Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Playstation 3 och Mac


calsk

Rekommendera Poster

Hallå.

 

Är lite på gång att inhandla en PS3:a och är lite nyfiken hur den lirar med macen. Har googlat och spanat runt men inte hittat mycket nyttigt att läsa.

 

Går det att strömma video från macen via PS3 till tv? Komma åt filer på macen från PS3?

 

Jag vet att det ska gå att installera Linux på PS3:an. Innebär det att man kan komma åt filer från macen via Linux, och sen spela upp filmer, musik via linux?

 

Nån här som inhandlat en PS3 och provat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej, Återkommer när jag fått mitt exemplar.

 

Däremot vet jag att om du installerar linux så blir det helt enkelt en dator med linux, således kan du göra samma saker där som vilken annan dator som kör ppclinux som helst (förutom accelererad grafik då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS3 kan inte strömma varken audio eller video som standard men man kan kopiera filer till den och den kan spela mp4 och aac bland annat.

 

Jag hoppas det kommer nån uppgradering så att man kan stömma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
med firmware 1.8 till din ps3 kan du spela upp media från DLNA kompatibla enheter.

 

Det fungerar med Elgato EyeConnect på macen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar med Elgato EyeConnect på macen

 

När jag försöker få detta att fungera får jag bara "Åtkomst nekad" på allt, kan bläddra runt, men inte mer, vad har jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker få detta att fungera får jag bara "Åtkomst nekad" på allt, kan bläddra runt, men inte mer, vad har jag missat?

 

Det enda jag märkte var att det tog lite tid innan saker dök upp på playstationsidan efter det att jag startat macsidan, men inte mer än 10-20 minuter, sen var allt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej

 

Är det någon som skulle vilja utvärdera programmen där man strömmar mellan Mac:en och PS3:an...

 

Är Eyeconnect den smidigaste lösningen eller vad ska man välja??

 

Har ju gått ett tag sedan alla släpptes och PS3:an börjar ju bli lite varm på marknaden nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå.

 

Är lite på gång att inhandla en PS3:a och är lite nyfiken hur den lirar med macen. Har googlat och spanat runt men inte hittat mycket nyttigt att läsa.

 

Går det att strömma video från macen via PS3 till tv? Komma åt filer på macen från PS3?

 

Jag vet att det ska gå att installera Linux på PS3:an. Innebär det att man kan komma åt filer från macen via Linux, och sen spela upp filmer, musik via linux?

 

Nån här som inhandlat en PS3 och provat?

 

 

 

Det lättaste är väl att köpa in en video-adapter och koppla Macen direkt till TV? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på Macworld att Xboxen fått ett bra program för ett bra pris för att strömma musik och video etc.

 

Finns det liknande program för playstation till ett så bra pris??

http://macworld.idg.se/2.1038/1.135167

 

 

 

Att sno min avatar gillar jag inte :superirriterad: Eller är det jag som snott din kanske? :P:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har en MPB 2,4 GHZ.

 

Är det möjligt att dela ut internet till mitt PS3 trådlöst? utan att behöva något annan än det som finns i min MPB, Någon som kan förklara hur man gör, alternativt vet någon guide, har prövat en hel del utan framgång, nätverk är inte direkt min starka sida.

 

cheers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på Macworld att Xboxen fått ett bra program för ett bra pris för att strömma musik och video etc.

 

Finns det liknande program för playstation till ett så bra pris??

http://macworld.idg.se/2.1038/1.135167

Nullriver, som gjorde just det programmet för 360, har nu även släppt Medialink som strömmar media från Mac till PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nullriver, som gjorde just det programmet för 360, har nu även släppt Medialink som strömmar media från Mac till PS3.

 

Testade medialink i helgen, men far det inte att funka nagot vidare. Kan se mina filer, men den spelar aldrig upp dem. Tror det ar min tradlosa anslutning som ar seg... ratt ofta som jag blir nedkopplad med ps3an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en MPB 2,4 GHZ.

 

Är det möjligt att dela ut internet till mitt PS3 trådlöst? utan att behöva något annan än det som finns i min MPB, Någon som kan förklara hur man gör, alternativt vet någon guide, har prövat en hel del utan framgång, nätverk är inte direkt min starka sida.

 

cheers.

 

*bump*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag testade MediaLink mellan min PS3 (firmware 2.10) och Intel-iMac (10.5.1) igår, här följer några intryck.

  • Jag testade bara trial-versionen (begränsad till 30 minuter)
  • Enkel installation – välj vilka mappar du vill dela ut och tryck på start
  • MediaLink-bibliioteket dök upp i PS3:ans meny direkt
  • Den hittade och spelade upp mitt iTunes-bibliotek utan problem (AAC)
  • Den hittade mitt filmbibliotek, men spelade endast upp vissa filer: de flesta WMV (efter aktivering av WMA-uppspelning i PS3:ans inställningar), de flesta MPEG, vissa AVI (antar att det beror på codec). Inte MKV. Merparten av filmerna fick ett "Filtypen stöds inte"-meddelande. Aningen irriterande, eftersom en MPEG funkade fint, men nästa inte osv.
  • Den visade alla bilder: JPEG, GIF, TIFF, PNG. Glömde att kolla PSD (antar att det inte går).

Mitt råd: testa innan du köper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det rent praktiskt. Skulle min granne som kör ps3 kunna kika på mina filer när jag har medialink aktiverat i min macbook eller begränsas det på grund av att han inte har access till mitt trådlösa nät??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen nätverkstekniker men jag antar att man måste befinna sig på samma nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Har en MPB 2,4 GHZ.

 

Är det möjligt att dela ut internet till mitt PS3 trådlöst? utan att behöva något annan än det som finns i min MPB, Någon som kan förklara hur man gör, alternativt vet någon guide, har prövat en hel del utan framgång, nätverk är inte direkt min starka sida.

 

cheers.

 

Systeminställningar > Delning > Internetdelning

 

Har inte provat själv men har en polare som gör exakt samma sak men till sitt Wii.

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst different

Hej,

 

Provade Medialink.

 

Tyvärr dyker min Macbook inte upp på PS3an.

 

Måste man öppna brandväggen i Macbook för att det ska fungera?

 

Internet connection test i PS3 resulterade i: UPNP Not available (NAT Type 1).

 

Internet funkar fint i övrigt i PS3.

 

 

Tacksam för all hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har du senaste medialink versionen? Jag har fått det att fungera med brandväggen igång.. Men just nu vägrar Äpple-tv:n att funka med brandväggen på (konstigt) så jag kör utan.

Att du får UPNP ej tillgänglig beror på din router skulle jag säga. Jag gissar att du har en Apple router (nästan alla andra är UPNP=Universal Plug and Play)

Ska prova igen..

 

Edit: Nu får jag det inte att funka.. jag kanske hade brandväggen av ändå.. Minnet sviker. Kommer jag på något så postar jag här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...