Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SonyEricsson k610i som modem


Landberg

Rekommendera Poster

Tjenare!

Jag behöver hjälp med exakta inställningar både i mobil och på datorn för att kunna använda min mobil som Bluetooth-modem.

 

Jag vet att det finns massa trådar om det men har inte hittat nån som gäller operatör 3.

 

om man tecknar fri datatrafik som tillval på sitt abbonemang gäller det även surf med mobilen som modem?

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades faktiskt, YAYA! så om nån moderator ser denna tråd så ta bort den!

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Jag behöver hjälp med exakta inställningar både i mobil och på datorn för att kunna använda min mobil som Bluetooth-modem.

 

om man tecknar fri datatrafik som tillval på sitt abbonemang gäller det även surf med mobilen som modem?

 

Haade

 

Kan man surfa via bluetooth och 3 utan att ha fri datatrafik som tillval? Hur gjorde du med din K610i?

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

torbjornskog

>Kan man surfa via bluetooth och 3 utan att ha fri datatrafik som tillval? Hur gjorde du med din K610i?

 

Man kan surfa enligt ovan utan att ha tillvalet, men det kostar 19 kr/mb.

 

Det finns en massa script på nätet för att få en mac kunna prata med en mobil. Speca dina frågor.

 

/via min LG8180

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag vet inte hur jag gjorde, men nu funkar det inte igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Jag har lagt upp en guide på SwitchersGuide.se.

 

Kolla här >

Läs igenom hela pdf-guiden....

 

Kommentera gärna hur det funkar för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar ju jättebra... Men fattar inte, ska man inte skriva in vilken operatör man har nånstans alltså?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen tre jag surfar med?

Eller varför just *99#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Är det verkligen tre jag surfar med?

Eller varför just *99#

OK, jag hoppas att det framgick att de inställningar jag skrivit om i guiden var med Telia-abbonemang. Tag kontakt med Tre (Din operatör) och fråga efter deras motsvarande inställningar.

 

Du kanske också noterade att jag skrivit att det är inte alltid som jag får uppkoppling med 3G utan fick i bland starta om.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Para ihop din telefon med datorn. Ladda ner rätt inställningar till telefonen via din operatörs hemsida, om du inte redan gjort detta. Sedan kan du ansluta till internet via mobiltelefonen genom att klicka på statusikonen för bluetooth och välja "anslut till nätverk på K610i". Snabbt och enkelt!

 

*99# är en generell kod för att ansluta till internet via din standardinställning (i telefonen) och det är samma för alla operatörer. Är inte säker men om du t.ex. vill använda en annan inställning än standard använder du koden *99*2# för inställning nr. 2.

 

/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Para ihop din telefon med datorn. Ladda ner rätt inställningar till telefonen via din operatörs hemsida, om du inte redan gjort detta. Sedan kan du ansluta till internet via mobiltelefonen genom att klicka på statusikonen för bluetooth och välja "anslut till nätverk på K610i". Snabbt och enkelt!

 

/

Utveckla gärna detta mer.

Skulle exv Telia ha en inställning att ladda ned i min K610i?

Jag har gprs i 610:an och den är parad med MacBooken men det finns ingen "anslut till nätverk på K610i" under stausikon bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Gjorde om parkopplingen och det var inga som helst problem att hitta och ansluta till telefonens nätverk. Se bild.

Däremot varierade bandbredden väldigt mycket. Gjorde tre uppkopplingar och använde TPTest.

120 kb/s, 17 kb/s och 40 kb/s.

post-19142-1179480868_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man hastighetstest?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man hastighetstest?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Hej Rikard

Du laddar ned TPTest Här >.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla gärna detta mer.

Skulle exv Telia ha en inställning att ladda ned i min K610i?

Jag har gprs i 610:an och den är parad med MacBooken men det finns ingen "anslut till nätverk på K610i" under stausikon bluetooth.

 

här är inställningsguiden för Telia och för Telenor.

 

Vad hastigetsvariationerna beror på vet jag inte, kanske variationer i signalkvalité eller trafikbelastningar i basstationen du är ansluten till.

 

/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men även om jag kör *99# så ringer jag ändå från 3kontot?

Jag har köpt till internet för 99kr och använder mobilen som modem.

Så det inte blir nått fel bara för att jag inte ringer upp med tre.se-nummret eftersom det inte funkar..

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 1.53kbit/s hemma... funkar bra för surfning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Jag har 1.53kbit/s hemma... funkar bra för surfning.

 

1.53 är hastigheten för ett 14,4 modem. Och det kan man inte kalla snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur snabbt borde det gå då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Se ovan:

 

Gjorde tre uppkopplingar och använde TPTest.

120 kb/s, 17 kb/s och 40 kb/s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men även om jag kör *99# så ringer jag ändå från 3kontot?

Jag har köpt till internet för 99kr och använder mobilen som modem.

Så det inte blir nått fel bara för att jag inte ringer upp med tre.se-nummret eftersom det inte funkar..

 

Haade

 

Det beror nog på var det är för tjänst du köpt. För säkerhets skull ska du nog ring 3s kundtjänst och höra.

 

*99# är inget telefonnummer utan ett kommando till telefonen att ansluta med standardkontot för datakommunikation.

 

/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror nog på var det är för tjänst du köpt. För säkerhets skull ska du nog ring 3s kundtjänst och höra.

 

*99# är inget telefonnummer utan ett kommando till telefonen att ansluta med standardkontot för datakommunikation.

 

/

 

Var inne och kollade på mitt 3 och jag har surfat 4 MB och det har kostat noll kr så det borde vara rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...