Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny mobiltelefon


Kronér

Rekommendera Poster

Carlisle_united
Hej. Sony Ericsson lyckades laga den, och tillbaka i min hand har jag en telefon som går som en oljad blixt, vet i fasen vad dom har gjort med den men oj vad det går... Så jag är nöjd och glad igen :-)

Min väntan på äppletelefonen fortsätter, phu slapp jag byta sladdar igen.

 

 

Kalas att du fick den fixad. :ThumbsUp:

Ta hand om den nu. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar
gorancarlsen

Aldrig blir man riktigt nöjd, och tur är väl det. Vill ha W880i för den ser så smidig ut. Nästan lite Macigt snygg. Hade jag varit dig Lasse så hade jag valt den om du nu ska köpa någon ny.

 

Har en ganska ny K610i som funkar kanon och som nu syncar bra med Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight

w880i är ju så äckligt högt prissatt... eller? 700kr mer än k810 och en tusing mer än k800i... känns ju helt galet imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag tycker väldigt mycket om min Treo 680.

Den har allt (utom MacOS).

inklusive Nintendo 8-bitars-emulator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker väldigt mycket om min Treo 680.

Den har allt (utom MacOS).

inklusive Nintendo 8-bitars-emulator

 

Jag funderar själv på att köpa en Treo 680 men undrar lite över synkningen med iCal. Jag har flera olika kalendrar och tycker det är riktigt bekvämt med färgkodningen, är det något som synkas över till telefonen?

 

Det lutar åt en Treo 680, Nokia E65 eller en lång väntan efter iPhone. Tänkte vänta med ny mobiltelefon tills iPhone släppts i USA så man kan läsa några recensioner av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan vänta ett tag hade jag väntat om jag varit du.

Skulle jag tapat min lur idag så skulle ajg inte köpt en ny Treo pga den nalkande iPhonen.

Men det är jag.

Jag synkar min Treo mot Palm Desktop.

Detta eftersom jag haft just Palm Desktop sedan 2000.

Jag har aldrig orkat flytta över grejerna till iCal ich telefonboken och så.

Så om det kan jag inte uttala mig.

Sak man ha en vass handdatortelefon i just det här ögonblicket kan jag lätt rekomendera Treo 680.

Kan man vänta hade jag nog inväntat iPhonen för att kolla vad den verkligen har att erbjuda.

Det är mitt förslag.

Och jag skulle inte satsa stora summor på att jag inte kommer byta när den väl är här.

Men det är för att ajg är en nörd och inte för att det är nåt fel på Treon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nokia n95 äger fett!!! den har ju inbygt gps och så laddar man bara ned kartor från nokias hemsida helt gratis. i tidningen mobil fick n95 90% i betyg av 100% det är fett bra!!!!! det är bara n95, k800i och p990 vad jag vet som har fått 90% i den tidningen och jag har läst den ett bra tag nu. så har du pengar kör på den :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Sony Ericsson lyckades laga den, och tillbaka i min hand har jag en telefon som går som en oljad blixt, vet i fasen vad dom har gjort med den men oj vad det går... Så jag är nöjd och glad igen :-)

Min väntan på äppletelefonen fortsätter, phu slapp jag byta sladdar igen.

 

 

Tänkte just det när jag såg frågan.

 

Bättre att ha en gammal tills iPhone kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

sony ericssons "vanliga" mobiler funkar perfekt med isync. i min familj har vi bl.a. en k800i och en k750i. planerar inte själv att byta nu men skulle jag göra det skulle jag orkar vänta på en iphone… verkar ball B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
sony ericssons "vanliga" mobiler funkar perfekt med isync. i min familj har vi bl.a. en k800i och en k750i. planerar inte själv att byta nu men skulle jag göra det skulle jag orkar vänta på en iphone… verkar ball B)

 

"orkar" menar orka :skrattaat:

 

har prövat att synca en htc med macen och det var bara skit, fick inte in någonting när jag kopplade den till min mac. Inte i varken isync eller på skrivbordet, lyckades med mycket om och men med bluetooth men då kunde jag bara se den på skärmen, inte synka nånting eller nåt sånt.

