Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny mobiltelefon


Kronér

Rekommendera Poster

Icke begränsat till telefoner som finns / är populära i usa. Typ modeller av HTC som finns i sverige och europa.

 

Motorola är liksom inget större märke i varken norden eller europa.

iSync har fint stöd för Nokia och SE, och har inte iSync stöd för en modell så finns det oftast plugins att ladda ner.

Och sedan förstår jag faktiskt inte varför MacOS skulle ha stöd för en Windows mobil :chockadskeptisk: Nä det är ju som att klaga på att senaste explorer inte funkar i OSX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar
Gäst micke_nkpg
iSync har fint stöd för Nokia och SE, och har inte iSync stöd för en modell så finns det oftast plugins att ladda ner.

Och sedan förstår jag faktiskt inte varför MacOS skulle ha stöd för en Windows mobil :chockadskeptisk: Nä det är ju som att klaga på att senaste explorer inte funkar i OSX

Ett operativsystem ska vara neutralt. Inte begränsa vad jag ska kunna koppla till det. Det är min syn på det.

 

alla är inte insnöade och elitistiskt skolade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett operativsystem ska vara neutralt. Inte begränsa vad jag ska kunna koppla till det. Det är min syn på det.

 

alla är inte insnöade och elitistiskt skolade...

Tur för dig då att du inte snickrar ihop system då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett operativsystem ska vara neutralt. Inte begränsa vad jag ska kunna koppla till det. Det är min syn på det.

 

alla är inte insnöade och elitistiskt skolade...

OS X är neutralt, men det är väl knappast Apples ansvar att ta fram stöd för alla tusentals mobiltelefonmodeller som finns världen över. En stor del av detta ansvar ligger ju faktiskt på mobiltillverkarna också, och Microsoft gör väl inte speciellt mycket för att deras Windows Mobile ska bli kompatibelt med iSync heller. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett operativsystem ska vara neutralt. Inte begränsa vad jag ska kunna koppla till det. Det är min syn på det.

 

alla är inte insnöade och elitistiskt skolade...

 

 

Du är rolig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
En stor del av detta ansvar ligger ju faktiskt på mobiltillverkarna också, och Microsoft gör väl inte speciellt mycket för att deras Windows Mobile ska bli kompatibelt med iSync heller. :angry:

Kan jag väl hålla med om, men bör det inte vara mera i apples intresse att användare med skilda mobiler, flera ände som sääljs i usa ska kunna använda en macdator + sin mobil än mobiltillverkarnas intresse?

 

Kanske ett tätare samarbete med typ HTC skulle vara bra. Flera o flera företag och privatpersoner skaffar nu smartphones och mobiler med windows mobile. Ser även att de mobiler som har symbian kommer i efterhand för att vara kompatibla med iSync. Kolla nu på SE P1. Den släpptes igår och borde om man varit lite "seriösa" redan kunnat varit kompatibel med iSync genom en uppdatering av från Apple.

 

Bara vilja finns så ska detta inte vara så svårt att fixa detta från Apples sida. Är säker på att flera skulle byta till mac om det var mera smärtfritt att byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet inlägg till debatten om isyncs problem med htc och dyliga telefoner, se och htc mfl har valt att hoppa fram ett steg och använder en nyare modell av det protokoll som används för att lagra pim poster om de nu fortfarande kallas för det i dessa system som inte stöds av isync än... se och apple har tidigare anonserat att det ska komma en update till isync i ungefär samma tid som se släpper sina nya telefoner, hurvida detta stöd gäller htc vet jag ej och inte heller hittar jag tillbaka till källan för att detta ska komma, tyvärr.

 

Vidare så är det ju inte enbart apples fel att syncen inte fungerar utan även telefon tillverkarna som inte gjort sina telefoner bakåt kompatibla, kan iofs vara svårare än sagt.

 

Nokia löste det hela genom att släppa en egen lösning som integreras med isync, finns att hämta på nokias sida helt gratis.

 

Updaten kanske dröjer nu när lanseringen av leopard har skjutits upp ett antal gånger och vi kan nog bara hoppas att den kommer åtminstone ismband med den lanseringen.

 

Föresten vem vill ha en windows mobil nu när det finns så mkt bättre alternativ? htc verkade lovande när de kom men de modeller jag har testat och kommit i kontakt med är rätt bedrövliga o sen så kör de ju nästan enbart winmobile numer och det skulle då inte jag vilja ha.

Själv bytte jag till mac för ett år sedan och kommer inte byta tillbaka. däremot ska det bli spännande att se de nya linux mobilerna som utlovats till nästa år =)

 

som en notis kan ju kanske påpekas att apple är stora i usa med en ganska stor del av dator marknaden medans de i europa och övriga världen inte har så stor del av marknaden så klart suport för amerikanska telefoner kommer först, det är ju en fråga om efterfrågan och tillgänglighet. själv kan jag tänka mig att de amerikanska telefonerna lever kvar i den gamla standarden och inte stött på problemen som vi europa gjort, europa tar ju rätt snabbt efter den asiatiska marknaden där det ska vara det nyaste eller vad man säger.

