Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bittorrentprogram


Ssargon

Rekommendera Poster

För att tacka för den nya (och förhoppningsvis icke temporära) regeln (https://forum.macworld.se/index.php?s=&showtopic=49681&view=findpost&p=557824) om att det är okay att diskutera bittorrentprogram så tänkte jag fråga vad ni tycker är det bästa programmet för Mac OS X för att ladda ner filer mha bittorrent. Jag har själv en server som kör Azureus med htmlgränssnitt så att jag kan lägga in filer för nerladdning oavsett var jag är någonstans.

 

Förresten laddade jag hem trailern för Starcraft 2 från Blizzard mha bittorrent (det är den enda alternativ på nerladdning man kan välja). Träligt nog är deras klient rätt tråkig samtidigt som jag inte öppnar några portar in till min vanliga dator där blizzards downloader naturligtvis låg. Den som är lite kunnig om Mac OS X behöver ju dock inte låta detta stoppa en från att använda sitt favoritprogram. För att komma åt torrentfilen ifrån någon av blizzards nerladdningsprogram så kan man bara högerklicka på programmet i finder och välja "Visa paketets innehåll". Torrentfilen ligger under "Contents/Resources" ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat en del program och har alltid gått tillbaka till Azureus, så mitt val blir så klart Azureus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat en del program och har alltid gått tillbaka till Azureus, så mitt val blir så klart Azureus :)

 

Har du förresten märkt av en ökad instabilitet den senaste tiden i Azureus? Jag har haft krascher ett kort tag efter att jag lagt in torrents i programmet (alltså i skapandet av filen på datorn innan Azureus börjar ladda ner). :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakob.bohem

Jag kör också Azureus, inställningsmöjligheterna och gränssnittet är överlägset.

 

Hur ser din HTML-server ut? -Jag hade kanske haft nytta av något liknande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör man med Transmission. Enkelt, bra och snyggt! :ThumbsUp:

 

 

håller helt med! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid föredragit rTorrent. Liten, lätt, resurssnål, problemfri och har gott om features.

 

Jag kommer ju dock från en Linuxbakgrund och alla kanske inte gillar cli-baserade program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Azureus 2.5.0.4

Version 3+ rekommenderar jag icke då den är full av reklam och är väldigt seg.

 

Transmission och Bits on Wheels är trevliga men de är ofta bannade att använda eftersom de levererar felaktig info utdata.

 

Tomato fungerar också fint, tyvärr har den få inställningsmöjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Själv kör man med Transmission. Enkelt, bra och snyggt! :ThumbsUp:

 

Transmission må vara snyggt men det är också allt!

 

Jag rekommenderar en inte då det är en fuskklient. Dels har vi det stora problemet med felaktigt rapporterade data till privata ratiostyrda trackers vilket kan leda till en negativ ratio på flera miljarder och således trasha hela ens konto. Visserliggen säger utvecklarna att denna bug skall vara fixad i senaste versionen men vette sjutton om jag litar på det. Transmission är fortfarande bannad från flera sajter. Det beror inte bara på ratioproblemet utan också på dess beteende i svärmar.

 

Om man tex går in i en svärm där Torrenten ännu inte seedats till 100%. Låt säga att den seedats till 90%. Vad Transmission då gör är att den efterfrågar de sällsyntasta bitarna först dvs de bitarna som ännu inte seedats. Då kommer den som använder Transmission att ockupera en del av bandbredden hos seedern och söla ner resten av svärmen, detta leder till att det tar längre tid för de övriga att ladda hem de sista bitarna. Detta är visserliggen inget stort problem omd en som använder Transmission är en person med mycket bandbredd och den som seedar likaså har tillgång till hög bandbredd. Men oftast är så inte fallet. Men likväl anses denna sorts beteende vara fusk inom BT världen.

 

De enda klinetrna för mac som jag kan rekommendera och som funkar väl är Bits on Wheels Tomato Torrent samt Azureus. De fuskar inte och funkar bra helt enkelt. Vill man ha det mest kraftfulla och har en ny Mac med mycket minne rekommendreas ingen annan än Azureus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BitsOnWheels är skräp och är bannad på alla av de bättre privata trackersarna därute då den ignorerar vad trackern satt som minimum announce interval och hammrar trackern med updates vilket orsakar onödig trackerbelastning.

 

En klient som ingen nämnt är BitRocket som oftast är tillåten i sina senare versioner och stöder allt Transmission gör utan att ha Transmissions buggar. Dock så är den inte helt stabil tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Azureus är ofri javaskit som dessutom slöar ned min redan sega Macbook till apstadiet. Men OiNK vill inte ha Transmission, så vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Azureus är ofri javaskit som dessutom slöar ned min redan sega Macbook till apstadiet. Men OiNK vill inte ha Transmission, så vad göra?

