passar inte riktigt in i det annars välputsade uppslaget.

 

Hyllningen:

Fortfarande en bra ide och fortfarande kan skärmbildens storlek minskas. Om inte annat för att slippa gå över uppslagets mitt då det till viss del förstör överblicken av programfönstret.

 

Superguiden:

I och med de senaste två numren förtjänar de faktiskt sitt namn! Hoppas att de oändliga listorna är borta för alltid.

 

Så funkar det:

Slut på sånt bara för att programmeringsserien tog slut? Jag skulle gärna se en Så funkar det med fördjupning i mer tekniniska områden (även hårdvara). Behöver inte nödvändigtvis vara jättelånga artiklar men kanske ett uppslag varje gång? Några förslag på ämnen: (Hårdvara) Datorns inre, trådlös dataöverföring, USB, skärmkontakter, (Mjukvara) Vad gör ett operativsystem?, hur fungerar en webbläsare, email, intro till diverse programmeringsspråk.

 

Ni kan säkert komma på mängder av saker att göra intressanta artiklar av.

 

Tester:

Jag vet fortfarande inte vilket program eller vilken pryl som testas utan att behöva leta. Kanske kan ni utforma rubrikerna något i stil med "Comic Life - Bli din egen seriehjälte" istället för att bara ha "Bli din egen seriehjälte".

 

Minitesterna har nu nått rimliga mängder. Två uppslag som det är nu är max. Om sidantalet blir ett problem för någon viktigare artikel så kan ni utan att skämmas dra bort en eller två av minitestsidorna.

 

iPhone:

Glöm inte bort iPod touchen! Sidorna borde fokusera mer på Mobile OS X och de enheter som det körs på. Mindre fokus på iPhone specifikt.

 

Reporta... nähe, återigen slut på tidningen:

Ni har lyckats få mig att ta bort fingret från avtryckaren, men ni har fortfarande en del jobb kvar innan jag lägger ifrån mig pistolen. Reportage och artiklar från verkligheten saknas fortfarande. Både aktuella händelser, intervjuer med intressanta personer och applehistoria skulle vara intressant. Lägger ni till en permanent sådan reportagedel samt en permanent och tekniskt inriktad Så funkar det med bra innehåll så kan jag leva med resterande små skavanker. Även om det vore trevligt om ni även fixade dem.

 

 

Jag hoppas att redaktionen är villiga att på något sätt svara och bemöta kritiken istället för (som det upplevs från den här sidan skärmen) lägga dövörat till så fort inlägget inte består av ros och beröm.

 

Med vänliga hälsningar,

Fredrik Forsberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min Macworld idag i brevlådan, har inte läst den än.

 

Men den kom oplastad!

 

I denna årstid är det inte bra :(

 

 

En fuktig Macworld är inte rolig att läsa, ännu mindre en skryllig.

 

:armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min Macworld idag i brevlådan, har inte läst den än.

 

Men den kom oplastad!

 

I denna årstid är det inte bra :(

 

 

En fuktig Macworld är inte rolig att läsa, ännu mindre en skryllig.

 

:armskeptisk:

Fick också min idag, oplastad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
(Massa bra åsikter...)

Du har mycket vettigt att säga och till stor del håller jag med dig. Så håll ut, vi försöker fortfarande hitta vår balans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten eloge till redaktionen, ett klart lyft med omslaget, äntligen lite harmoni för ögat.

Innehållet ser också bra ut även om förra numret var matigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med. Omslaget ser bra ut och innehållet börjar växa till sig för varje nummer. Gillar utrymmet forumet har och alla minitester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har mycket vettigt att säga och till stor del håller jag med dig. Så håll ut, vi försöker fortfarande hitta vår balans.

 

Tack :) Det känns som om "nya" MacWorld utannonserades två nummer för tidigt.

 

En sak som jag glömde ovan är att jag gärna ser lite fler tester av hårdvarutillbehör till macar (och till en mindre del även iPod/iPhone). Exempelvis möss, skrivare, externa hårddiskar, hörlurar etc. Ni har antagligen redan planerat sånt i och med tangentbordstestet i nästa nummer. Men det kan vara värt att tillägga ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

PhotoShop-tips som skrivs i MW är nog bra trevliga och troligtvis välskrivna. Tyvärr har jag inte råd att unna mig över 9000 kronor som programmet kostar. För min del hade skolor i mer överkomliga bildbehandlingsprogram varit mer välkommet. Kanske är Photoshop så himla stort och förekommande bland vanliga användare att artiklar om PS inte går att undvika ungefär som OsX-tipsen. De som investerar i PS torde vara proffsanvändare med utbildning i programmet. Vad vet jag enkla människa.

 

Idag ska jag gotta mig med att läsa del 3 i progammeringskolan om Xcode. Ett synnerliget prisvärt prgram ;-) och troligtvis mer avancerat också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Jag har tidigare tagit upp dessa synpunkter på en annan tråd, men jag tror det gör sig bättre här.

 

Det var en del knepigheter i senaste MW, nr1 2009. Jag tar upp två här.

 

Mappar heter det

På sida 20 "Organisera är A och O" kan inte skribenten organisera sina uttryck utan blandar mappar och kataloger som från den gamla Windows/DOS-tiden. Det är inte pedagogiskt, dessutom framstår skribenten som okunnig om Mac, eftersom det heter Mapp och inte Katalog i Macintosh. Detta forsätter i följande avsnitt om Smarta Mappar i Finder och Mail, där mappar och kataloger blandas i en enda röra.

 

Alias heter det

På sidan 25 skriver MW om genvägar i Mac. Det finns inga objekt som benämns genvägar i Mac. I Windows däremot finns det genvägar. Det heter Alias i Macintosh.

 

Det känns lite väl slarvigt när jag betalar 70:- per tidning. Då kräver jag lite mer pedagogiik och bättre svenska.

 

I övrigt känns blandningen av enkla tips, programmering och iPod/iPhone välbalanserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...