Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

equinux "TheTube" a.k.a TubeStick


w4rn3r

Rekommendera Poster

En grej jag noterat är att det är vissa problem typ glappkontakt när man använder den bifogade usb-sladden.

När jag tar bort den och använder Tubesticken direkt in i usb-uttaget blir det perfekt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 270
  • Created
  • Senaste svar

Nu har jag köpt antenn på Classe för 149:- som jag har i fönstret. Nu fungerar det utmärkt och jag får in "alla" kanaler. MEN... Min bild fryser till var 20:e sekund ungefär för en sekund. Är det någon som upplevt detsamma? Gäller alla kanaler vad jag märkt. Har full mottagning så det borde inte bero på signalen. Och min iMac G5 med 2GB ram tycker jag inte borde vara problemet heller... Hmm. Några tankar kring det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt antenn på Classe för 149:- som jag har i fönstret. Nu fungerar det utmärkt och jag får in "alla" kanaler. MEN... Min bild fryser till var 20:e sekund ungefär för en sekund. Är det någon som upplevt detsamma? Gäller alla kanaler vad jag märkt. Har full mottagning så det borde inte bero på signalen. Och min iMac G5 med 2GB ram tycker jag inte borde vara problemet heller... Hmm. Några tankar kring det?

 

Jag har märkt av att TheTube verkar försöka göra allting den kan för att förbättra mottagningen då inomhusantenn är inkopplad. Med utomhusantenn verkar det inte alls förekomma, troligen för att mottagningen redan är så bra den kan bli. Då behöver inte mjukvaran justera något.

 

Det är trist att det inte står något statusmeddelande om vad den gör, t.ex. i stil med "View detailed broadcast information" som ett alternativt menyval för avancerade användare. Då hade man kunnat lista ut misstänksamma beteenden från mjukvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis köpt en ny liten bordsantenn. Men fortfarande inga kanaler...

Så jag mejlade supporten och frågade vad jag ska göra.

Döm om min förvåning när jag fick svar efter 2 minuter... (!)

 

”Candyse” verkade ha järnkoll på nedsläckningen av analoga nätet i Sverige.

 

Fick också en lång utläggning om att signalens styrka kan variera i olika

områden av landet. Ja, ja... det har hon väl rätt i...

 

Men sen skrev hon att jag skulle kolla om den lilla lampan lyste,

om inte, var antagligen stickan sönder.

 

Hade faktiskt inte kollat detta innan, och jag kan inte se att den lyser alls.

Om den inte lyste var det bara att skicka ner den till Tyskland så skulle jag få en ny.

 

Ska låna jobbarkompisens sticka först bara för att testa, han fick i alla fall in några kanaler.

 

/Leif-Inge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Västnytt fungerar när det är sändning från Göteborg

 

:pompoms: :pompoms: :pompoms: :pompoms: :pompoms:

 

 

post-113-1177952083.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har problem med att programmet hänger sig konstant???

Otroligt surt! :chockadskeptisk:

 

Varje gång jag väljer en kanal förutom SVT1 eller SVT2, så får jag "No content available" och programmet fryser.

 

Inget som låter bekant??? :stjarnsmall:

Jo, superbuggig programvara! :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Mottagningen är för det mesa helt ok för mig, en del digitalstörningar då och då. Jag satte antennen på baksidan av min externa skärm. Men programvaran hänger sig konstant så fort jag byter kanal eller nåt. Det gäller både The tube och MediaCentral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet något hack för att spara inspelat material från TheTube i annat format än ipodstorlek?

Irriterande att man inte kan spara i ett standard format som går att t.ex. skicka till någon som då inte har TheTube att spela up det på.

Jag har letat efter någon .tvm converter utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Den sparar ju till iTunes, borde väl räcka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BREAKING NEWS!

 

Ta en vanlig plåtburk , typ 1 liters och ställ antennen på locket!

Då funkar det , locket funkar som ett jordplan och plötsligt tickade varenda kanal in.

