Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fel tid?

Jarting

Recommended Posts

Är det bara jag som ser tiden som sommartid i forumet eller är det så att dom glömt att ändra? <_<

får vi byta tillbaka till sommartid sen i vår också tro, eller hinner nils fixa det?

Om inte kan vi gissa hur många som har glömt hur man gör, och frågar :D

Nils Holmlöv
får vi byta tillbaka till sommartid sen i vår också tro, eller hinner nils fixa det?

Det jag kan göra är att ställa in rätt justering i forumen och rätt tid på servern. Det ni själva kan göra är att ställa in i vilken tidzon ni finns och om det är sommartid eller inte. Med andra ord kan ni trassla till det helt själva utan att jag har något inflytande över det.

.......Det ni själva kan göra är att ställa in i vilken tidzon ni finns och om det är sommartid eller inte. Med andra ord kan ni trassla till det helt själva utan att jag har något inflytande över det.

Var det inte rutan om sommartid som alla (många) fick kryssa ur?

Rutan kommer vara urkryssad när sommartiden börjar, men den borde kryssas i automatiskt i vår.

Hoppas att den gör det

Nils Holmlöv

Det är ganska enkelt att göra en körning som på ett givet datum går in och ändrar inställningen för alla användare. Det är inte det som är problemet.

Problemet är istället att det går att ansluta till den här servern från vilken plats som helst på jorden (som har Internet). På vissa av dessa ställen används sommartid, på andra ställen inte. För forum.macworld.se vore det naturligtvis smart om det ändrades "automagiskt", men Invisionboard är ju tänkt att kunna användas av flera olika typer av databaser, och då är det mindre smart med automatisering.

I slutändan är det ju faktiskt ingen annan än du som påverkas av om du kryssar i eller ur den där rutan, och därmed bör heller ingen annan än du ha rätt att kryssa i och ur den ...

slutändan är det ju faktiskt ingen annan än du som påverkas av om du kryssar i eller ur den där rutan, och därmed bör heller ingen annan än du ha rätt att kryssa i och ur den ...

Stämmer, att jag inte tänkte på det medetsama :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...