Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avsluta mitt medlemsskap tack


ogglodg

Rekommendera Poster

Såg den här tråden:

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=49654

 

Jag ställer inte upp på det !

Fildelning och torrent klienter är i sig inget olagligt och så länge en diskussion håller sig inom ramarna för vad som är lagligt så ska det vara ok.

 

Moralpredikan och storebrors mentalitet står jag helt enkelt inte ut med.

 

Kan inte stödja ett forum som är så pass skitnödigt att man låter snurre sprätt stänga en så harmlös tråd (Om tråden hade visat sig balla ur i en massa olagligheter så hade jag förstått stängningen).

 

…sån är jag…no hard feelings …… ,Det är en ren princip sak för mig att bli struken ur forumets medlemssregister.

 

 

 

Grattis på födelsedagen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar
Andreas Leijon

BitTorrent-tekniken vinner ju allt mer mark och är ett vettigt sätt att flytta filer över nätet. Även om det råkar användas till piratkopiering lite väl ofta. Vi kanske ska bredda vårt regelverk lite? Vad tycker ni medlemmar?

 

Observera att det fortfarande skulle vara förbjudet att diskutera var man hittar piratkopierat material.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BitTorrent-tekniken vinner ju allt mer mark och är ett vettigt sätt att flytta filer över nätet. Även om det råkar användas till piratkopiering lite väl ofta. Vi kanske ska bredda vårt regelverk lite? Vad tycker ni medlemmar?

 

Observera att det fortfarande skulle vara förbjudet att diskutera var man hittar piratkopierat material.

Jag tycker man stänger kontot. Internet är ingen frizon för kriminella. Det finns regler där med och absolut i ett forum. Vill man hålla på med kriminellt så finns sidor för sådant med. Säkert inte första sidan killen lämnat eller blivit bannad på antar jag. Klarar man inte av att ha en morsa som övervakar en så kommer man också i vanliga livet få ett jäkla problem. Allt åt alla och total frihet är vackert.. i sagor kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur torrent fungerar och support på programmen tycker jag verkar konstigt om inte forumet tillåter.

Väldigt många spel demos och program länkas via torrent idag.

Vet inte något annat forum som inte detta skulle vara otillåtet på, inte ens landets största har problem med detta.

Sen länka till olagligheter eller uppmaning till brott måste gälla och inte vara tillåtet.

 

Vart tog det sunda förnufter vägen och sluta löjla er nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torrent-protokollet i sig är ju inget olagligt. Tycker det är konstigt att det är förbjudet faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Våra regler är bra som de är..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi producerar musikvideos, animerad film och dokumentärt material på vår arbetsplats i rent utbildningssyfte och håller på att undersöka hur vi på bästa sätt kan distribuera produktionerna till olika intressenter. Vi tittar bl a på bittorrenttekniken som ett möjligt alternativ. Vi har rättigheterna till vårt material så i vårt fall är bittorrent inte liktydigt med krimminalitet. Kanske behövs det en mer nyanserad diskussion kring denna distributionsform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt Leijon(et), tillåt diskussionen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han/hon nämnde inget som har med piratkopiering att göra, problemet kan man ha både om man är olaglig eller ej. Har flera gånger råkat ut för att använda torrent för att ladda hem patchar till spel bl.a. ska man inte kunna få hjälp med sånt?

 

Tycker det är fel att stänga tråden i ett sådant gränsläge som det är, men å andra sidan skapar det opinion vilket är bra och utvecklar forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han/hon nämnde inget som har med piratkopiering att göra, problemet kan man ha både om man är olaglig eller ej. Har flera gånger råkat ut för att använda torrent för att ladda hem patchar till spel bl.a. ska man inte kunna få hjälp med sånt?

 

Tycker det är fel att stänga tråden i ett sådant gränsläge som det är, men å andra sidan skapar det opinion vilket är bra och utvecklar forumet.

Finns det någon datorintresserad spelnisse som inte vet hur man gör en sökning på google efter lämpliga program så säg till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BitTorrent-tekniken vinner ju allt mer mark och är ett vettigt sätt att flytta filer över nätet. Även om det råkar användas till piratkopiering lite väl ofta. Vi kanske ska bredda vårt regelverk lite? Vad tycker ni medlemmar?

 

Observera att det fortfarande skulle vara förbjudet att diskutera var man hittar piratkopierat material.

 

Jag ställer mig 100 procent bakom ditt förslag att mildra regelverket. Inte kul att medlemmar överger forumet för en sådan här skitsak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska vi få föra diskussioner om Torrentklienter...

 

Inte heller glad för folk som försöker "ta en i örat" usch!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jag som skrev den tråden och med handen på hjärtat så känns det ganska bestörtande att ett sådant här stort forum snabbt drar någon sorts förutfattat slutsats att jag använder bittorrent för fildelning och att det var det jag ville ha hjälp med?

 

Är inte det att se saker lite svart och vitt? Jag känner bara att låsa tråden snabbare än kvickt var oerhört märkligt. Frågar jag någonstans om hur man får Transmission att fungera i syftet att tanka ned piratkopierat material? Nej.

