Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Om tre får kontrakt med iphone ?


bjrnbuse

Rekommendera Poster

Tja tja.... jag kollade just nyheter på huvudsidan och såg spekulationerna om att Tre kanske får iPhone kontrakten...

 

Jag skulle bara vilja spekulera lite om detta..

 

Jag vet att Tre gärna mixtrar lite med programvarorna i deras telefoner... Jag undrar bara tror ni att tre kommer att göra detta med iPhone.... Altså. . . . Jag skulle stämma Tre om detta var ett faktum,

 

Vad tror ni.. kommer dom trycka in messenger skiten i iPhone ?

 

Jag tror kommer inte att köpa iPhone om det e så... Jag blev lite orolig bara.. Vad tror ni ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple skulle aldrig, aldrig tillåta 3 att ändra programvaran! Det är väl till och med tveksamt att någon förutom Apple själva kommer kunna lägga till program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret

Hällre det än voddafone :P

 

De gör ju allt röd-vitt :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger sko

annars tycker jag att telenor inte skulle vara ett dåligt alternativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret
annars tycker jag att telenor inte skulle vara ett dåligt alternativ

Nej Telenor har jag inget imot... De har rätt snygga papper och föpackningar :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det viktigaste är att det blir hyffsat billigt o ringa osv, vill ju inte köpa en dyr telefon och sedan va tvungen o ha den hos en operatör vars kostnader skjuter i höjden. Har 3 i dagsläget, o tja, det duger väl antar jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hällre det än voddafone :P

 

De gör ju allt röd-vitt :bla:

Tur att vodafone inte finns i Sverige längre då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att vodafone inte finns i Sverige längre då ;)

 

doh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar väll ingen större roll vilken operatör man använder så länge det inte blir svindyrt att använda produkten. 3G-täckningen är ju i stort set likvärdig mellan de två näten som finns i Sverige. Telia har bättre 2G-täckning i framförallt norra Sverige. Annars ser inte jag någon nämnvärd skillnad nu förtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Hällre det än voddafone :P

 

De gör ju allt röd-vitt :bla:

 

 

Nej Telenor har jag inget imot... De har rätt snygga papper och föpackningar :innocent:

 

 

Tur att Telenor är Vodafone i Sverige... eller iallafall har dom tagit över hela veksamheten när Vodafone tack och lov lämnade sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
Spelar väll ingen större roll vilken operatör man använder så länge det inte blir svindyrt att använda produkten. 3G-täckningen är ju i stort set likvärdig mellan de två näten som finns i Sverige. Telia har bättre 2G-täckning i framförallt norra Sverige. Annars ser inte jag någon nämnvärd skillnad nu förtiden.

3 olika 3G-nät...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas det blir telenor! Jag har visserligen inte abonnemang i nuläget men jag tycker att det funkar bra med kontantkort och de har låga priser och bra täckning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart hade telenor varit bäst. De har grymm teckning bra erbjudande och priser + det blir aldrig strul med dem. Har haft dom ett par år och de rockar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 olika 3G-nät...

 

Telia fick ingen licens utan har köpt in sig på Tele2:s och Telenor delar nät med 3. Vem har det tredje nätet? I storstäderna kanske Telenor och 3 har olika master om det var så du tänkte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att 3 har någon chans att få detta, visst, iphone är snygg men köparna vill säkert kunna använda den också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight

mao ingen iphone... i norra sverige är det bara telia som funkar utanför luleå, pite och skellefteå typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men suck.. Måste apple låsa fast kunder till abonemang man ändå inte vill ha!! :(

Jag tänker inte köpa en iPhone om den ska va låst.. fy vad skit.. Jag vill välja vem jag vill ha som operatör!

 

Häls. Arg ålänning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, varför skulle 3 få iPhone? Jag menar, det är inte ens en 3G-telefon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
Telia fick ingen licens utan har köpt in sig på Tele2:s och Telenor delar nät med 3. Vem har det tredje nätet? I storstäderna kanske Telenor och 3 har olika master om det var så du tänkte?

Vid nätsökning hittar min lur följande 3G-nät: Telenor SE, 3 SE och Sweden 3G. Telia och Tele2 har ett 3G-nätföretag ihop, Svenska UMTS-Nät AB, Swedan 3G är tydligen namnet, "varumärket", på själva nätet. Telenor och 3 har olika 3G-nät, men eftersom 3 saknar GSM-nät använder de Telenors GSM-nät.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Alltså, varför skulle 3 få iPhone? Jag menar, det är inte ens en 3G-telefon!