Umm... jo... Transmission fungerar visst... från version 0.72 så är den tillåten.

 

De andra alternativen du har är väl rTorrent, Tomato Torrent och BitRocket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får säga Transmission, det enda programmet med ett UI som en Mac användare kan vara nöjd med, jag hade ingen aning om att Transmission var bannat, jag har aldrig upplevt några problem med det (jag har å andra sidan modesta krav/behov), jag har även testat (eftersom alla pratar om det), motvilligt, Azureus, 2.5.0.4, och även om jag kan se fördelar för alla som använder torrenter i stor utsträckning, så är det ju så fult (Java !?) hela datorn laggar, och jag har haft fler problem med felaktiga filstrukturer mm i Azureus än i Transmission.

När jag bytte från Tomato till Transmission, så hade Transmission inga problem att ta upp dom torrenter Tomato hade påbörjat, medans samma sak från Transmission till Azureus innebär att 80% av det som laddats ner kastas, sen om det är ett problem med Azureus eller Transmission låter jag vara osagt...Azureus försvinner iaf från min MacBook så fort det avslutat pågående projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Umm... jo... Transmission fungerar visst... från version 0.72 så är den tillåten.

 

De andra alternativen du har är väl rTorrent, Tomato Torrent och BitRocket

I say, tack för den infon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar..det kan ju mycket väl vara så att Transmission gör samma sak, bara att den inte visar det, Azureus ger ju väldigt detaljerad information, men på en fil som jag laddar ner, som är 2.8 GB, så har den laddat ner 3.0 GB, men bara 96.3 % är klart ???? Varför ladda hem samma segment igen...eller, det är det jag antar att den gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Umm... jo... Transmission fungerar visst... från version 0.72 så är den tillåten.

 

De andra alternativen du har är väl rTorrent, Tomato Torrent och BitRocket

 

 

Först vill jag be om ursäkt för att jag tidigare rekommenderade Bits On Wheels. Vet inte varför jag rekommenderade den men jag måste ha fått lite hjärnsläpp. :borstatanderna:

 

Vad gäller senaste Transmission så verkar utvecklarna ha ljugit. Det rapporteras fortfarande om användare på privata Trackers som fått sina konton trashade efter att Transmission skickat konstiga värden till trackern. En del har fått ration på Minus- flera tusen miljarder. Jag kan därmed inte rekommendera den på ratiostyrda Trackers! För riskabelt helt enkelt!

 

Aureus är den enda fullt fungerade klienten för macen, synd bara att den kräver så mycket minne (2GB rekommenderas om man vill slippa lagg). Det är verkligen synd att µTorrent inte finns till macen. Det den mest överlägsna klienten helt underbar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transmission!

Här läser man precis värsta dissen av det och du hoppar in och bara "Transmission!"

 

Joakim Ågren: Tack. Då får jag byta tillbaka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BitRocket Då?

Min Azureus krachade ett par gånger bytte till BitRocket, lite snålt med inställningsmöjligheter dock. Annars gillar jag gränssnittet. Faktiskt ingen aning hur den är har inte laddat ner något lagligt än med den.

Någon som testat BitRocket åsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Azureus har ju plugin också som är rätt trevligt.

WebUI så att man kan surfa till Azureus-klienten och lägga till / ta bort torrents.

 

RSS-stöd.

 

Svårt att byta till något annat då man har vant sig vid detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Intressanta diskussioner. Dock har jag ett problem med samtliga program. Trots min uppkoppling på 100mbit tankar jag alltid i 1,2 kb/s ungefär. Trots att jag inte går via nån router, har sladden rakt in i datorn. Är anslutet till bredbandsnätet i lund, och polare med pc här har absolut inga som helst problem. Funkade innan jag fick hjärnsläpp och installerade om mitt OSX. Vad kan problemet vara??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta diskussioner. Dock har jag ett problem med samtliga program. Trots min uppkoppling på 100mbit tankar jag alltid i 1,2 kb/s ungefär. Trots att jag inte går via nån router, har sladden rakt in i datorn. Är anslutet till bredbandsnätet i lund, och polare med pc här har absolut inga som helst problem. Funkade innan jag fick hjärnsläpp och installerade om mitt OSX. Vad kan problemet vara??

Brandväggen i OSX, men du kanske vill starta en egen tråd om det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...