Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WYSIWYG för OSX


skanerost

Rekommendera Poster

Det finns ett flertal fördelar med att följa standarder och ha koll på koden. Gör det lättare att uppgradera senare och lättare för andra att jobba vidare på.

 

Sen finns de de som jag som helt enkelt tycker att det finns respekt i de som skrivit koden själva, de som faktiskt vet vad de gör. Vem som helst kan slänga ihop ett spel i RPG maker, men det är knappast imponerande. Däremot de som kodar ihop sina egna grejer, där kan vi snacka good stuff.

 

Jag kommer att lära mig basic kodning nu till att börja med, mest för att få en sorts logik i det! Sedan när jag kan basen så hade jag tänkt fortsätta med min sida i NVU och hoppa lite mellan att koda och klistra pilla :)

 

Jag hoppas att det kommer hjälpa mig en bit på vägen ... problemet är att jag är så kräsen man vill ju helst ha en snygg flashsida med lite fin "loading" och sådant vackert på sidan ... om det inte blir att man ska sitta och vänta en halv evighet på att det laddar klart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att lära mig basic kodning nu till att börja med, mest för att få en sorts logik i det! Sedan när jag kan basen så hade jag tänkt fortsätta med min sida i NVU och hoppa lite mellan att koda och klistra pilla :)

 

Jag hoppas att det kommer hjälpa mig en bit på vägen ... problemet är att jag är så kräsen man vill ju helst ha en snygg flashsida med lite fin "loading" och sådant vackert på sidan ... om det inte blir att man ska sitta och vänta en halv evighet på att det laddar klart :)

Flash är inte att rekommendera, det blir oftast väldigt dåligt (om än snyggt). Webbläsare kan ju inte "läsa" flash, så vanliga webbläsar funktioner slutar fungera på sidan (som bakåt knapp, direkta länkar osv).

 

Man kan använda det för menyer och annat pynt, men sidan bör fortfarande skrivas i XHTML.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash är inte att rekommendera, det blir oftast väldigt dåligt (om än snyggt). Webbläsare kan ju inte "läsa" flash, så vanliga webbläsar funktioner slutar fungera på sidan (som bakåt knapp, direkta länkar osv).

 

Man kan använda det för menyer och annat pynt, men sidan bör fortfarande skrivas i XHTML.

 

Jo jag tänkte typ pynt lull lull :)

 

Återkommer så snart jag fått hem programen ... om man köper Adobe CS3 paketet får man vänta då eller är skivan redan i tryck så att säga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Jag använder Freeway, som är ett layoutprogram för Internet.

Du behöver ej kunna HTML, du behöver ej skriva HTML - du skapar sidor och koncentrerar dig på innehållet och bilderna och objekten, så skapar Freeway sedan HTML utav detta (bra HTML).

Freeway är ett fantastiskt program och oerhört flexbielt.

 

http://www.softpress.com/

 

Andra program att titta på är RapidWeaver, men det är HTML baserat om än väldigt grafiskt och så - typ DreamWeaver någonstans.

http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/

 

Hälsar

R

 

 

Av det jag har läst så verkar det vara nå´t av de här programmen som gäller om man inte tänker lära sig HTML. Jag vill ha en enkel, snygg hemsida för mina fotografier - vilken ska jag välja???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...