Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
tyve

Adium med stöd för personliga meddelanden i MSN

Rekommendera Poster

Eftersom det aldrig blir officiellt stöd för detta i Adium så bestämde sig några användare för att lägga till denna funktion i Adium ändå.

Detta är alltså inte en officiell release utan väldigt mycket beta.

Det är bara stöd för intel proppar och den är ganska så buggig. Men vill man prova så gör det. Jag tycker det funkar bra.

Filen att ladda ner finns på sista posten i detta forum.

Glöm inte att ta backup på bibliotek. Om något skulle gå fel.

~/Library/Application Support/Adium 2.0/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Installerat och klart... verkar fungera som det ska :ThumbsUp: Men jag kan inte hitta hur man ändrar sin egen kommentar :fundersam: Någon som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Eftersom det aldrig blir officiellt stöd för detta i Adium så bestämde sig några användare för att lägga till denna funktion i Adium ändå.

Detta är alltså inte en officiell release utan väldigt mycket beta.

Det är bara stöd för intel proppar och den är ganska så buggig. Men vill man prova så gör det. Jag tycker det funkar bra.

Filen att ladda ner finns på sista posten i detta forum.

Glöm inte att ta backup på bibliotek. Om något skulle gå fel.

~/Library/Application Support/Adium 2.0/

Varför inte UB?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Varför inte UB?

Vet faktiskt inte. De har folk som har efterfrågat det i forumet som jag länkar till men inte fått något svar.

Jag har själv ingen aning om hur det är att koda till Osx men det är lite konstigt att det inte finns till PPC också. Vi får hoppas att google summer of code denna sommar lägger till dessa funktioner i den riktiga releasen av Adium. men ändå, här är ett starkt argument varför öppenkällkod har sina fördelar. Användare som inte är nöjda med programmet lägger till egna funktioner! Mycket bra tycker jag. Utvecklarna på Adium har ju inte sett detta som någon viktigt punkt att lägga till för Adium och de har ju även behövt vänta på libgaim Libpurple skulle släppas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nu finns det en nyare version som även är UB. http://rapidshare.com/files/38791861/Adium.zip Fungerar utan problem för mig, har kört den versionen i över en vecka nu.

Det där gick inge vidare alls, kraschar vid varje programuppstart :/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

funka inget vidare för mig heller... hela min lista med folk jag någonsin addat, oc senare tagit bort fanns där, alltså alla kontakter, och inte bara dom som är inloggade...

se hittade jag aldrig heller inställning för personliga medelanden..? såg inga heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag trodde det var så att Adium folket väntar på att Pidgin folket skall bli klara med protokollbitarna. Adium återanvänder den generiska koden som utvecklats för Pidgin. Det finns ett antal buggar relaterat till nyare MSN protokoll-versioner i Adiums TRAC databas som är markerade "Waiting on libpurple".

Fast jag kan ju ha missat något specifikt relaterat till "personliga meddelanden".

De buggarna jag såg var bla relaterade till custom emoticoner som är på g i libpurple.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det där gick inge vidare alls, kraschar vid varje programuppstart :/

Hjälp! Vågar man testa? :ermm: Personliga meddelanden är faktiskt den funktion jag saknar mest i Adium!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...