Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Besviken man kan bli då.


Mac_tankar

Rekommendera Poster

Simon Grabiec
Haha rukbruken, ja jag är arg som satan kastade in kaffemugg mot golvet.

 

2500 kr! Asså det kan inte vara sant hur kan de ha den 30% billigare än i apple butiken själv? Det är u inte ens en nätbutik! Vad är världen på väg?

 

Fördelen med att skriva på forum jämfört med att skrika ut sin ilska är att man faktiskt kan läsa igenom det man skrivit innan man trycker på "Skicka". Att du är arg för att du missat att jämföra priser innan köp motiverar inte ditt onyanserade rubrikval och tonen i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick ner till media markt igår oc tyckte jag var smart av att spara 600 kr på en Macbook svart,

 

o vad hittar man nu när en kille på spelforumet tipsa om ettt macställe som sålde spel?

 

En butik i stockholm sålde sina macbook för 11800! 300 kr billigare än på apple.se! Jag kunde ha sparat 2500 kr!

 

Till er som ska köpa Mac, gå ner till Macoteket varför är detta ingen sticky för?

 

Ska man vara lite petig så fattar jag inte vad du menar. Spara 600:- jämfört med vad? Hur kunde du spara 2500:- om butiken var 300:- billigare än apple.se? Sista raden menas..........?

:fundersam: :fundersam: :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka bara på (exkl. moms) så får du inklusive moms.

 

 

Var lite omständigare än tidigare. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite omständigare än tidigare. :superirriterad:

Jo det är sant, har aldrig gillat Macoteket, fruktansvärt dålig service har dom också :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På deras hemsida kunde jag tidigare välja att priser visas med moms, men den funktionen har de plockat bort, så jag köper alltid mina Appleprodukter hos Applestore, eller hos MacForum i Göteborg om jag har ärenden in till Göteborg.

 

nu är du ute å cyklar som vanligt

 

väljer du produktkategori så finns det världens enklaste knapp som heter visa priser: inkl. moms å en annan fin som heter exkl.moms. kan det bli enklare?

 

gnällspik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du gnäller då inte dåligt du heller...speciellt på andra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är du ute å cyklar som vanligt

 

väljer du produktkategori så finns det världens enklaste knapp som heter visa priser: inkl. moms å en annan fin som heter exkl.moms. kan det bli enklare?

 

gnällspik!

 

Gnällspik får du vara själv, tar inte åt mig.

 

Kan Macoteket inte skapa en webbsida som är lätt överskådlig för vanliga konsumenter så bör man bojkotta den.

Var står det att man ska klicka på (exkl moms) på deras sida? Det får man lista ut själv. :superirriterad:

 

 

Hur det är i deras butiker vet jag inte, förhoppningsvis skyltar de sina priser med moms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som fd företagare så är man ju "inne" i tänket +moms så det är ju inget konstigt för mig. Vi som har varit med i Macsvängen ett tag vet ju att Mac-priserna är ganska lika överallt, förmodligen för att marginalerna är små. Om någon avviker radikalt med priserna så är det antingen fjolårets modell, demokörda burkar, jättedriven Knut för att locka folk till en ny affär eller företagsanonsering med +moms. Macoteket har väl haft sin största kundgrupp hos företag men det svänger nog mer mot privatköp tackvare de nya Intelmacarna. De har nog helt enkelt inte uppmärksammat på allvar problemet med att bara skriva ut priser + moms bla i tidningen MacWorld. Jag köpte min PowerMac G4 via Macoteket och har bara bra saker att säga om dem!

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...