Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone eller iPod?


Philip90

Rekommendera Poster

Tjena. Har funderat ett tag på att köpa antingen en iPod 30GB eller vänta å köpa en iPhone när den kommer. Men jag kan inte riktigt bestämma mig. Jag ska till USA i sommar å tänkte i så fall köpa iPoden där eftersom den är ca 1000 kr billigare där. Men å andra sidan skulle jag väldigt gjärna köpa en iPhone när den kommer till Sverige, men jag kanske borde vänta och se reaktionerna på den och kanske köpa den när det har kommit en uppgradering. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone dröjer ju trots allt ett tag till innan den kommer till Sverige så jag tycker att du ska köpa dig en iPod så du kan strosa runt i sommarsolen och lyssna på favoritmusiken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa, men ja ska till USA i augusti å iPhone ska komma 4:e kvartalet så jag vet inte, kommer ju inte använda iPoden om jag köper en iPhone sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta och köp en iPhone då... varför frågar du om du inte vill veta vad jag tycker? :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite inne på samma spår som Priest, skulle jag vara du skulle jag nog köpa mig en iPod 30GB och slita ut den ett tag och kanske köpa en iPhone till våren 2008 eller så.

Man kan alltid isåfall sälja iPoden och få en slant om den är i bra skick.

 

iPhone kan bli försenad i Europa/Sverige och det brukar vara fördel i att vänta lite innan barnsjukdomarna hos en produkt hunnit fixas.

 

Fast om det är iPhone du mest längtar efter så om du orkar kan du alltid vänta, den som väntar på något gott..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men iPhone och iPod är helt olika saker hur kan man jämföra en telefon, mediaspelare med en mp3 media spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priest: självklart vill jag veta vad du tycker! Du skrev ju att ja skulle ha den i sommar å när ja kommer hem börjar skolan igen menar jag:p

 

KimH: Ja har bara min mobil med 512 MB så skulle sitta fint med lite större minne och gjärna då en iPod, men som du säger så kanske jag orkar vänta på iPhonen. Det verkar ju också som det kommer en ny iPod snart också om jag fattat det hela rätt. Så då kanske man skulle vänta i alla fall.

 

Tjarven: Det jag menar är att om jag köper en iPhone så kommer jag inte använda någon annan mp3spelare eftersom den har så stort minne och om jag köper en iPod nu så känns det ju lite dumt att köpa en iPhone på en gång då jag kanske inte använder iPoden särskilt mycket då. Jag har en ganska bra mobil just nu så det är egentligen inte en mobil jag behöver, men om jag väntar till nästa vår blir det kanske lagom med ny mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att om jag köper en iPhone så kommer jag inte använda någon annan mp3spelare eftersom den har så stort minne

Så jätte stort minne har den väll inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nää, kanske inte jättestort men tillräckligt för mig i alla fall även om det hade vart schysst med 30 GB i iPhonen. Lutar nog åt att jag väntar och ser. kanske blir det en iPhone när den släpps

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OzzieWild

Jag tror tyvärr att det kommer dröja innan iPhone släpps. Dom säger 4:e kvartalet, men hur ofta hålls en deadline till dato?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... hur ofta hålls en deadline till dato?

Oftare än vad man tror (eller minns). Man kommer bara ihåg de tillfällen löftena INTE hållits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OzzieWild
Oftare än vad man tror (eller minns). Man kommer bara ihåg de tillfällen löftena INTE hållits.

Iof sant, men JAG tror att det kommer dröja en bit in på 2008 innan vi får se iPhone på hyllorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iof sant, men JAG tror att det kommer dröja en bit in på 2008 innan vi får se iPhone på hyllorna.

Jag tror att det beror på hur bra den säljer.

Säljer den (alltför?) bra dröjer det länge innan vi får se den i Sverige.

Säljer den dåligt går det fortare.

 

Så då är frågan: Vill vi att den ska sälja bra eller dåligt i USA? :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Grejen är att du redan i augusti kommer veta alla fördelar/nackdelar med iPhone. Vänta och se är mitt råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de blir nog så, kanske kommer det en ny iPod, kanske till och med en widescreen, så jag ska nog vänta i vilket fall som helst, behöver ju varken på en gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag skulle aldrig kunna överge min älskade Ipod :P dessutom, iPhone har på tok för lite utrymmet =) 80gb e minimum för att man skall klara sig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det beror på hur bra den säljer.

Säljer den (alltför?) bra dröjer det länge innan vi får se den i Sverige.

Säljer den dåligt går det fortare.

 

Så då är frågan: Vill vi att den ska sälja bra eller dåligt i USA? :devil:

Som jag förstått det är det två olika versioner som antagligen kommer säljas? Den i USA utan 3G, medans den i Europa eventuellt kommer ha det. Påverkas det ändå tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstått det är det två olika versioner som antagligen kommer säljas? Den i USA utan 3G, medans den i Europa eventuellt kommer ha det. Påverkas det ändå tro?

Slänger in en fråga här: Är det bara rykten och spekulationer som säger att det ska komma en iPhone med 3G i Europa? (även om det verkar logiskt). Jag tycker alla säger att det kommer bli så, men jag undrar om det bara är något som vi hoppas på eller något som verkligen kommer hända?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade bli dubbel inlägg...

 

jag skulle aldrig kunna överge min älskade Ipod :P dessutom, iPhone har på tok för lite utrymmet =) 80gb e minimum för att man skall klara sig =)

 

Jag har nog inte riktigt det behovet med så stort utrymme. jag har till exempel bara ca 18 GB musik på datorn, men man ska väl kanske ha filmer osv. men en iPod 30GB hade ju inte vart fel. Och gärna en widescreen också :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...