Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mikrofonproblem


Jonatan Lindström

Rekommendera Poster

Jonatan Lindström

Hej och hå och så!

 

Jag har en 1,25 GHz G4, en sådan där platinumfärgad torngrej alltså.

 

Jag lyckas inte koppla in nån mikrofon. Jag har testat både med en vanlig mikrofon (vars kontakt ser ut som en vanlig, liten hörlursplugg) och med den mikrofon som följde med min förra dator, en blåvit G3 (ser ut som den andra mikrofonpluggen men är längre).

 

Den port jag använt på datorns baksida har en tillhörande symbol som ser ut som en ring omgiven av två pilar som pekar mot den.

 

Varför går inget ljud in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och hå och så!

 

Jag har en 1,25 GHz G4, en sådan där platinumfärgad torngrej alltså.

 

Jag lyckas inte koppla in nån mikrofon. Jag har testat både med en vanlig mikrofon (vars kontakt ser ut som en vanlig, liten hörlursplugg) och med den mikrofon som följde med min förra dator, en blåvit G3 (ser ut som den andra mikrofonpluggen men är längre).

 

Den port jag använt på datorns baksida har en tillhörande symbol som ser ut som en ring omgiven av två pilar som pekar mot den.

 

Varför går inget ljud in?

Kontrollera inställningarna för "Ljud" i kontrol panelen; det är förmodligen det första jag skulle kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonatan Lindström
Kontrollera inställningarna för "Ljud" i kontrol panelen; det är förmodligen det första jag skulle kolla.

Detta har jag kollat.

"Linjeport för inljud" är valt.

 

Är det nån som vet vad för typer av mikrofoner som stöds i G4:ans port?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den port du beskriver är en line in-ingång... dvs den levererar inte ström til en mikrofon utan du måste köra in micen i en förstärkare och sen ta ut signalen från förstärkaren. Alternativt om det finns en mic-ingång på datorn också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...