Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PayPal ?


jnd33

Rekommendera Poster

Är det någon som har egna erfarenheter av "PayPal", hur det fungerar i praktiken. Jag behöver emellanåt sända mindre belopp, i USD, globalt. Jag har läst en del på hemsidan http://www.paypal.com, men som sagt finns det personliga synpunkter på tjänsten och hur den fungerar är jag tacksam att få ta del av dessa.

/jnd33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte haft några problem med vare sig Pay Pal eller den andra, Kagi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Pocahontas

Det låter ju betryggande...I normalfallet är väl överföringen en betalning för en vara eller tjänst och då har man ju egenintresse av att meddela vem som gjort betalningen mm. En annan situation kan vara att överföringen är en "donation" och att man som givare inte vill lämna ut namn, adress o dyl. E-postadressen är förstås ett måste men finns möjligheten att så att säga i övrigt vara anonym?/jnd33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På lik linje med Pocahontas har jeg heller ikke hatt noen som helst problemer med PayPal. Fungerer helt topp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paypal fungerar kanon.

 

Men lämna aldrig aldrig ut ditt lösenord och kolla alltid att du anslutit till deras säkra server. De, liksom alla andra som hanterar pengar, är högintressanta mål för bedrägerier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

""..........En annan situation kan vara att överföringen är en "donation" och att man som givare inte vill lämna ut namn, adress o dyl. E-postadressen är förstås ett måste men finns möjligheten att så att säga i övrigt vara anonym?..............""

Någon kunskap om detta?//jnd33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...