 

Ni får gjärna rätta mig om jag har fel alltid lika kul att reta upp ngn som har mer info än en själv så man får ur dem det ;)

 

/LilTor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Nokia 8800 Sirocco och en SE P990i som med senaste mjukvaran samt plugin för iSync funkar utmärkt. Har också en LG Prada, men den fick jag igår så jag kan inte uttala mig ännu.Min Sirocco är en utmärkt design telefon, men den är lite omodern. Väntar med spänning på Nokias nästa design lur.

 

Min nästa lur blir antingen Nokia E90 som redan börjat säljas här i Tyskland, eller en Nokia N95, vilken tror ni är bästa valet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sync nu till se p990i, m600 och p1 släppta.

 

Tyvärr han jag inte kolla upp fakta igår innan jag la in mitt förra inlägg utan skrev bara på.

 

Nu har iaf sonyericsson släppt en sync till sin nya smartphone P1 och efter lite modifieringar av en go kille så finns nu samma stöd för p990i och m600 ni hittar mer info på My-symbian, här finns oxå fler länkar till m600 w950 osv vissa mer fungerande än andra men har du en se telefon så kolla in det kan finnas till din telefon.

 

Direkt länk till se P1 pluginen

http://fornax.sk/mate/Download/P1i_iSync_1.06/SonyEricsson_P1i_isync_p lugin_v1_06.dmg://http://fornax.sk/mate/Download/P1i_...lugin_v1_06.dmg

Bör finnas på sonyericssons sida oxå men den orka jag inte leta fram.

 

Direkt länk till p990 pluginen

http://fornax.sk/mate/Download/P990i_iSync_1.06/SonyEricsson_P990i_isy nc_plugin_v1_06.dmg://http://fornax.sk/mate/Download/P990...lugin_v1_06.dmg

OBS kräver att din mobil är uppdaterad läs mer på my-symbian länken ovan!!!!

 

Hittade oxå lite rykten om en ny skjut mobil från se på mobil.se sidan kan kanske bli en kul telefon.

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200707/26..._MOB888.dbp.asp

 

Nokia kommer oxå med en ny skjut mobil N81 med 8GB lagring och anslutning till vanliga hörlurar via 3.5" mini stereo jack, den ska tydligen ersätta N91an och vara store bror till N80 vilken banar för wlan turbo-3G och lite annat lul lul..

 

Hoppas någon var/är intresserad av denna info.. ha en härlig helg.

 

/LilTor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Sync nu till se p990i, m600 och p1 släppta.

 

Tyvärr han jag inte kolla upp fakta igår innan jag la in mitt förra inlägg utan skrev bara på.

 

Nu har iaf sonyericsson släppt en sync till sin nya smartphone P1 och efter lite modifieringar av en go kille så finns nu samma stöd för p990i och m600 ni hittar mer info på My-symbian, här finns oxå fler länkar till m600 w950 osv vissa mer fungerande än andra men har du en se telefon så kolla in det kan finnas till din telefon.

 

Direkt länk till se P1 pluginen

http://fornax.sk/mate/Download/P1i_iSync_1.06/SonyEricsson_P1i_isync_p lugin_v1_06.dmg://http://fornax.sk/mate/Download/P1i_...lugin_v1_06.dmg://http://fornax.sk/mate/Download/P1i_...lugin_v1_06.dmg://http://fornax.sk/mate/Download/P1i_...lugin_v1_06.dmg

Bör finnas på sonyericssons sida oxå men den orka jag inte leta fram.

 

Direkt länk till p990 pluginen

http://fornax.sk/mate/Download/P990i_iSync_1.06/SonyEricsson_P990i_isy nc_plugin_v1_06.dmg://http://fornax.sk/mate/Download/P990...lugin_v1_06.dmg://http://fornax.sk/mate/Download/P990...lugin_v1_06.dmg://http://fornax.sk/mate/Download/P990...lugin_v1_06.dmg

OBS kräver att din mobil är uppdaterad läs mer på my-symbian länken ovan!!!!

 

Hittade oxå lite rykten om en ny skjut mobil från se på mobil.se sidan kan kanske bli en kul telefon.

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200707/26..._MOB888.dbp.asp

 

Nokia kommer oxå med en ny skjut mobil N81 med 8GB lagring och anslutning till vanliga hörlurar via 3.5" mini stereo jack, den ska tydligen ersätta N91an och vara store bror till N80 vilken banar för wlan turbo-3G och lite annat lul lul..

 

Hoppas någon var/är intresserad av denna info.. ha en härlig helg.

 

 

/LilTor

 

 

Har prövat iSync pluginet till M600 och det fungerar inte hur man än vrider och vänder på det så går det inte att få att fungera, tyvärr... jag får fortsätta hoppas på en officiel version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Kanske ett tätare samarbete med typ HTC skulle vara bra. Flera o flera företag och privatpersoner skaffar nu smartphones och mobiler med windows mobile. Ser även att de mobiler som har symbian kommer i efterhand för att vara kompatibla med iSync. Kolla nu på SE P1. Den släpptes igår och borde om man varit lite "seriösa" redan kunnat varit kompatibel med iSync genom en uppdatering av från Apple.