 

slutade iaf med att jag fick ansluta den till en pc efter att jag naturligtvis installerat programvaran på pc:n. Kan också vara värt att veta att qtek eller htc inte gör någon programvara för mac.

 

så alla macanvändare, akta er för HTC och Windows Mobile 5.0 …snart kommer iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu vågar köpa iPhone när den väl kommer får man se, men just nu är alla mina mobilsikten inställda på Sony Ericsson P1i ! Synd bara att SE som vanligt teasar med mobiler två kvartal innan release :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag redan har en iPod, som fortfarande fungerar och är utmärkt, så kände jag - att köpa en iPhone är överflödigt. För att synka med iSync köpte jag en Motorola L2 och nu har jag det som iPhone har, nästan, fast i två enheter istället för en då - dock till ett lägre pris. L2:an är en enkel telefon utan kamera, med välfungerande kalender och kontakter som synkar finfint med iSync. Knappt 700 spänn.

Ett tips, för den som önskar sig mer flärd... Motorola V3, synkar också med iSync - och har inbyggd MP3 spelare, kamera, filmfunktion och sådant för den som gillar sånt.

På www.hellomoto.com - svenska avdelningen, så säljs några demoexemplar av V3:an.

Nypris runt 1 500 kr, dessa går för knappt 800 kr!

Ett kanonköp.

Tyvärr såg jag det först efter att jag redan hade köpt min L2:a.

För en hundring extra är V3 sanslöst prisvärd...

Demoex kan ha lite repor och så, men priset... priset... ojoj!

Det är mitt bästa mobiltips just nu.

Det fanns iaf några ex kvar senast jag kollade...

Mintgröna, "camshell" typ av telefon.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller slöa och buggiga P990i, uppdatera telefonen så går den som smör, inga hängningar eller annat bus.

P990 har bara en brist, förutom då storleken, och det är att den ej stöds/stöder iSync.

När det gäller GPS, jag kör med TomTom på min och det funkar utmärkt, även i innerstan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller slöa och buggiga P990i, uppdatera telefonen så går den som smör, inga hängningar eller annat bus.

P990 har bara en brist, förutom då storleken, och det är att den ej stöds/stöder iSync.

När det gäller GPS, jag kör med TomTom på min och det funkar utmärkt, även i innerstan!

Så att köpa en P990i är inte helt galet om man uppdaterar mjukvaran?

Frågan är om jag inte väntar på P1i ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdateringarna känns P990i färdig och helt stabil, vilket absolut inte gällde versioner före årsskiftet. Den senaste uppdateringen kom för några veckor sedan.

Jag har min i en höftväska, så storleken besvärar inte. Bra även med stor skärm när man GPS:ar.

 

Sen har ja skaffat mig en gåbortmobil, en begagnad Samsung X460, otroligt liten, men funkar för övrigt helt okej, bortsett från att jag inte lyckats ansluta den ens på PCn.

Den går och ringa och Wapa med, och det räcker ju när man inte måste hålla reda på saker och ting.

För att slippa byta kort och krångla så beställde jag ett extrakort från Telia, och då funkar det så listigt att om jag inte svara iP990 så ringer det i Samsungen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att slippa byta kort och krångla så beställde jag ett extrakort från Telia, och då funkar det så listigt att om jag inte svara iP990 så ringer det i Samsungen.

 

Det låter otroligt smidigt, undrar om Tele2 har någon liknande lösning :fundersam:

Är tvillingkort dyrt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter otroligt smidigt, undrar om Tele2 har någon liknande lösning :fundersam:

Är tvillingkort dyrt?

 

40:-/mån med Telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ge ngr tips jag hittat på nätet de senaste dagarna.

