Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Torrentklienter


Shenmue

Rekommendera Poster

Mattiasgbg
...

Fler och fler seriösa ställen erbjuder nerladdningar via BT tekniken. Bram Cohen skaparen av protokollet och den ursprungliga BT klienten har köpt upp den största och bästa klienten på PC sidan dvs µTorrent och han har också lyckas skaffa avtal med ett flertal bolag tex WB, 20'Th century FOX, MTV, Spike etc så numera finns det fullt lagliga nerladdningar som man kan köpa eller hyra och mycket är gratis också via http://www.bittorrent.com/

...

Men om nu filmbolag ska börja erbjuda nerladdning av film, mot betalning utgår jag ifrån, så dyker ju en ny fråga upp; varför ska jag, som betalar för att ladda ner deras film, belasta min bandbredd bara för att de inte kan fixa vettig serverkapacitet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar
Pantern mfl som har en sådan rabiat inställning till BT tekniken. Frågan är om ni kan hålla fast vid den så länge till. Det sker en helt ny utveckling nämligen.

 

Fler och fler seriösa ställen erbjuder nerladdningar via BT tekniken. Bram Cohen skaparen av protokollet och den ursprungliga BT klienten har köpt upp den största och bästa klienten på PC sidan dvs µTorrent och han har också lyckas skaffa avtal med ett flertal bolag tex WB, 20'Th century FOX, MTV, Spike etc så numera finns det fullt lagliga nerladdningar som man kan köpa eller hyra och mycket är gratis också via http://www.bittorrent.com/

 

Detta är bara baby steps som man säger BT tekniken finns numera inbyggd i Opera samt kan komma till Safari. Det håller på att bli ett seriöst alternativ till http och FTP.

 

BT's dagar som skummt underground protokoll för skumma grejer är på väg bort BT är på väg ur garderoben skulle man kunan säga!

 

BT är därmed på väg att lyckas där så många p2p protokoll har misslyckats!

 

Bram Cohens vision är på väg att förverkligas. Det kan ju hända fortfarande att det går i kras att saker och ting utvecklas olyckligt men som det ser ut nu är det på rätt väg.

 

Att förbjuda diskussioner om BT och tillhörande klienter är således lika absurt som att förbjuda diskussioner om webbläsare och http/FTP.

 

Visserliggen kan information missbrukas till olagligheter men det är inget som varken vi meddlemar eller forumledningen skall ta ansvar för!

Exakt var påstår jag att tekniken är illa? Det är hur den tagit mark och idag används till största delen som jag är emot ihop med att det ska bli tillåtet att diskuttera och hjälpa folk att använda det för att ladda ner copyskyddat material. Eller tror du med på fullaste allvar att de som frågar här ska tanka lagliga saker?

 

Tekniken är bra om den används lagligt. Men jag menar att 99% av de som vill diskutera torrents här har olagliga uppsåt. Därför bör det inte vara acceptabelt här. Jag ser helt enkelt ingen anledning till det?

 

Ingen har ännu gett mig en länk till laglig nedladdning av filmtrailers utan man får bara svar när man frågar som "lite olika sidor". Mjahaa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt var påstår jag att tekniken är illa? Det är hur den tagit mark och idag används till största delen som jag är emot ihop med att det ska bli tillåtet att diskuttera och hjälpa folk att använda det för att ladda ner copyskyddat material. Eller tror du med på fullaste allvar att de som frågar här ska tanka lagliga saker?

 

Tekniken är bra om den används lagligt. Men jag menar att 99% av de som vill diskutera torrents här har olagliga uppsåt. Därför bör det inte vara acceptabelt här. Jag ser helt enkelt ingen anledning till det?

 

Ingen har ännu gett mig en länk till laglig nedladdning av filmtrailers utan man får bara svar när man frågar som "lite olika sidor". Mjahaa..

Men sluta nu, vi lever inte i forna sovjet, Vi har väl yttrandefrihet här så länge vi håller oss inom lagens ramar?

Att diskutera torrentklienter, dess funktion osv är inte olagligt och vad folk laddar ner ska väl du skita i, det har du inte med att göra. Du har ingen rätt att säga att 99% av de som använder torrentklienter laddar ner copyrightskyddat material, det är ett kränkande påstående baserat på en gissning utan grund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har ännu gett mig en länk till laglig nedladdning av filmtrailers utan man får bara svar när man frågar som "lite olika sidor". Mjahaa..
Ta en titt på Vuze (Azureus 3.0)

http://www.vuze.com/Screenshots.html#

 

Har du tittat på länken som Jarting tipsade om? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Azeurus använder ju udp-porten endast för metadata till "Distributed database". Exakt vilka funktioner med den tycker du är värdefulla? Jag har inte upptäckt någon. Inte drar det ned överföringshastigheterna i alla fall att ha den avstängd.

 

Ännu en gång har någon citerat mig utan att läsa mitt inlägg ordentligt. Jag skrev ingenting om vad jag tyckte var värdefullt, bara vad som står på AzureusWiki.

 

"...remember to forward that port not only for TCP but also for UDP protocol, DHT needs that!"

 

Med anledning av utropstecknet verkar det som om det är någorlunda viktigt, och jag litar på att de vet vad de pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en gång har någon citerat mig utan att läsa mitt inlägg ordentligt. Jag skrev ingenting om vad jag tyckte var värdefullt, bara vad som står på AzureusWiki.

 

"...remember to forward that port not only for TCP but also for UDP protocol, DHT needs that!"

 

Med anledning av utropstecknet verkar det som om det är någorlunda viktigt, och jag litar på att de vet vad de pratar om.

Fyllde i UDP fältet med, får se om det är nån skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem att hitta ett vettigt Torrent-program. Det bästa jag hittat är Transmission, men det gör tyvärr filfel ganska ofta så fort det gäller större filer. Azureus funkar bra, det finns många inställningar etc, men är verkligen olagligt fult och korkad uppbyggt. Dessutom skrivet i Java - vem tänker ens tanken?!

 

Har testat Bits on Wheels, BitRocket, Tomato, men inga verkar fungera lika bra..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...