Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

equinux "TheTube" a.k.a TubeStick


w4rn3r

Rekommendera Poster

Min sticka bråkade med mig tills jag upptäckte att Joost var boven, slängde ut skräpet och efer det fungerar stickan fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 270
  • Created
  • Senaste svar

Poca: Kan du exportera utan problem? Jag ska prova lite mer, kanske bara haft otur, jag använder inte stickan så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte testat faktiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat att exportera, går fint. Man kan välja att spara det som ett .dv-klipp för iMovie om man vill ha ut det till andra format på så vis :)

 

Gillar min sticka mer och mer, ligger på runt 40% CPU just nu på min 1:a generationens 2GHz Core Duo Macbook. Har inte märkt något problem av Joost dock, har det installerat samtidigt, iofs. ett tag sen jag använde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har superbild då jag spelar in, men det blir ofta dålig bild då man tittar direkt. Någon som har samma problem?

Upptäckte en annan skum grej. När jag ansluter stickan till USB-hubben blir mottagningen dålig men helt okej då jag ansluter den direkt till datorn. Jag flyttade inte antennen något därimellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att dom hade släppt drivrutiner till Windows för den nu, och behöver man aktivera dom om man vill använda pinnen på flera maskiner som med Macen ? Neh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och att dom släppt version 1.5beta av programmet som publik download, vem f-n behöver ladda hem programmet om man inte har tv-pinnen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas med "när den nya kommer"? Kommer Equinux att göra en ny sticka eller snackar du om ett annat företag?

Nej sälja den nya jag får i utbyte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon förutom jag som drabbas av att sändningen fryses i ca 1 sekund med jämna intervall, ca 30s mellan varje? Har full mottagning så jag vet inte riktigt vad det beror på... Det gör iaf tittande lite irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon förutom jag som drabbas av att sändningen fryses i ca 1 sekund med jämna intervall, ca 30s mellan varje?

 

Jajamensan, men det är nog inte så ofta som var 30:e sekund. Skulle tro att det är kanske varannan minut eller så, men jag kan ha fel där. Verkar inte vara något annat som tar processorkraft och jag har hållit på och ändrat prioritet (nice) och sådär. Gör ingen skillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajamensan, men det är nog inte så ofta som var 30:e sekund. Skulle tro att det är kanske varannan minut eller så, men jag kan ha fel där. Verkar inte vara något annat som tar processorkraft och jag har hållit på och ändrat prioritet (nice) och sådär. Gör ingen skillnad...
Ok, var bra att höra. Jag hade hoppats det var någon mjukvarubugg som skulle försvinna, men den har ju inte gjort det än. Känns inte som man vill kolla på friidrotts-VM när det är så iaf... Det jag funderar över lite är om det beror på min dator eller the Tube. Borde inte bero på datorn när det är så sporadiskt...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min är tillsalu för 200kr! någon som är intresserad utav en värdelös produkt som inte fungerar över huvud taget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vad har den för anslutningar, går det lira Xbox 360 på den, eller är det för hög latency? Nån som testat med en konsol över huvud?

 

Jag förstår att bilden kommer bli suddig men jag ser det som ett billigt alternativ tills det kommer en vettig (prismässigt) lösning att koppla det rätt in i Cinemaskärmen i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej om detta hjälper, men har använt ett liknande kort för PC och då hittade den inte kanalerna när regionen var inställd på Östersund (där jag bor), men när jag ändrade förinställningen till "Other" så hittade den alla kanalerna. Har dock inte fått samma problem med Tubestick till Mac. Funkar dock utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ville bara kompletera att jag nu fick pengarna tillbaka utan tjafs insatt på mitt konto. Skickade tillbaks 2st tubstickor som helt enkelt bara dog och fick nog.

Ni som inte är nöjda skulle kanske kolla ifall det gick att returnera stickan. Min uppfattning är att equinux är bra att ha göra med.

Hello Tony

 

we have credited EUR 39,95 to your credit card.

 

We will try to improve our service. Perhaps give us another chance in the future.

 

Best regards,

 

Team equinux

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Köp min TVmini funkar alldeles utmärkt. (har två stycken)

 

TVMini Miglia USB-pinne för det digitala TV marknätet. Med fjärrkontroll och EyeTV 2.0.

Nu endast 500:- (600:-)

 

 

marcus.pettersson@bahnhof.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag håller också på att tröttna på Macworlds fina present om man förlänger prenumerationen. När jag fick min Elgato EyeTV for DTT tubestick så följde jag som vanligt instruktionerna till punkt och pricka och Se! det fungerade, Jag fick in TV1, TV2, TEXT TV och TV4 samt ett antal betalkanaler som inte gick att se för att de var krypterade. Provade att programmera in en inspelning för att kunna se programmet senare. Det fanns gott om plats på hårddisken.

 

Efter några minuter dök ett meddelande upp om att det gick att uppgradera från den versionen som var på CD'n. Gjorde så och har nu version 2.5.2 på hårddisken.

 

Och NU! Fungerar det inte! Inte ens om jag försöker gå tillbaks till originalversionen!

Jag använder min vanliga antenn som normalt sitter i TV'n utan problem. Bor c:1 5 km från sändaren. PBG4 1,5 mhz 1,25 Gb RAM. Det borde fungera. Men jag får bara in betalkanalerna nu och TV7. Bilden på TV7 är bra allting flyter ljud och allt. Men varför får jag inte längre in de andra fria kanalerna längre? Kollar jag på täckningskartan så finns de på kanal 35 och 29. Men hur kan jag manuellt lägga till de kanalerna?

 

Är det någon skillnad på signalen i de olika kanalerna? Vad är det för signal i TV7 som gör att jag kan se det men inte hittar SVT och TV4?

 

Jag är teleingenjör men arbetade med mobiltelefoner 3G senast, nu gör jag nåt helt annat. Men det här begriper jag inte ett skit av.

post-560-1202907919.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Om man helt plötsligt inte får någon mottagning mitt på Södermalm i Stockholm, efter att det funkat perfekt i ett halvår. Borde man misstänka hårdvarufel då?

 

Orka köpa en bättre antenn bara för att kolla att den är trasig... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Till alla Er som envisas med att leta kanaler med Tuben....

 

 

Prova att ställ antennen på något magnetiskt!

 

Det funkar.....

 

har en salladsskål i järn i köket som får bära min lilla antenn när jag vill ha köksTV.

 

En förklaring av någon civilare eller liknande kunde vara kul.....

 

Har jag tillverkat en antennförstärkare kanske....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Får in alla kanaler utom TV1, 2 och 4. Dvs dom man borde kunna få in lättast, dyker inte upp.

 

Hatar den här j*a skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...