 

SE kommer med en ny telefon p1 ngn gång under tredje kvartalet altså från juli och frammåt så har du vart nöjd med din p990 så är detta ett grymt val. iom att p1:an släpps så kommer även en uppdatering till isync och då skall syncning med p1:an och m600 funka med mac.. klart ngt man väntar på. själv var jag sugen på m600 men då den strular med syncning och saknar w-lan så fick det vara. p1:an har samma stil som m600 kommer med stöd för w-lan antar att den stödjer b/g 3G fast bara 384kbit/s inget turbo vilket är lite synd. den har en 3.2Mpix camera och en liten vanlig vga kamera för video samtal, pekskärm och massor av finneser... surfa in på SE:s sida o lär mer.

 

För att klar lägga lite om alternativet Nokia och N95 både N95 och E65 som är de nyare affärs telefonerna från Nokia funkar att synca med macen.. ett litet tillägs program finns att ladda ner på nokias sida.. kommer inte ihåg adressen just nu men surfade förbi den för ngn dag sen. det är altså nokia själva som gjort sitt program paket tillgängligt för mac, så funkar det klanderfritt som ngn sa med E65 funkar det med N95:an dock så läste jag ngn stans att gps inte var den bästa men klart använbar. normalt sett går all gps info som kartor och tips via data uppkopling men det finns program att ladda ner på nokias sida så du kan ladda in kartorna via datorn till telefonens minne, tyvärr funkar vägvisar hjälpen enbart via data uppkoploing och kommer kosta ett par kronor att använda.

 

htc telefonerna kan jag minnas lider av samma problem som alla andra nya smartphones och synkar altså inte med isync och macen då isync inte stödjer det nya systemet än som allt fler telefoner använder när det gäller kontakter och active sync osv.

 

själv tänker jag vänta och se hur bra och vilket pris det kommer bli på p1:an klart shyst design och fiffiga funktioner och så har den ju pekskärm med handstils igenkännig för skrift. minus dock för att den inte stödjer turbo 3G och 3.6Mbit data hastigheten och att den inte har lika shyst färg upplösning som nokian. men man slipper iaf skut delar och små tangent bord.

 

lite tips som kan vara användbara.

 

/LilTor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight

jag är sugen på att se om m600i kommer att reas ut när p1i görs tillgänglig... isf vet jag vars mina slantar kommer gå. men om inte det händer så kommer p1i hitta sig hem till mig. Speciellt som isync-stöd kommer att göras tillgängligt.

 

skönt.

 

MEN NI. Jag har nu en sgh-i300 som enligt uppgift skall fungera med themissingsync... men får det sjutton inte att leka duktigt... någon som hört något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

P910i blev ju P990(i) senare. Därför låter det troligt att P1(i) blir något i stil med P11i och får stöd för både HSDPA i upp till 7.2 Mbit/s och HSUPA på upp till 1.4 Mbit/s. Självklart rör det sig om teoretiska maxhastigheter och en fråga om storstadstäckning med eventuella undantag här och där. Inte minst är det också upp till vilken operatör man tecknar för då som avgör hastigheten i deras nät :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
När blir iSync europa-anpassat?

Vad menar du med europa-anpassat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Det låter otroligt smidigt, undrar om Tele2 har någon liknande lösning :fundersam:

Är tvillingkort dyrt?

jag har tvillingkort med telenor. kostade 250kr och är en engångskostnad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Vad menar du med europa-anpassat?
Icke begränsat till telefoner som finns / är populära i usa. Typ modeller av HTC som finns i sverige och europa.

 

Motorola är liksom inget större märke i varken norden eller europa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

iSync har ju perfekt integration med SE (förutom p990 & m600), Nokia och flertalet "Europa" telefoner.

Sen hänger mycket på mobiltillverkarna också... dom flesta asiatiska märkerna följer inte samma standard som dom europeiska och amerikanska tillverkarna och därför är det jobbigare att få det att fungera med t.ex samsung och LG.

 

Motorola är stort i Europa... dock ej i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...