Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmsläckare


berghs.kedjan

Rekommendera Poster

berghs.kedjan

Jag använder system 10.2.8 och jag funderar varför det inte går att få skärmsläckaren att starta tidigare än efter 5 minuter? Efter som jag har en ibook så har jag ställt in strömspararens helsläckning av skärmen vid den tiden. Borde det inte gå att få igång skärmsläckarn efter 1/2 till 1 minut, det känns som att den blir lite oanvändbar annars!!! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite jobbigt med en skärmsläckare som springer igång efter några minuter??....kan ju störa nedladdningar och annat.

Men det brukar finnas den funktionen med vissa skärmsläckare att du ställer muspekaren i ett av skrivbordets hörn så går den igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skulle skärmsläckaren störa nerladdningar? Jag kör ALLTID skärmsläckare när jag är ute på jobb för att slippa klåfingriga användare som vill kolla på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skulle skärmsläckaren störa nerladdningar? Jag kör ALLTID skärmsläckare när jag är ute på jobb för att slippa klåfingriga användare som vill kolla på datorn.

Fel av mig, tänkte mer på installeringar, då är det inte bra om skärmsläckarn skulle dra igång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass bra är OS X:s multitasking egentligen? Kan man tala om någon "äkta" multitasking i ett operativsystem nuförtiden, om det inte är ett rent UNIX-system för stordatorer?

 

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass bra är OS X:s multitasking egentligen? Kan man tala om någon "äkta" multitasking i ett operativsystem nuförtiden, om det inte är ett rent UNIX-system för stordatorer?

 

:unsure:

Utan att ha något som helst belägg för det så tror jag inte att Apple har förändrat schedulern i BSD. I vilket fall som helst så måste väl realtidskärnan finnas med i den öppna källkoden som Darwin utgör. Eller är jag helt ute och cyklar?

 

De vanligare unix-systemen är iofs inte operativsystem som används för applikationer med höga realtidskrav. Men de uppfyller IMHO de krav man som normal datoranvändare kan ställa på ett multitrådat och "multitaskande" operativsystem. Det är alltså en central funktion i operativsystemet som delar ut resurser i form av exempelvis CPU-tid och minne till de program som vill köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

berghs.kedjan

Alltså, min fundering gällde om det går att få mac os skärmsläckare att gå igång tidigare och hur gör man i så fall? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

På min Mac drar skärmsläckaren igång om jag för muspekaren till det övre högra hörnet. Det går att ställa in under Systeminställningar->Skärmsläckare.

 

Annars har jag min skärm inställd på 15 minuter tror jag det är. Det är förvånansvärt hur snabbt 2 minuter går, och jag vill inte att skärmsläckaren ska dra igång varje gång jag lyfter på telefonluren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min Mac drar skärmsläckaren igång om jag för muspekaren till det övre högra hörnet. Det går att ställa in under Systeminställningar->Skärmsläckare.

 

Så har jag också fixat det i min mac, och det är toppen tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min Mac drar skärmsläckaren igång om jag för muspekaren till det övre högra hörnet. Det går att ställa in under Systeminställningar->Skärmsläckare.

 

Så har jag också fixat det i min mac, och det är toppen tycker jag.

Samma här. Håller med föregående talare fullt och fast… :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Även jag använder ett av skärmens hörn för aktivering av skärmsläckaren.

Just nu kör jag dessutom på en riktigt, riktigt snygg Matrix-släckare. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stänger locket på min iBook, så får den sova en stund :lol:

Man kunde ju haft en liten räfflad jalusi på den stationära datorns skärm som man kunde dra ner,

likt butikerna, så kunde den gått i vila samtidigt, seå blev det mindre damm på skärmen också... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
ja jag har också "hot corner" men jag kör nedre högra hörnet ;)

God smak. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, min fundering gällde om det går att få mac os skärmsläckare att gå igång tidigare och hur gör man i så fall? ;)

Självklart. Jag kom in på en annan fråga. Det blir så...impulsiv nyfikenhet och skriv.

 

:sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...