Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Indexeringen


Pocahontas

Rekommendera Poster

Tycker att det är lite fånigt i X. Det verkar som man själv får sköta sin indexering.

i 9:an kunde man ju göra det automatiskt med jämna mellanrum.

 

Vad är indexering bra för egentligen?

Ser att jag inte indexerat min Hårddisk sen i Juni.

Har det nån betydelse över huvud taget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn kan inte hitta filer som inte ingår i indexet. D.v.s. dom filer som tillkommit efter att du senast indexerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då aldrig indexerat mina hårdiskar men nog hittar den filer i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indexering är för att snabba upp sökning efter filer, men hitta dom, det gör datorn iaf, oavsett om man har indexerat eller filer tillkommit efter indexeringen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är vad Apple hälpen säger:

 

"To search the contents of your files, the Finder must index the disk or folder containing the files. Usually the Finder indexes disks and folders when you search them(*). However, you may need to update the index.

 

Select the disk or folder you want to index in the Finder and choose Get Info from the File menu. Click Content Index then click Index Now.

 

You can index any disk or server you have access to. However, if you are not the administrator of the server, the index is only available to you.

 

The Finder indexes your files using your preferred language and several others. If you want to change the languages the Finder uses to index your files, choose Preferences from the Finder menu and click Select."

 

 

(*) = omarkerat i orginal texten, extra markerat för att framhäva texten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...