Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunesfrågor


laban

Rekommendera Poster

Kan jag spela in/spara låtar från radiostationer som jag lyssnar på via iTunesradion? Kan jag lägga till egna kanaler, typ P1? Hur då i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vad jag vet så kan man inte spela in radio i iTunes. Inte heller lägga till egna definierade stationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går lyssna på radio i itunes. Jag har gjort det flera gånger. Först var jag dock tvungen att ladda ner en liten fil från radiostationens hemsida. filen är i format .pls och finns bara för att ta kontakt med radiostationen. radiostationen ligger sedan i itunes bibliotek.

 

Så är det åtminstone för mig. Rätta mig om jag har fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns några program som man kan använda till sånt.

Ett heter WireTap.

--> WireTap

Det var tydligen lite strul att installera det på Panther. Jag har använt det under 10.2 och det fungerar helt perfekt. En liten mikrofon i ett fönster som man klickar på när man vill att allt ljud som datorn ger ifrån sig ska spelas in och sparas på hårddisken. Det sparas okomprimerat som AIFF. Det är upp till användaren att spara om det som MP3 eller AAC sen, eller vad man nnu vill.

 

Ett annat heter Audio Hijack.

--> Audio Hijack

I princip samma funktion, fast man måste välja vilket specifika program man vill spela in från, sedan starta det programmet, tex iTunes, från Audio Hijack. Fördelen med detta är att om du åstadkommer andra ljud i andra program under inspelningen, t.ex. felljud när du surfar eller dyl så spelas det inte in. Bara ljudet från det valda programmet spelas in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...