 

Jag tycker det här var ett ytterst tråkigt förstaintryck av detta forum och hoppas jag kan glömma detta fort, särskilt med tanke på att jag inte förstår denna totala korthet mot min fråga. Läs den en gång till och hitta någonstans där jag frågar om att få hjälp med att ladda ned piratkopierat..

 

/ ppl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej, jag letar bilder på små nakna barn. Nej det är inte barnporr. Det är för jag vill se om våran unge är normal."

 

"Jag undrar om någon vet ett program som kan läsa av kreditkort. Nej det är för jag vill göra säkerhetskopia på mitt eget"

 

 

Pratar man torrent är det 99.9% av fallen för att man ska tanka olagligt. Sluta fjanta runt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon datorintresserad spelnisse som inte vet hur man gör en sökning på google efter lämpliga program så säg till.

 

Enkel fråga, svaret är Ja!

 

Det finns många spelnissar som inte har en aning om att det finns portar och vad dem gör eller vilka termer man bör använda sig utav när man söker på t.ex. google för att hitta en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel fråga, svaret är Ja!

 

Det finns många spelnissar som inte har en aning om att det finns portar och vad dem gör eller vilka termer man bör använda sig utav när man söker på t.ex. google för att hitta en lösning.

De lär som sagt vara ytterst få och så få att det inte rör ett bra forum som detta ryggen om de inte vore här. Min åsikt. Så trött på kids som anser att musik, media och allt ska vara gratis för det huserar på internet.

 

www.flashback.se . Där kan de som gillar anarki hållas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej, jag letar bilder på små nakna barn. Nej det är inte barnporr. Det är för jag vill se om våran unge är normal."

 

"Jag undrar om någon vet ett program som kan läsa av kreditkort. Nej det är för jag vill göra säkerhetskopia på mitt eget"

Pratar man torrent är det 99.9% av fallen för att man ska tanka olagligt. Sluta fjanta runt nu.

Skitsnack! Torrentklienter används för fildelning även på laglig väg i stor omfattning. Det är ett utmärkt sätt att söka även Freeware på genom att använda en klient. Dessutom erbjuder många företag och informationssajter filer för nedladdning som just är i torrentformat.

En bittorrent klient är inte olaglig att använda och att diskutera klienten i sig och dess funktion är inte olaglig heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De lär som sagt vara ytterst få och så få att det inte rör ett bra forum som detta ryggen om de inte vore här. Min åsikt. Så trött på kids som anser att musik, media och allt ska vara gratis för det huserar på internet.

 

www.flashback.se . Där kan de som gillar anarki hållas.

 

Förstår vad du menar men i takt med att dator-användandet kryper ner i åldrarna ökar antalet som verkligen inte har en aning om nämna termer. Själv är jag ung men är väldigt van vid att hjälpa folk ang. datorer och jag anser att jag har rätt bra koll på majoritetens kunnande, den är ofattbart låg. Visst den större andelen använder torrent-tekniken för att få hem piratkopierat material (som dem fått förklarat av någon hur man går till väga) men jag anser att folk borde få hjälp med klienterna ändå. "Den som lever bland dem vet" :)

 

Jag menar verkligen inte att media på internet skulle vara gratis om du syftade på mig, försöker köpa min musik på iTunes så gott det går just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hej, jag letar bilder på små nakna barn. Nej det är inte barnporr. Det är för jag vill se om våran unge är normal."

 

"Jag undrar om någon vet ett program som kan läsa av kreditkort. Nej det är för jag vill göra säkerhetskopia på mitt eget"

 

 

Pratar man torrent är det 99.9% av fallen för att man ska tanka olagligt. Sluta fjanta runt nu.

 

Snacka om att ta saker och ting till helt bisarra nivåer genom att skriva ett sådant inlägg. Nej, jag frågade inte om detta för att ladda ned piratmaterial. Varför ska jag ens behöva skriva en anledning? Egentligen, varför?

 

Flashback för anarki? Ja, jag undrar ditt resonemang kring allt det du skriver. Men i din värld är det väl snarare ett 1984-samhälle som eftersträvas. Förstår inte varför man måste kommentera i ett forum om man ens inte kan hålla en normal nivå?

 

Snacka om att sänka nivån, totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Ta det lugnt nu alla, innan det totalt spårar ur.

Tråden och reaktionerna fick mig att tänka till.

Vi tillåter på prov från och med nu diskussioner om BitTorrent-program. Dock inte om piratkopierat material som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De lär som sagt vara ytterst få och så få att det inte rör ett bra forum som detta ryggen om de inte vore här. Min åsikt. Så trött på kids som anser att musik, media och allt ska vara gratis för det huserar på internet.

 

www.flashback.se . Där kan de som gillar anarki hållas.

 

"Kids", ha ha. Tillåt mig att småle. Sluta spela så överväldigande och mogen, resultatet blir tvärtom. Ursäkta mig men om du syftar på mig tycker jag en ursäkt är på sin plats. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tillåter på prov från och med nu diskussioner om BitTorrent-program. Dock inte om piratkopierat material som sagt.

 

*Applåderar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Vi tillåter på prov från och med nu diskussioner om BitTorrent-program. Dock inte om piratkopierat material som sagt.

 

Okelidokeli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Jag kommer att radera så fort jag anar överträdelser...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...