Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac G5 säger rykten.


Axelman

Rekommendera Poster

Kommer iMac G5 i januari känner jag mig blåst eftersom jag nyss har köpt en PM G4.... <_< ...å andra sidan blir man ju blåst hur man än gör... :lol: ... å tredje sidan blåser det mer eller mindre för jämnan här... :rolleyes: Du hoppar till artikeln HÄR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tre år när G4-an är betald finns det nog ett G5 kort till den... (w00t) ... men det kostar väl i vanlig ordning lika mycket som en helt ny G5... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den jag gått och väntat på :lol:

 

Bara de nu inte förändrat den totalt för då är det ju inte lika intressant..

Det är ju den nuvarande designen som gör den unik...

 

Ett mästerverk kan inte göras bättre...bara ett underverk kan göras större :lol:

 

Skall bli kul att se vad det blir....och priset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan trösta dig med att du kan sätta in två optiska enheter och fyra diskar i din G4. ;)  :D

Öppnade och kollade när jag fick den och visste inte att det gick i fyra diskar. Gissa om tonåringarna blev glada... 0.5 TB musik i MP3.... Men lite går åt till mina bilder... In i dimman...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som är fördelen med de fyrkantiga burkarna, att man kan öppna dem och pilla in lite mer grejer :D

En iMac är ju inte speciellt utbyggbar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaaa!

 

Hoppas ryktet är sant för det är alltid så förbannat spännande när man väntar på en ny burk med nytt utseende från apple! :D:lol::D

När första imacen kom tyckte jag den var grym och när globen kom tyckte jag den var ännu snyggare så man hoppas denna kommande imac blir gudalik :)

 

Hoppas de verkligen boostar upp den lite med en G5 hjärna och större lagringsutrymme!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom PowerMac serien har gått från gladplast till hårdmetall, törs man gissa att nästa G5 iMac får designdrag från detta? En kantigare, Cubeliknande modell i metall med lufthål och en grym TFT-skärm med teleskoparm och inbyggt väggfäste? Man kanske kan dra ned den från taket!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg vil tro at det blir en mer konsekvent designlinje fra Apples side. Alle Power maskiner (PowerMac, PowerBook og Xserve) har metall design, mens i- og e- modeller designes i hvit plast.

 

Hva gjelder en iMac G5 kan jeg neppe tenke meg at den kommer i 2004.

For det første: Forspranget i "G" beteknelse separerer de dyre pro- maskinene fra de billigere konsumet- maskienen.

Og for det andre: Når en PowerMac G5 trenger 9 vifter/fläkter for å få nok kjøling, hvordan skal den da kjøles i iMacens "igloo" design?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Og for det andre: Når en PowerMac G5 trenger 9 vifter/fläkter for å få nok kjøling, hvordan skal den da kjøles i iMacens "igloo" design?

Man kan ta ut lägre mHz = lägre värme. Vattenkylning börjar ju bli på modet. Kanske Apple lanserar det som nyhet i iMac G5... Viraxfläktarna som går att stoppa in i PM "Vindtunneln" kanske går att stoppa in i en iMac G5 så att det blir en tyst Mac... Vill man så går det... eller så blir maskinen en jättestor kylfläns med skärm... (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... eller så blir maskinen en jättestor kylfläns med skärm... (w00t)  (w00t)

Kanskje et nytt designelement fra Apple :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det skulle vara mest roligt ifall de släppte en ny Cube G5. En billig och snabb dator som är knäpptyst och tar nästan ingen plats, plus valmöjligheten av skärm. Men den bör vara billig, en folkdator och inte en maskin som kostar lika mycket som proffs G5:orna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac G5.. hmm. Ska stora skillnaden mellan iMac G5 och PowerMac G5 vara lägre hastighet och färre minnesplatser då eller? Kan dom få den billig, tyst och lite mer strömsnål, så att det inte behövs nio fläktar även i ett litet iMac-paket så kanske det är bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det skulle vara mest roligt ifall de släppte en ny Cube G5. En billig och snabb dator som är knäpptyst och tar nästan ingen plats, plus valmöjligheten av skärm. Men den bör vara billig, en folkdator och inte en maskin som kostar lika mycket som proffs G5:orna. :)

Det tycker jag också. På det sättet skulle de inte förstöra logiken, alltså uppdelningen mellan pro och konsument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i mina ögon usel strategi att använda två processortyper och två moderkort. Spar tillverkningskostnader och använd en struktur istället och låt G5 glansen spilla över på konsument. Ingen blir väl glad av att datorn man inte hade råd att köpa är världens coolaste och snabbaste, medan den man köpte tuggar medelmåttigt i gammal teknik. Bygg en iMac G5 med lägre klockfrekvens men med samma snabba bussar mm. Apple har inte råd att sälja gammal teknik om man vill va på topp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det håller jag också med om Axelman. Jag tänkte bara att de som tänkt köpa en powerbook skulle få ännu mindre lust att göra det om Imacen kom med en G5. För Apple kan ju inte göra den så långsam att den blir långsammare än G4, då är det ju ingen vits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju inte lansera allt på en gång.... Jag tror inte att den som vill ha en poerbook köper en iMac. Det är ju två olika behov. Vad som gäller är ju att hotta upp hela rasket så att allt blir konkurrenskraftigt med PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...