Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Xvid - iTV


giganten

Rekommendera Poster

kommer nog komma ganska mycket man kan göra...jag menar några dagar har gått och en har bytt hdd till 120 och en annan har lyckats spela divx...tro mig, det kommer mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orb fungerar med alla de nya tv-spelen om jag har förstått rätt (xbox360, wii, ps3).

Men fungerar det på mac, trodde det endast var windows program.

 

teamxbox artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orb fungerar med alla de nya tv-spelen om jag har förstått rätt (xbox360, wii, ps3).

Men fungerar det på mac, trodde det endast var windows program.

 

teamxbox artikel.

 

Vet inte :( kör inte mac nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte :( kör inte mac nu

 

Okej. har ingen mac än så kan inte prova.

 

Offtopic: Fungerar orb bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hjälp av ORB så strömmar jag rubbet till min Nintendo Wii>TV :)

 

Ofan det kan du starta en ny tråd om, nu snackar vi Apple TV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet,

 

Jag ser redan hur den har lilla apparaten kommer bli ett maste bredvid TVn. Ge det en vecka sen kan man sakert koppla in USB TV reciever och sen ar allt klappat o klart.

 

Ska jag kopa en idag eller ska jag vanta tills nasta vecka och fa en uppdaterad 'hackad' verision?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iom att det är perian borde man kunna spela flera format än xvid, samt att alla andra codecs till quicktime borde fungera likaså

 

här har ni förresten ett användbart program

http://dettmer.maclab.org/movie2itunes.html

man drar filmerna till programmet så skapar det en referencefil som den lägger till itunes...den läser ju sedan appletv'n av så hittar den filmen genom den...

ni vet, xvid osv. fungerar ju inte att lägga till i itunes, utan man lägger till referencefilen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iom att det är perian borde man kunna spela flera format än xvid, samt att alla andra codecs till quicktime borde fungera likaså

 

här har ni förresten ett användbart program

http://dettmer.maclab.org/movie2itunes.html

man drar filmerna till programmet så skapar det en referencefil som den lägger till itunes...den läser ju sedan appletv'n av så hittar den filmen genom den...

ni vet, xvid osv. fungerar ju inte att lägga till i itunes, utan man lägger till referencefilen...

 

Tack för det grymma tipset!

Funderar nu allvarligt om jag ska köpa en Apple TV.

Finns det ngn som provat om det funkar me Apple TV också?

Det borde rimligtvis göra det iofs.

Nu saknar man bara plugin till subtitles. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iom att det är perian borde man kunna spela flera format än xvid, samt att alla andra codecs till quicktime borde fungera likaså

 

här har ni förresten ett användbart program

http://dettmer.maclab.org/movie2itunes.html

man drar filmerna till programmet så skapar det en referencefil som den lägger till itunes...den läser ju sedan appletv'n av så hittar den filmen genom den...

ni vet, xvid osv. fungerar ju inte att lägga till i itunes, utan man lägger till referencefilen...

 

fy katten, perfekt! :tappahakan: Snabbt går det oxå, kanske ska tänka på att införskaffa mig en äppletv, väntar på lite recensioner och sånt bara = )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kamrater!

 

Av 5 datorer hemma så är 3 macar, MEN, jag har valt att sköta film & musikbiblioteket via pc:n. iTunes och quicktime kör jag naturligtvis på pc:n. Om jag nu shoppar en Apple TV, hur ska jag få den att lira xvid m fl format om jag kontrollerar den från pc:n? Perian tycks ju vända sig mot macen eller hur? Finns det en lösning eller ska jag låta en mac sköta mediacirkusen?

 

Mvh

Svartbjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

krilu_kelin

verkar ett kanotips med movie2itunes, men får det tyvärr inte och fungera, har lagt movies2itunes.app i programmappen, drar en film över denna app, startar itunes, men ser inte den filmen jag la över app. vad har jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag gjorde precis samma sak men stoppade den inte i programmappen utan lät den vara på skrivbordet (ska väl inte ha betydelse). Första ggn jag "drog in film" så fick jag ange vilken mapp den ska spara filmen i. Jag öppnade sedan iTunes å vips så var filmerna där.

 

MEN, å detta blir nu min fråga, jag har inget ljud då jag spelar upp nämda avi-film i iTunes, vadan detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade Movie2iTunes och det fungerar fint med iTunes men jag ser inte filen från min Apple TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

har en Apple TV och en Imac Intel Duo. Tänkte koppla den till Appletv m dator-till-dayor nätverk, behöver ingen basstation. På apple sa man att det nog inte går men man hjälpte mig och det gick i en kvart. Min musik hamnade i Apple TV. Sen försvann Apple TV från Itunes. Men nästa dag var detta dator-till dator nätverk borta och jag får inte till det. Apple TVn hittar det nätverk jag skapar men ingenting dyker upp i Itunes. Vet inte om jag gör fel eller om jag i alla fall måste ha basstation/kabel.

 

Nån som vet exakt hur man gör dator-till dator -stegvis o glasklart? framgår inte av hjälpen i Mac. Jag kan ju ringa Apple igen o köa en timme till men detta kanske går bättre

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet exakt hur man gör dator-till dator -stegvis o glasklart?

Ska väl bara vara att välja Skapa nätverk i AirPort-menyn uppe i menylisten vid klockan. Välj ett namn och tryck OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen ska man kunna få iTV att spela Xvid, men ser ut att vara lite krångligt dock.

MacRumors.

 

Haha, har du tänkt på att du i varje tråd kallar den iTV?

Ända sedan MacWorld Expo i Januari har den officielt hetat AppleTV.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att det företag aldrig lyckas tillgodose marknaden!!!

 

Hade apple tv klarat av fler format i orginal så hade jag köpt den direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...