...

Men HTCs apparater använder väl Windows så då är det val i första hand Microsoft som jobbar med mjukvaran?

 

SE P1: Hur ska Apple kunna skriva en uppdatering för en telefon som inte har släppts, det där är väl SonyEricssons uppgift?

 

Apples primära uppgift vad gäller synkning är väl att ta fram verktyg till telefontillverkarna så att de lätt kan göra en plugin, inte att skriva en plugin till varje ny telefon som lanseras i världen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller fullständig iSync-funktion verkar flest nöjda med SE K610i.

Finns det billigare telefoner som lirar smärtfritt med iSync?

Någon från Nokia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
När det gäller fullständig iSync-funktion verkar flest nöjda med SE K610i.

Finns det billigare telefoner som lirar smärtfritt med iSync?

Någon från Nokia?

 

 

Dom flesta "vanliga" SE mobiler och Nokia lurar fungerar smärtfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

Min gamla Nokia 6680 funkar finfint med iSync. Dock saknas vissa saker som SonyEricsson har t.ex. styra datorn med mobilen etc. Dock är det verkligen inget jag saknar...

 

Skall dock snart köpa en N95 och den borde funka lika bra som min gamla 6680.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommande SonyEricsson w 960i verkar vara en tuff konkurrent till iPhone, med

3 G, fm-radio och bättre kamera (3 megapixlar). Kör dessutom Symbian OS.

I likhet med iPhone har den 8 GB minne och tryckkänslig skärm. Det är en sk

Walkmanmodell, och den kommer snart (enl SonyEricssons svenska hemsida)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta "vanliga" SE mobiler och Nokia lurar fungerar smärtfritt.

När min bror synkar sin nya K750i med sin iMac uppstår ett fel. Den text jag skrivit in som aktivitet i iCal kommer inte med utan det står bara tid och "ny aktivitet" i telefonen.

Det kallar jag inte "smärtfritt"

Mons

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Men HTCs apparater använder väl Windows så då är det val i första hand Microsoft som jobbar med mjukvaran?
För att det ska kunna ske måste Apple släppa hur deras "proktokoll" är uppbyggt. Vilket jag förstått av HTC att de vägrar göra. Alltså vill inte Apple att smatphones som idag mycket bygger på Windows Mobile ska kunna användas till Mac datorer. Inte så våldsamt smart om man nu vill att flera o flera företag ska ha mac. Fast läste på IDG häromdagen att Apple inte är intresserade av företagsmarknaden så...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det bidde en P1i... Överlycklig :foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
När min bror synkar sin nya K750i med sin iMac uppstår ett fel. Den text jag skrivit in som aktivitet i iCal kommer inte med utan det står bara tid och "ny aktivitet" i telefonen.

Det kallar jag inte "smärtfritt"

Mons

 

 

Har aldrig prövat med en k750... men däremot t610 och k700 och båda fungerar som sig bör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött då

 

Har kört W950 ett tag nu, och skulle till 110% rekommender uppföljaren W960, tror på en riktig hit där asså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv är sugen på att skaffa en Nokia, den här nya slimmade vad den nu heter, med Turbo 3G. Fatta vad najs, bara köra Bluetooth mellan MBP'n o luren o surfa i 3,6Mbps.

Varsomhelst?!?! :D

 

Hmm, fast jag gillar ju Sony Ericsson bättre. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Lasse! :)

 

TACKAR, dessutom supernöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACKAR, dessutom supernöjd.

Kul :)

Själv funderar jag på att sälja min som jag haft i ca två veckor.

Jag hade inte haft symbiantelefon innan, och trots att allt är trevligt med pekskärm, wlan osv så tycker jag inte att jag använder några av PDA-funktionerna mer än kalender och epost, vilket man kan göra på vilken mobiltelefon som helst i dag.

De funktioner jag verkligen använder däremot, som sms och ringa blir lidande eftersom de tar sån tid att använda. Det ska inte ta mer än en halv sekund att öppna ett oläst sms.. :)

Men jag älskar tangentbordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul :)

Själv funderar jag på att sälja min som jag haft i ca två veckor.

Jag hade inte haft symbiantelefon innan, och trots att allt är trevligt med pekskärm, wlan osv så tycker jag inte att jag använder några av PDA-funktionerna mer än kalender och epost, vilket man kan göra på vilken mobiltelefon som helst i dag.

De funktioner jag verkligen använder däremot, som sms och ringa blir lidande eftersom de tar sån tid att använda. Det ska inte ta mer än en halv sekund att öppna ett oläst sms.. :)

Men jag älskar tangentbordet!

 

Har lite sådana tankar också. Men tangentbordet överträffar allt tidigare använt. Det är SÅ bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...