Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Åldras lasermöss?


legob

Rekommendera Poster

Min Logitech MX Laser, som tjänat mig väl hittills (lite väl tung bara), har på sistone börjat bete sig lite hur som helst och det har fått mig att undra om lasern åldras. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det finns säker en hel del rörliga delar och elektronik i en mus som kan tänkas lägga av, inte bara själva ljus dioden.

 

Kolla att det inte är glapp någon stans.

Är musen ordentligt inpluggad ?

 

Min MS InteliMouse Explorer från 2000 har hållit i sådär en 6 år hittills, hur gammal är din mus ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en trådlös. Ibland har den på sistone börjat uppträda minst sagt spattigt. Pekaren vill bara röra sig i 45 graders vinkel och hoppar irriterande hit och dit. Det kommer och går och jag har inte kunnat begripa varför det dyker upp och varför det försvinner. Så jag undrade om laserdioden eller vad det nu är möjligen åldras och slits ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så enkelt som att det kommit in damm i optiken. Och blås INTE, för då stänker du en massa saliv på optiken. Ta med dammsugaren eller med en luftspray från fotohandlaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte några nya "pryttlar"- när jag hade min bärbara DECT- telefon i närheten av min mus verkade den störa musen. (bluetooth alltså)

När jag bytte musunderlägg verkade inte bluetooth hitta kontakten - IKEA:s underlägg på stålplatta.

När signalerna inte riktigt går fram eller störs får min mus fnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...