*suck* känner mig som en repig skiva....

 

Nej inte i den version som visats upp i USA och skall börja säljas i USA nästa månad, den har inte 3G helt korrekt eftersom 3G inte är specielt stort i Staterna... dom har förövrigt inte ens det nätet. Då vore det rätt dumt att släppa en 3g telefon där eller hur?

 

MEN när nu den kommer släppas i Europa där 3G är stort, framförallt i restrerande Europa utanför lilla Sverige, så kommer det med största säkerhet en 3G version. Specielt med tanke på att under Keynoten förklarade Steve att dom redan jobbade på en 3G version.

Det är några månader till planerad relese i Europa och beroende hur långt utvecklad 3G versionen var när han demade iPhone så kanske den redan ligger och väntar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

f.lonnblad

Anledningen till att Apple möjligen skulle välja Tre är antagligen att dom är riktigt stora i resten av Europa precis som man diskuterat i en annan tråd. Alltså spelar det ingen roll vilka som är bra i norra Sverige eller ifall vi har haft problem med Tre.

 

Anledningen till att Apple vill binda oss till en operatör kan vara precis som rykten säger att dom pengar som normalt subventionerar köpet av telefonen går direkt till Apples kassakistor.

(ex. normalt kostar en telefon utan abonnemang 4000, samma telefon med abonnemang kostar 1 krona, i iphones fall kostar telefonen med abonnemang kanske 4000 kronor)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid nätsökning hittar min lur följande 3G-nät: Telenor SE, 3 SE och Sweden 3G. Telia och Tele2 har ett 3G-nätföretag ihop, Svenska UMTS-Nät AB, Swedan 3G är tydligen namnet, "varumärket", på själva nätet. Telenor och 3 har olika 3G-nät, men eftersom 3 saknar GSM-nät använder de Telenors GSM-nät.

 

De heter olika men det är samma master. Telia fick ingen licens så de får inte bygga ett eget 3G-nät.

 

Är du säker på att 3 och Telenor har olika nät för vad våran telefonleverantör (Dialect) säger att det bara finns två olika 3G-nät i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

Snackade med en kille på Telia angående iPhone och han sa att det inte är riktigt samma sak i Sverige som det är i staterna.

I staterna är det så väldigt många fler användare så därför går det att låsa telefonen till en operatör medan i Sverige skulle det inte sälja många mobiler. Istället blir det säkert som med SonyEricssons flashiga vikmobil med 3g som fick jättebra kritik och alla ville ha den, den fick Vodafone ha för sig själva i ungefär 2-3 månader sen fick alla köpa den. Annars brukar det ju va att en operatör får en telefon i en viss färg medan de andra får en annan färg.

 

Jag tror inte det kommer bli så att den är låst vid en operatör och om det blir så är det en kort stund innan man kan köpa den på vilken operatör som helst.

 

Sneglar dock på en Nokia N95 just nu, den e fin :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rastarallare
De heter olika men det är samma master. Telia fick ingen licens så de får inte bygga ett eget 3G-nät.

 

Är du säker på att 3 och Telenor har olika nät för vad våran telefonleverantör (Dialect) säger att det bara finns två olika 3G-nät i sverige.

 

Jobbar själv i branschen, som det ser ut idag finns det fyra 3G nät i Sverige. 3 och Telenor har dels ett gemensamt nät som byggs och drivs av 3GIS, samt varsitt nät i storstäderna. Utöver detta finns Tele2 och Telias gemensamma nät som byggs och drivs av SUNAB.

 

Använder själv 3 idag och tycker att det fungerar väldigt bra, kan inte känna igen alla de problem som beskrivits tidigare i tråden, även om jag är väl medveten om att 3 haft stora problem med sina nät tidigare. Jag tror däremot inte att det spelar så stor roll vilken operatör som får kontraktet. Det kommer oavsett leda till mindre försäljning än om telefonen släpptes olåst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder själv 3 idag och tycker att det fungerar väldigt bra, kan inte känna igen alla de problem som beskrivits tidigare i tråden, även om jag är väl medveten om att 3 haft stora problem med sina nät tidigare. Jag tror däremot inte att det spelar så stor roll vilken operatör som får kontraktet. Det kommer oavsett leda till mindre försäljning än om telefonen släpptes olåst.

 

Jag håller med. Jag ringer oxå med 3 och det fungerar bra. Alla operatörerna fungerar helt ok enligt min mening. På vissa platser är den ena bättre och på andra platser är det en annan operatör som har bästa täckningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...