Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varning för Telenor One! Inget för Mac!


peterwatz

Rekommendera Poster

Mina mac vänner!

Jag har gjort misstaget att flytta vår döda ISDN telefonväxel till Telenors nya tjänst Telenor One. Jag pratade med en säljare där och fick klart för mig att detta ska vi använda! Man kan koppla samtal mellan mobiltelefoner inom företaget, ringer på alla telefoner samtidigt när samtal kommer in på växelnummret, ringer gratis inom gruppen osv. Precis vad vi behöver nu när vår nya tjänst filemakerkonsulterna.se lanseras.

 

Efter tre veckors väntan på att vårt telefonnummer skulle flyttas till Telenor så började tjänsten att fungera igår. Eller rättare sagt - tjänsten fungerar men vi som arbetar på Mac kan inte administrera tjänsten! :superirriterad:

 

Efter flera samtal till Telenor så bekräftas detta. "Telenor One fungerar inte för Mac. Vi beklagar detta men vår underleverantör har inte levererat stöd för Mac och kanske inte kommer att göra det. Vi kan inte annat än beklaga att vår säljare inte informerat detta till er."

 

Därför vill jag varna oss Mac användare för Telenor One!

 

Peter Watz

www.filemakerkonsultern.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fy f-n för Telenor öht. De blåste oss också när vi skulle skaffa bredband och fast teleabonnemang genom dem genom att uppge oriktiga uppgifter angående rabatter och villkor för rabatt samt genom att inte upplysa om vissa andra förhållanden rörande det fasta abonnemanget.

 

Krångligt och långdraget blev det pga usel support. Nu ska vi ha telia istället, tyvärr går bredbandet inte att byta till annan operatör eftersom alternativen inte finns här i krokarna. Men så fort det blir möjligt ska vi byta till annan operatör här också.

 

Undvik Telenor, som f.ö. också har direkt usel mobiltäckning på sina håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, Telenor är verkligen ett gäng as som inte drar sig för fula säljknep. Helt klart Sveriges skamligaste telefonleverantör. Usch!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ursäkta att jag tar upp en gammal tråd, men en liten fråga. Vad är det som inte stöds på Mac:en. Är det telefonistprogramvaran det avser?

 

För vi är själv inne på att byta till Telenor One på vårt företag. Vi kommer dock inte använda oss av någon programvara på datorn, men säljaren på GEAB som jag pratade med sa att det fanns program för Mac, men det var dock inte så utvecklat som det för PC. Om det nu är samma program vi pratar om vill säga.

 

Använder ni Telenor One fortfarande. Är ni fortfarande missnöjda? Med vad isåfall. Kan vara intressant o veta för oss som ev. ska byta inom kort.

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...