Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Expressen.se + Safari = Krash efter två minuter.


jacob

Rekommendera Poster

Nån mer än jag som fått för sig att Safari kraschar inom fem minuter

från att man laddar hem en Expressen.se sida? Har råkat ut för några

andra sidor som inte gillar Safari men Expressens är nog den mest

pålitliga om man vill provocera fram ett dyk.

 

Varför. :-(

 

Mvh / Vän av ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkar ut för samma sak. Har slutat gå in på deras sidor.

Misstänker att det har något att göra med Javascript.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har slutat att använda Safari...

Är både segt och kraschar hela tiden.

 

Nej ,jag kör numer med Mozilla Firebird som är mycket stabilt, snabb och har än så länge in stött på någon sida som inte gillar Firebird.

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att mitt Safari blivit mer kraschbenäget sen jag uppdaterade till 10.2.8.

Funderar på om jag skulle ta och slänga dess plistfil...brukar hjälpa när program dummar sig... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Faktum är att mitt Safari blivit mer kraschbenäget sen jag uppdaterade till 10.2.8.

Min dator hade aldrig kraschat innan 10.2.8 (under OS X). Nu händer det allt för ofta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo... min också.. och en grej.. är det bara jag som saknar alla fina små gratisgrejer som fanns med i system 9.. som t ex klippboken... att kunna formatera PC-disketter direkt från skrivbordet (utan att gå ner i asjobbiga program)...

 

nåja... var kan jag hitta det där andra Browserprogrammet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt… jag har aldrig känt av att safari är kraschbenägen… Kör jag OSX så är det i princip alltid safari. Även till expressen vilket jag iof inte besöker så ofta, men jag har precis kört ett 10-minuterstest där… :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag också inte finner Safari nämnvärt kraschbenäget, och då har jag använt programmet mycket. Varje dag går jag ju in på Internet i något syfte. Tycker att i och med uppdateringarna har det tom blivit stabilare. Det är nog som en av er sa att det är något i java som utlöser dyket.

 

:shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lusigt nog har aldrig Safari rasat ihop i min iBook 500, det är på G4:an som den nu har fått detta hyss för sig.

Har Mac OS 10.2.8 på båda....misstänker att det är något annat program som kan störa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser Expressen varje dag (Startsida) ett par gånger t.o.m. och har aldrig råkat ut för någon krasch! Kör dessutom Safari och är helnöjd med det. Har aldrig surfat med ett snabbare och bättre program.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det kraschar kan bero på att ni har kryssat i : blockera popupfönster i safari.

jag tänker inte testa på Expressen men det kan vara värt ett försök om någon känner för det och gillar att läsa Expressen.

wassborg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...