Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

equinux "TheTube" a.k.a TubeStick


w4rn3r

Rekommendera Poster

Fick min igår och har upplevt precis samma sak som alla andra. En gång hittades 9 kanaler men det var bara SVT 1 som gick att titta på. När jag flyttade runt antennen och på nytt körde autotune hittades inga kanaler. Känner också att artikeln i MW inte stämmer riktigt med verkligheten. Vill också ha tips på hur man löser detta. Känslan just nu: Skräp!! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 270
  • Created
  • Senaste svar

Kan bara bekräfta eländet. Bor i centrala Malmö och får inte in en endaste ynka liten station. (Trots att teracom hävdar utmärkta mottagningsförhållanden. )

Köpte två st tubestick. Båda är lika kassa (inget defekt ex m a o).

Väntar på att Equinux support skall höra av sig, men efter att ha läst det här, är inte förväntningarna särskilt höga.

Skriver igen om de mot all förmodan skulle ha en fix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen mycket märkligt hur alla hittills rapporterar precis samma upplevelse och att den går stick i stäv mot MW's testrapport.

"

MacWorlds köpråd

Tubestick är den bästa usb-tv-lösningen till Macen vi testat hittills. Mottagningen är fantastisk, programvaran utmärkt och priset ungefär hälften av vad konkurrenterna tar för sina prylar. Aldrig har ett betyg varit lättare att sätta."

 

Det här känns inte bra och det tarvar nog en kommentar från Simon Grabiec.

 

Hello Simon...is it anybody out there????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har äntligen fått min! Den funkar utmärkt, hittar alla kanaler :).

 

Blev dock lite orolig att den hann igenom alla kanaler av de 98 som den har stöd för utan att hitta något. Sedan kom meddelandet "Searching for Broadcast" och då dök kanalerna upp, först ztv.se i toppen av listan följt av fler betalkanaler och sedan de fria kanalerna. Allt fungerade fint, tillochmed EPG fungerade. TV6 stod det Lyckochansen och att nästa program var Våra Värsta År. Samtliga SVT-kanaler funkar också.

 

Jag körde med antennsladd till vägguttaget genom Öppet Kabel-tv-nät. Efter att ha fått fram alla kanaler korrekt kalibrerade så tänkte jag nu se hur den medföljande svarta antennen behöver placeras för att det ska fungera utan vägguttag-koppling. I riktning mot fönster är oftast bäst.

 

För de som har problem med kalibrering kan som innan sagt, annan inomhusantenn *eventuellt* avhjälpa problemet om den har förstärkare via AC-adapter.

 

 

 

Täckningskarta hos Teracom. Kolla mottagningsförhållandet (den laddar Java-plugin)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade alla fria kanaler omgående, här Voice

post-113-1177591733.jpg

 

Stickan bråkade lite med mig igår kväll efter att jag bytte USB-port utan att stänga av programmet.

Då slocknade den lilla gröna dioden inuti stickan, men efter lite trixande fick jag igång den igen.

Antenn..den på taket givetvis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått hem min nu:D men har samma problem som alla ni andra. men jag tog den medföljande antennen och satte fast den längst ut på mitt fönster. då fick jag in tv4 och tv6 inkl massa betalkanaler. Det verkar som att om man ska kunna använda den medföljande antennen så gäller det att man har fönster i rätt riktning. öpnnade sen mediacentral och aktiverade, men när jag sätter på mediacentral så står det att jag bara har betaversionen. någon som vet felet eller har liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. Pocahontas, kan du specificera trixandet? min fungerar inte alls längre.. tack! Jag kände mig rätt nöjd med stickan den lilla stund jag hann använda den med antennen på taket..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. Pocahontas, kan du specificera trixandet? min fungerar inte alls längre.. tack! Jag kände mig rätt nöjd med stickan den lilla stund jag hann använda den med antennen på taket..

 

Kopplade loss den, vickade lite med sladden i USB-porten, tror det är något vajsing med den där, knackade på stickan, fick den till att "tända" sig igen, hade framme Preferencer så att jag såg att det hände något när jag vickade med kabeln i USB.

Känns inte helt bra om jag ska vara ärlig, man kanske inte ska koppla loss stickan innan man stängt ner The Tube.

 

post-113-1177595043.jpg

 

Gjorde en omstart av datorn också kan tilläggas.

Igång kom stickan och nu är den inkopplad hela tiden. Blir lite varm känner jag.

Lagt programmet The Tube i Dockan.

 

Lite snopet att man bara kan ha den på en dator i taget. Nu har jag ingen USB 2.0 på min iBook, men min nästa bärbara lär ju ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker av att min Macbook 2 Ghz med 512 MB RAM börjar gå på högvarv om jag kör De-Interlace Picture och Apply Aperture samtidigt. Testade att avaktivera De-Interlace Picture och det går lika bra det mestadels av tiden. Bara ibland som man ser interlacing flimra till.

 

Är det grafikkortets fel att prestandan på de-interlacing sviker, kanske processorn, drivrutinen eller RAM-minnet?

