Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur tar man bort ett program som är installerat?


bigmac1

Rekommendera Poster

Hej, har precis fått en PowerMac G5 1.8. Jag är helt nybörjare på det här med mac. Tröttnade på allt strul med Pc helt enkelt.

 

Jag har en fråga som lyder: Om man har installerat ett program på datorn som man sedan kommer på att man vill ta bort, i så fall hur gör man? Är det bara att ta bort katalogen där programmet finns i eller finns det något som motsvarar Windows (Lägg till/ta bort program)??

 

Tack på förhand!

 

Ps. Fattar inte varför jag inte köpt mac tidigare!, Är grymt nöjd med denna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har precis fått en PowerMac G5 1.8. Jag är helt nybörjare på det här med mac. Tröttnade på allt strul med Pc helt enkelt.

 

Jag har en fråga som lyder: Om man har installerat ett program på datorn som man sedan kommer på att man vill ta bort, i så fall hur gör man? Är det bara att ta bort katalogen där programmet finns i eller finns det något som motsvarar Windows (Lägg till/ta bort program)??

 

Tack på förhand!

 

Ps. Fattar inte varför jag inte köpt mac tidigare!, Är grymt nöjd med denna!

i de allra flesta fall räcker det med att dra programmet till Papperskorgen och tömma den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ligga kvar några plistfiler i dina Preferensmappar..gör ingen skada mer än ta plats.

Vet du vad programmet heter kan du gå in och leta upp dem...

Är du inte riktigt hemma i din dator ännu så låt dem vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har precis fått en PowerMac G5 1.8. Jag är helt nybörjare på det här med mac. Tröttnade på allt strul med Pc helt enkelt.

 

Jag har en fråga som lyder: Om man har installerat ett program på datorn som man sedan kommer på att man vill ta bort, i så fall hur gör man? Är det bara att ta bort katalogen där programmet finns i eller finns det något som motsvarar Windows (Lägg till/ta bort program)??