 

Jag tar tillbaka min tidigare kritik men tycker Equinux kunde haft ett sånt här tips men

hur som helst , testa själva!

 

 

aha antagligen det som gjorde att mitt första försök blev lyckat, smackade fast antennen på armen till en jerker extrahylla till mitt jerker bord, stort plåt och trä schabrak från ikea :skondans:

för när jag provade att flytta antennen till som jag trodde skulle vara en fördelaktigare plats så tappade jag bort alla kanaler, så det var bara att ställa tillbaks antennen till sin ursprungliga plats.

Verkar som ikea kan döpa om databordet jerker till antennförstärkaren jerker :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tommyjonsson

Jag har oxå köpt en tubestick, och jag tycker att den är urusel. Mottagningen är dålig, och programvaran hänger sig hela tiden. Det här måste vara en av de sämsta produkter jag någonsin köpt. Att den kunde få en 10:a i betyg är för mig obegripligt.

 

För övrigt tycker jag att det här snacket med att "koppla till huvudantenn" osv är meningslöst- då kan man ju lika bra använda sin vanliga tv. Poängen med en sån här är ju att man ska kunna flytta sig runt (åtminstone om man kopplar den till en bärbar dator, som i reklamen för produkten).

 

Nej, superkass pryl som kommer att hamna i nån låda.

 

T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit riktigt nöjd med min i ett par veckor men nu vips har den rackaren tappat alla fria kanaler. Ny autotune ger bara betalkanaler och jag har inte rört antennen en milimeter:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

krilu_kelin

Kör mediacental nyaste versionen på en mac mini 1,6 duo med 512mb ram, har inte fått min tv sticka skickad ännu,

 

är det någon mer än jag som tycker att mediacentral går segt som tuggumi, eller är det för att det fortfarande är i demo mode? tar mycket lång tid innan fjärrkontrollen fungerar och reagerar på tryck.

Blir då dessutom ännu mer orolig för hur det kommer fungera då tv stickan kommer, för erfarenhetsmässigt så kräver usb tv mycket kräm i datorn.

 

datorn är helt rensad, inlagt osx, kört alla updateringar ska enbart ha den som mediacenter dator till min samsung 40¨lcd

 

när jag testade mediacentral på min "vanliga pc" i os x så var det snabbt o smidigt, men på en "äkta" mac så funkar det sämre!

 

Är det för lite ram för att köra mediacentral på en mini med 512mb

 

Tacksam för tips, /KL,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göteborg är världens Centrum

 

Och där regrar Poca.... :borstatanderna: :borstatanderna: :borstatanderna: :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör mediacental nyaste versionen på en mac mini 1,6 duo med 512mb ram, har inte fått min tv sticka skickad ännu,

 

är det någon mer än jag som tycker att mediacentral går segt som tuggumi, eller är det för att det fortfarande är i demo mode? tar mycket lång tid innan fjärrkontrollen fungerar och reagerar på tryck.

Blir då dessutom ännu mer orolig för hur det kommer fungera då tv stickan kommer, för erfarenhetsmässigt så kräver usb tv mycket kräm i datorn.

 

datorn är helt rensad, inlagt osx, kört alla updateringar ska enbart ha den som mediacenter dator till min samsung 40¨lcd

 

när jag testade mediacentral på min "vanliga pc" i os x så var det snabbt o smidigt, men på en "äkta" mac så funkar det sämre!

 

Är det för lite ram för att köra mediacentral på en mini med 512mb

 

Tacksam för tips, /KL,

 

I stort sett är 512 på en mini för lite till allt. Det beror en del på att grafiken snor 80 MB RAM och resten vill Tiger ha så det blir inte mycket kvar till att köra program. Alla på forumet intygar att det blev en helt ny maskin med mer RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

krilu_kelin

tackar för det, trycker nu enter för beställning av en 1gb modul till min mini, då blir det 1256mb ram totalt om jag räknat rätt. får man väll hoppas att den fungerar snabbare än tidigare, och framförallt bättre en min gamla xbox med xbmc!

