Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bittorrentprogram


Ssargon

Rekommendera Poster

Intressanta diskussioner. Dock har jag ett problem med samtliga program. Trots min uppkoppling på 100mbit tankar jag alltid i 1,2 kb/s ungefär. Trots att jag inte går via nån router, har sladden rakt in i datorn. Är anslutet till bredbandsnätet i lund, och polare med pc här har absolut inga som helst problem. Funkade innan jag fick hjärnsläpp och installerade om mitt OSX. Vad kan problemet vara??

 

Byt port, en del är strypta har jag fattat det som..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen synd att µTorrent inte finns till macen. Det den mest överlägsna klienten helt underbar!

 

Håller med dig fullständigt ! Kör med uTorrent på min gamla 500MHZ win maskin och fungerar hur bra som helst. Kan köras länge och kräver inga enorma resurser som Azureus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

Trots mängder med påståenden om att Transmission skulle vara skit håller jag ändå på just detta program. Azureus segade ner allting väldigt mycket och transmission är snyggare och mycket mycket smidigare.

Problemen som rapporterats har jag aldrig varit med om, allting funkar prima för mig.

 

Transmission FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Transmission är liten, snygg och snabb. Dessutom kan man välja ut filer i den vilket är till stor hjälp.

 

Har bl.a. testat Azureus och Bits on Wheels tidigare. Det verkar dock som om alla torrent-klienter har problem på ett eller annat sätt, så det är väl lika bra att använda den man tycker är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom kan man välja ut filer i den vilket är till stor hjälp.

 

hur gör man det?

 

 

och förressten, jag har nån störig "vuze" grej varje gång jag startar azureus, går det inte o bli av med den..? känns som den borde sega ner det hela, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt sällan jag tankar något via torrent, men när jag gör det så använder jag BitTorrent klienten från www.bittorrent.com funkar för mina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson
hur gör man det?

och förressten, jag har nån störig "vuze" grej varje gång jag startar azureus, går det inte o bli av med den..? känns som den borde sega ner det hela, eller?

Du kan tanka ner en gammal version av Azureus för att bli av med Vuze eller vad det heter. Tror det segar ner en bit, mitt Azureus blev rejält segare när det kom med i den senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

Azureus upplever jag som det allra bästa. för min del används det för att ladda ner uppdateringar för t.ex WOW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Windows har jag Azureus och till Max XTorrent. Jag föredrar dock XTorrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla andra har ju redan skrivit vad jag tycker, men jag kan iaf säga att jag använder µTorrent under Windows, och det är detn bästa klienten jag provat. Liten, funktionell, stilren.

 

På macen används just nu Azureus, som ska bytas ut mot µTorrent såfort det kommer. Otroligt dumt program på många sätt >.<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dessutom kan man välja ut filer i Transmission, vilket är till stor hjälp.

hur gör man det?"

 

Svar: Du klickar på det lilla i:et i den runda blå symbolen. Då kan du själv välja vilka filer du vill ladda hem. Praktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde Azurius fram till senaste releasen av Transmission kom ut, där de la till alla de funktioner som behövs men fattats tidigare (välja ut vissa filer i en torrent tex). Så nu har jag ingen anledning att köra Azurius mer - när uTorrent kommer har jag ingen anledning att köra Transmission mer heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dessutom kan man välja ut filer i Transmission, vilket är till stor hjälp.

hur gör man det?"

 

Svar: Du klickar på det lilla i:et i den runda blå symbolen. Då kan du själv välja vilka filer du vill ladda hem. Praktiskt.

 

aha, min fåga gällde azureus, men om det går i transmission e det ännu bättre ju! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade styggelsen Azureus ett par månader. Den fungerar bra för den som inte vill sitta vid burken när det skall användas.

Gränssnittet får mig att tänka på gamla Kazaa på slutet av sin storhetstid. Något så fruktansvärt förmycket får man leta länge efter. Segt och omaccigt. Det närmsta windows som någonsin krupit in i min fina äppelburk. Jag bytte bort windows av just denna anledning. Nu kommer det ej in igen.

 

Jag har bytt till Transmission.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen bröt det mot någon regel... men tråkigt att det inte skrevs varför det raderades...

 

trodde det var brukligt av moderatorerna att redogöra anledningen till raderade inlägg!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen bröt det mot någon regel... men tråkigt att det inte skrevs varför det raderades...

 

trodde det var brukligt av moderatorerna att redogöra anledningen till raderade inlägg!?

 

Då konversationer kring BitTorrent program var tillåtna kan jag inte förstå varför det togs bort (frågan handlade om att mina nedladdningar går långsamt). Jag citerar herr Leijon från en annan tråd:

"Vi tillåter på prov från och med nu diskussioner om BitTorrent-program. Dock inte om piratkopierat material som sagt."

Mitt inlägg bröt varken mot de vanliga reglerna eller regeln citerad ovan (jag söker absolut inte hjälp för att ladda ner piratkopierat material). Nitiska wannabejurister som moderatorer kan förstöra många internetforum, jag har sett det förut och ser tendenser till det nu. Ansvarig moderator för borttagningen får gärna kontakta mig nu via PM, något som hittills inte skett. Skärpning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...