 

Tittade nyss på Simpsons (reklamavbrott).

 

post-15682-1177598433.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är rätt nöjd med min, fick den idag.

Är lite undrande om den LILLA antennen är nått att ha om man inte bor i roten på sändaren?

Med takantennen funkar det fint.

Ingen som vet hur man tar bort dom kanaler man inte vill ha i listan?

Ett sätt är att döpa o dom i inställningarna men det känns lite B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är rätt nöjd med min, fick den idag.

Är lite undrande om den LILLA antennen är nått att ha om man inte bor i roten på sändaren?

Med takantennen funkar det fint.

Ingen som vet hur man tar bort dom kanaler man inte vill ha i listan?

Ett sätt är att döpa o dom i inställningarna men det känns lite B.

 

Markera kanalen i kanallistan (inställningarna) där du döper om namnen, exempelvis Discovery. Tryck på Delete "<--" med tangentbordet. Vips, klart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera kanalen i kanallistan (inställningarna) där du döper om namnen, exempelvis Discovery. Tryck på Delete "<--" med tangentbordet. Vips, klart :)

Jo det är klart det tänkte jag inte på. Nu blev det massa tomma platser men klart en sak som man vänjer sig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det verkar som dom flesta upplever den som lite meckig. Visar den inte någonstans vilken mottagning den har. Där jag bor är det väldigt dålig mottagning på både mobiler och TV, eftersom jag bor vid ett berg som ger radioskugga, jag får ändå i princip alltid 2x100% mottagning med dom 2 små antenner som följde med min Terratecpinne, placerade på fönsterblecket med magnetfot..

sen håller jag med nån som sa, att jag förstår inte hypen riktigt, det är en tv-mottagare, NÅGOT lite billigare än tidigare, men igen, jag tycker MacWorld kan ta på sig en del av det, som presenterar den som något som skulle vara mer/bättre än befintliga produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som testat den med EyeTV ? EyeTV har ju iaf stöd för ett antal Miglia produkter...

 

jag fattar inte riktigt att man som användare accepterar aktivering på en maskin i taget på den här typen av produkt, okej att Adobe gör det med Photoshop, men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag riktigt låga förväntningar..... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EXTREMT låga!

 

Knappast lika låga som med Glocal... äsch ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag får inte heller in en enda kanal här i centrala Kungsbacka.

 

Visserligen är det kul att få med MediaCentral och en USB-kabel men vitsen är ju att kunna se på TV...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som testat den med EyeTV ? EyeTV har ju iaf stöd för ett antal Miglia produkter...

 

Equinox finns inte med i listan över produkter som stöds i EyeTV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag får inte heller in en enda kanal här i centrala Kungsbacka.

 

Visserligen är det kul att få med MediaCentral och en USB-kabel men vitsen är ju att kunna se på TV...

 

 

Den medföljande antennen var ju ett skämt, bor ju på vischan utanför Kungsbacka, så det fick bli takantennen. (UHF)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag får inte heller in en enda kanal här i centrala Kungsbacka.

 

Visserligen är det kul att få med MediaCentral och en USB-kabel men vitsen är ju att kunna se på TV...

Underbart! En USB-kabel. Den var bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB-kabeln var väl bra att få med, alla vill kanske inte trycka in stickan direkt i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min idag, körde igång den på mina gamla 15" PowerBook.

Först inga kanaler, sen ca 33 stycken när man flyttade antennen.

Bor ju inte i någon storstad direkt, men alla fria kanaler fungerar med full mottagning.

(kan ju vara det med att vi inte har så många höghus ;) bor annars mitt i stan)

Det är ju lite kinkigt med mottagningen innomhus innan man hittar rätt ställe, satte min vi fönstret.

Kan nog vara bättre med en större antenn.

 

Annars ett riktigt nice program, lätt använt och smidigt.

Funkade också klockrent med MediaCentral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart tror jag att Tubestick och dess program är under utvecklingsfas precis so dom säger.

Det är en relativ ny produkt på marknaden och får ge det ett plus för -Denna är anpassad för Mac!

Funkar den ens för Windows? Hur många stickor finns det som "inte" är direkt Mac och Windows kompatibla med program vara etc?

Visst, The Tube propgramvara är bristfällig tycker jag ur andvändar vänlighet.

Sätt som att inte kunna dubbelklicka på skärmen och få fullskärm är obegripligt varför det inte funkar.

Lägga till favoritkanaler som bokmärken vore vara självklart men inte för The Tube inte.

Känns som dessa som utvecklat programvaran inte har jobba med windows eller mac och dess kombinerade standarder, navigerings mässigt alls faktiskt.

Programvaran skulle kunna blivit hur bra som helst för stickan är trots allt jäkligt bra får jag säga.

Man kan inte ens högerklicka på bilden för att få fram funktioner som jag ser ytterst bristfälligt.

Och varför inte kunna pausa Tv'en med en tangentkombination utan skrolla runt i 80 talet med menyer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...