Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Besviken man kan bli då.


Mac_tankar

Rekommendera Poster

Jag gick ner till media markt igår oc tyckte jag var smart av att spara 600 kr på en Macbook svart,

 

o vad hittar man nu när en kille på spelforumet tipsa om ettt macställe som sålde spel?

 

En butik i stockholm sålde sina macbook för 11800! 300 kr billigare än på apple.se! Jag kunde ha sparat 2500 kr!

 

Till er som ska köpa Mac, gå ner till Macoteket varför är detta ingen sticky för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jag gick ner till media markt igår oc tyckte jag var smart av att spara 600 kr på en Macbook svart,

 

o vad hittar man nu när en kille på spelforumet tipsa om ettt macställe som sålde spel?

 

En butik i stockholm sålde sina macbook för 11800! 300 kr billigare än på apple.se! Jag kunde ha sparat 2500 kr!

 

Till er som ska köpa Mac, gå ner till Macoteket varför är detta ingen sticky för?

 

 

surt :(

 

det lönar sig dock alltid att titta runt på flera olika ställen innan man köper

 

jag har gjort samma miss som dig. Två veckor efter att jag köpte min MB sänkte Media Markt den från 10 799:- till 10 299:-

 

men seriöst, rubriken? :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha rukbruken, ja jag är arg som satan kastade in kaffemugg mot golvet.

 

2500 kr! Asså det kan inte vara sant hur kan de ha den 30% billigare än i apple butiken själv? Det är u inte ens en nätbutik! Vad är världen på väg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Haha rukbruken, ja jag är arg som satan kastade in kaffemugg mot golvet.

 

2500 kr! Asså det kan inte vara sant hur kan de ha den 30% billigare än i apple butiken själv? Det är u inte ens en nätbutik! Vad är världen på väg?

 

 

kan du inte lämna tillbaka datorn hos Media Markt då? brukar de inte ha öppet köp även om man provat datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du inte lämna tillbaka datorn hos Media Markt då? brukar de inte ha öppet köp även om man provat datorn?

 

Det låter inte så troligt för en Elektronik ÖB, men måste ju kolla, Fan folk måste ju varnas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 794 kostar den inklusive moms. Du behöver inte vara arg.

 

EDIT: Hoppas att du hinner läsa detta innan du vandaliserar din lägenhet eller vad du nu bor i. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

verkar inte som att du behöver vara arg för att du köpt en för dyr dator

 

var snarare arg för att du kollat priset utan moms

 

ingen skada skedd :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA!? Var ser man momset? Så ni menar att de visar priset exklusive moms och har den riktiga summan undangömd i en liten text?

 

Vart står det!!! Var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inte, men du kan klicka "visa priser inkl. moms" ovanför produktnamnet. Jag tycker att det är väldigt missvisande att de gör så. Om det vore en butik som säljer enbart till företag, som till exempel Dustin skulle jag förstå det, men nu är det inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Macotekets websida suger totalt, först och främst med priserna men också för att sökfunktionen är så uselt dålig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inte, men du kan klicka "visa priser inkl. moms" ovanför produktnamnet. Jag tycker att det är väldigt missvisande att de gör så. Om det vore en butik som säljer enbart till företag, som till exempel Dustin skulle jag förstå det, men nu är det inte så.

Det står, i samma rad som det står Produkter. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inte, men du kan klicka "visa priser inkl. moms" ovanför produktnamnet. Jag tycker att det är väldigt missvisande att de gör så. Om det vore en butik som säljer enbart till företag, som till exempel Dustin skulle jag förstå det, men nu är det inte så.

Det står, i samma rad som det står Produkter. ;)

post-12639-1174864058.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va glad man blr, började fantisera om att ta med en bensindunk till media markt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha blev väldigt förvånad först när ja läste att macoteken annars svindyra stället skulle vara billigare än Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne macoteket är aldrig billigast :P finns flera som lurats av det där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va glad man blr, började fantisera om att ta med en bensindunk till media markt :lol:

 

Tycker att du mer skall fundera över hur du uttrycker dig! Din originalrubrik var den hittills värsta som funnits på MacWorld. :ThumbsDown:

Den sa en hel del om din inställning till det "täcka" könet, och för övrigt för hela ditt obalanserade angrepp på en fri prissättning. Hur kan du bli förbannad på om någon säljer en produkt billigare än andra? (Att så nu inte var fallet är en annan sak.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du mer skall fundera över hur du uttrycker dig! Din originalrubrik var den hittills värsta som funnits på MacWorld. :ThumbsDown:

Den sa en hel del om din inställning till det "täcka" könet, och för övrigt för hela ditt obalanserade angrepp på en fri prissättning. Hur kan du bli förbannad på om någon säljer en produkt billigare än andra? (Att så nu inte var fallet är en annan sak.)

 

Måste nog tyvärr hålla med :closedeyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macotekets katalog, som dels kommer som bilaga i Macworld, dels kommer bland övrig reklam slänger jag alltid direkt när de hamnar i brevlådan, de är icke avsedda för hushåll.

 

Den dagen de lär sig trycka priser med och utan moms ska jag bemöda mig med att titta i den.

 

På deras hemsida kunde jag tidigare välja att priser visas med moms, men den funktionen har de plockat bort, så jag köper alltid mina Appleprodukter hos Applestore, eller hos MacForum i Göteborg om jag har ärenden in till Göteborg.

 

 

Rubriken har jag ändrat om det är någon som undrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macotekets katalog, som dels kommer som bilaga i Macworld, dels kommer bland övrig reklam slänger jag alltid direkt när de hamnar i brevlådan, de är icke avsedda för hushåll.

 

Den dagen de lär sig trycka priser med och utan moms ska jag bemöda mig med att titta i den.

 

På deras hemsida kunde jag tidigare välja att priser visas med moms, men den funktionen har de plockat bort, så jag köper alltid mina Appleprodukter hos Applestore, eller hos MacForum i Göteborg om jag har ärenden in till Göteborg.

Rubriken har jag ändrat om det är någon som undrar

 

Hmm, måste man inte visa priset i moms också? enligt lag? eller är jag ute o. cyklar?

För dom lurar ju kunder på detta vis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, måste man inte visa priset i moms också? enligt lag? eller är jag ute o. cyklar?

För dom lurar ju kunder på detta vis..

 

Jag kan ha fel, men jag har för mig att om man vänder sig till företagskunder behöver man inte visa priset med moms. Konsumentinriktad reklam måste visas med moms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, men jag har för mig att om man vänder sig till företagskunder behöver man inte visa priset med moms. Konsumentinriktad reklam måste visas med moms.

 

Precis! Något liknande har jag hört alltså! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha jag var säker på att det var ex moms!

 

Jag själv kollade diskar på macoteket och tyckte att det var ok till billigt där! Tills man såg knappen ink eller ex momms !

 

Då var det inte så billigt längre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På deras hemsida kunde jag tidigare välja att priser visas med moms, men den funktionen har de plockat bort, så jag köper alltid mina Appleprodukter hos Applestore, eller hos MacForum i Göteborg om jag har ärenden in till Göteborg.

Rubriken har jag ändrat om det är någon som undrar

Klicka bara på (exkl. moms) så får du inklusive moms.

post-180-1174904449.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...