Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Filer i papperskorgen


M@E

Rekommendera Poster

jo de är så här att jag har slängt några filer i papperskorgen. men närr jag skulle töma den så komer det här medelandet upp:

___________________________________

| Tömmer paperskorgen /\

| \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ /! \

|

| Åtgärden kunde inte slutföras

| eftersom ett eller eller objekt som

| behövs inte kan hittas.

| (Felkod-43 )

|

|___________(stopp)__(Förtsätt)______

 

då trycker jag på fortsätt och då kommer ett likadant medelande upp. efter att jag har tryckt så några gånger så kommer ett likadant medelande fast istället för Felkod-43 kommer felkod-35 upp. fortsäter så ett tag och se kommer felkod-43 upp igen. fortsätter å trycker och så slutar det att komma upp medelanden.

sen när jag går ner i paperskorgen igen så liger dom fortfarande kavar.det är 1 mapp och mpg filmer som liger där i. men när jag klickar på filmerna så försvinner dom.

 

så jag undrar hur jag ska göra för att få bort de här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Riskfritt sätt: Tanka hem Cocktail, där finns ett kommando för att tvångstömma papperskorgen.

 

Enkelt men omacigt sätt: Öppna en terminal, kör kommandot:

 

sudo rm -R ~/.Trash/*

 

Glöm inte den avslutande stjärnan, annars tar du bort själva papperskorgen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Riskfritt sätt: Tanka hem Cocktail, där finns ett kommando för att tvångstömma papperskorgen.

 

Enkelt men omacigt sätt: Öppna en terminal, kör kommandot:

 

sudo rm -R ~/.Trash/*

 

Glöm inte den avslutande stjärnan, annars tar du bort själva papperskorgen :)

de löste sig :D med hjälp av dit sätt. tack så mycket. jag är oerhört tacksam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

När jag försöker tvångstömma papperskorgen med Cocktail så står det bara "Failed to empty the Trash oh "hårddisken"".

Har jag missat något? Vill helst inte ge mig in i terminal för jag vet att jag kan vara rätt klantig av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker tvångstömma papperskorgen med Cocktail så står det bara "Failed to empty the Trash oh "hårddisken"".

Har jag missat något? Vill helst inte ge mig in i terminal för jag vet att jag kan vara rätt klantig av mig.

Terminalen är inte så farlig som folk tror. Om du inte vet vad du gör alls, så är risken rätt liten att du råkar förstöra något. Alla farliga kommandon kräver att det står sudo framför dem, och då efterfrågas administratörslösenordet. Detta är ett kommandp, som skulle kunna vara potentiellt farligt, om man misade astersiekn (stjärnan), men om du bara markerar hela textraden, och kopierar, och sedan klistrar du in den i Terminalen. Tryck på enter.

 

Efter det så får du frågan om att skriva in ditt lösenord. Gör det och tryck på enter igen.

sudo rm -R ~/.Trash/*
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, men det funkar fortfarande inte är jag rädd.

 

"Kent-Jesus-Josefine:~ Josefine$ sudo rm -R ~/.Trash/*

rm: /Users/Josefine/.Trash/Legal.localized/Ti?ng Viê?t.html: No such file or directory

rm: /Users/Josefine/.Trash/Legal.localized: Directory not empty"

 

 

Jag får väl svära lite till och se om det ger sig. Det spelar väl ingen roll egentligen, det är ju ingen stor fil det rör sig om, det är bara det att det känns så dumt att ge upp nu när man kämpat med den i ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda ett program som heter Super Empty Trash & dt har aldrig svikit mig

 

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda ett program som heter Super Empty Trash & dt har aldrig svikit mig

 

// H

 

Det funkar inte heller. Så typiskt mig, jag borde hålla mig så långt från datorn som möjligt.

 

"directory not empty" säger den bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rm: /Users/Josefine/.Trash/Legal.localized/Ti?ng Viê?t.html: No such file or directory

Vietnamesiska tecken i filnamnet, eller? Kommer filen från en Windows-dator från början?

Jag börjar ana att det finns ogiltiga tecken i filnamnet. Tecken som inte syns, som till exempel kontrolltecken. Då kan det bli problem. Jag får återkomma med en lösning i morgon. Jag är lite för trött nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vietnamesiska tecken i filnamnet, eller? Kommer filen från en Windows-dator från början?

Jag börjar ana att det finns ogiltiga tecken i filnamnet. Tecken som inte syns, som till exempel kontrolltecken. Då kan det bli problem. Jag får återkomma med en lösning i morgon. Jag är lite för trött nu.

 

Åh vad snällt av dig, tusen tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalaslemuren

Kan du inte dra ut filen ur papperskorgen, döpa om den till nåt enklare, slänga den och tömma papperskorgen?

Kanske inte är så lätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte dra ut filen ur papperskorgen, döpa om den till nåt enklare, slänga den och tömma papperskorgen?

Kanske inte är så lätt...

 

Nej, jag är ärdd för att det inte funkar heller. Den går inte att döpa om. Jaja, det är ju ingen större fara som sagt, mest irriterande bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägga dem i en .img eller zippa dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägga dem i en .img eller zippa dem?

Det tar ju inte bort filerna. Om du lägger filerna i en dmg-fil, så kopieras de ju bara dit, och originalen ligger kvar. Samma med zip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte inte på de...(Lorry)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalaslemuren

Det var en html-fil va?

Då tar den ju inte så stor plats...

Lägg den i /tmp så kanske den försvinner när du startat om datorn, annars gör det ju inte så mycket om den ligger där. Det är dock irriterande att få ett felmeddelande varje gång man ska tömma papperskorgen.

Kanske inte den bästa lösningen, men ibland måste man ju gå runt problemen också, i alla fall tills man hittat en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...