 

Är det något man ska tänka på när man byter minnet?

 

 

/KL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar för det, trycker nu enter för beställning av en 1gb modul till min mini, då blir det 1256mb ram totalt om jag räknat rätt. får man väll hoppas att den fungerar snabbare än tidigare, och framförallt bättre en min gamla xbox med xbmc!

 

Är det något man ska tänka på när man byter minnet?

/KL

Om du hade 512 innan blir det inte 1,5Gb (1512Mb) i runda slängar då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Västnytt fungerar när det är sändning från Göteborg

 

:pompoms: :pompoms: :pompoms: :pompoms: :pompoms:

post-113-1177952083.jpg

Du föresten hur fick du totalt bort dom kodade kanalerna på listan?

Raderade mauellt under settings men har liksom program numren kvar.

post-18285-1178019041_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade 512 innan blir det inte 1,5Gb (1512Mb) i runda slängar då?

 

Man vet aldrig... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa igenom hela tråden, men har nån från macworld som skrev recensionen svarat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så tar han ur en 256-modul för att få plats med den nya på 1gb.

 

Vill bara tillägga att även jag har samma problem med min tubestick och the tube som alla andra verkar ha. Visst var den billig, men det hjälper ju inte om man ändå inte kan använda den till något vettigt... takantenner och antennförstärkare i all ära, det var inte det jag trodde att IDG menade med "bäst" mottagning. :superirriterad:

 

/cseknc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sparar ju till iTunes, borde väl räcka

 

Visserligen... men i 320x240 vilket inte direkt är något imponerande kvllitet att köra upp på fullskärm.

Jag vill förståss spara i samma format som det spelas in i :irriteradtjej:

TheTube sparar i full upplösning men i sitt .tvm format i:

hemmamapp/Application Support/TheTube/

Problemet är bara att använda/konvertera .tvm :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar inte... ok att man inte får in något med den pytte lilla antennen, men varför får jag inte fram nått när jag pluggar in sladden från väggen. Då ska det ju bara funka. Eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fattar inte... ok att man inte får in något med den pytte lilla antennen, men varför får jag inte fram nått när jag pluggar in sladden från väggen. Då ska det ju bara funka. Eller??

 

På din TV hemma, vad ser du för kanaler? Har du kabel-tv via ComHem/Canal Digital/Tele2Vision i lägenhet eller takantenn på taket i villa, parabol monterad eller..?

 

 

Förklara gärna hur du ser tv-kanaler hemma med TV, så kan jag hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

krilu_kelin

Nu kanske jag gjort fel då som beställt 1st 1gb ramminne o stoppa in i min mini så att daton inte är segare än en gammal abc80dator.

 

Frågan kvarstår, jag har ju idag 2st 256Mb moduler, antar att det finns 2 platser, kan jag alltså inte ta bort den ena och ha en på 1Gb och sen en på 256Mb dvs 1256Mb totalt, elller måste man ha 2lilkadana?

 

börjar bli orolig över mitt projekt macmini som htpc om den ska vara så seg!

 

Mediacentral med tvsticka var ju "da shit" liksom!

 

/Kristian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa igenom hela tråden, men har nån från macworld som skrev recensionen svarat?

Så får väl nån annan leta fram det då... :propellerbaver:

 

Trist att se att det strular för så många av er. Vi testade tv-kortet på flera ställen i och utanför Stockholm, och det funkade precis som jag skrev i testet: klockrent. Bra mottagning, även med den medföljande miniantennen. Bättre mottagning än med de andra testade tv-kortens miniantenner. Som alltid gäller förstås att ha en stark signal, det verkar som att flera inte har det. Prova att ansluta en fetare antenn, det finns aktiva inomhusantenner för någon hundring på Clas Ohlsson, borde förhoppningsvis göra susen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...