Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Handla via iTunes


Ponten

Rekommendera Poster

Har vid ett tillfälle köpt ett album via ITunes.

Tog för givet att jag skulle kunna föra över albumet till min MP3.

Men det går inte...varför.

Albumet är märkt explicit i ITunes, vad står det för?

copyright eller...kan jag "bara" lyssna på albumet i macen?

 

//

 

Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Explicit står väl för "specifikt" och säljs endast på ITMS. Vad det gäller lyssna på annan plats än burken ska man ge rättigheter (via iTunes) att spela upp på annan burk. Man får ett meddelande om detta. Använder du en Pod eller..? Köpta låtar på ITMS går endast att spela på Apples spelare (änsålänge!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Explicit" står väl för "grovt" innehåll såsom svordomar eller sexuella anspelningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vid ett tillfälle köpt ett album via ITunes.

Tog för givet att jag skulle kunna föra över albumet till min MP3.

Men det går inte...varför.

 

Om du har en iPod ska det inte vara några problem.

Om du har en annan mp3-spelare måste du koda om till mp3 eller något annat format som den spelaren stöder, med viss kvalitetsförlust om du gör en ny komprimering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar stå: Explicit Content. Parental Advisory.

 

Och precis som k.gersen säger så brukar det betyda att det finns "grovt" innehåll, olämpligt för mindre att lyssna på.....

Det ska funka att föra över till andra mp3-spelare om du ger "rättigheter" som cronkite nämner. Pröva nanars att bränna skivan och importera till iTunes igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Beror vilket humör man är på (och land) :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Explicit

Jo, men just i musikfall så införde den amerikanska skivindustrin denna märkning för ett antal år sedan, efter påtryckningar från "Moral Majority" (tex Tipper Gore var framträdande). Syftet var att yngre personer skulle skyddas från sådana hemskheter som grovt språk. Att underhållnings- och nyhetsvåldet på prime time TV bara blir värre är tydligen ett mindre problem...

 

Att effekten blev att det blev ännu lättare att hitta "häftig" musik var kanske inget dom tänkt på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men just i musikfall så införde den amerikanska skivindustrin denna märkning för ett antal år sedan, efter påtryckningar från "Moral Majority" (tex Tipper Gore var framträdande). Syftet var att yngre personer skulle skyddas från sådana hemskheter som grovt språk. Att underhållnings- och nyhetsvåldet på prime time TV bara blir värre är tydligen ett mindre problem...

 

Att effekten blev att det blev ännu lättare att hitta "häftig" musik var kanske inget dom tänkt på?

 

Så typiskt USA...Dubbelmoralens hemvist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så typiskt USA...Dubbelmoralens hemvist.

Jo, dom är så moraliska att den är dubbel... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...