Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Re: Superbilligt tv-kort slår ut alla konkurenter


Philip90

Rekommendera Poster

hej! såg artikeln på macworld och har nu lite frågor: vad kostar en sån här "pinne"? och hur funkar den? bara att plugga in i min iMac å så kan ja se på tv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar
Simon Grabiec

375 kronor. Missade du faktarutan högst upp till höger? :ThumbsUp:

 

Den funkar så att du stoppar in den i usb-korten, ansluter en antenn (det medföljer en), kör en kanalsökning och rattar in Simpsons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man istället för att ansluta en antenn, köra in kabeln från en digital-box?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Teoretiskt ja, om boxen kan skicka ut en digital signal i antennkabeln. Vet inte om det finns boxar som kan det. Och även om det gör det, så måste du ju ändå byta kanal på boxen. Det enda du vinner är att du kan spela in kanalerna på Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in för att beställa, men de var slutsålda, men jag bokade mig för en i vart fall. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teoretiskt ja, om boxen kan skicka ut en digital signal i antennkabeln. Vet inte om det finns boxar som kan det. Och även om det gör det, så måste du ju ändå byta kanal på boxen. Det enda du vinner är att du kan spela in kanalerna på Macen.

Även om jag får byta kanal på boxen så får jag en "media-hub" med datorn som låter mig komma åt TV, mina filmer på hårddisken, musiken osv. Och så får jag inspelningsmöjlighet!

 

Fast eye-TV Diversity kanske är bättre, för den kan väl ta emot två signaler, vilket gör att jag kan spela in det jag inte tittar på?

 

Ser fram emot att kunna ersätta både DVD och VHS mot en Mac mini! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när dom släckt den analoga signalen i Sthlm är frågan... kan man ta in sin Comhem kabelsignal i denna pinne på något sätt? det hade ju varit strålande :foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RobinHellström

Jag har oxå beställt en (ställt mig i kö) :)

 

Någon som har kontakt med företaget som vet när nästa leverans kommer igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så de e alltså som en helt vanlig digitalbox med de fria kanalerna, fast till datorn? låter ju kalasbra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart köper man den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

krilu_kelin

varför skulle man koppla en antenn ifrån en annan digitalbox antennutgång till denna tv mottagare? den klarar ju enbart marksänd dvb-t mottagning så det är ju smartare att ha en antennsplitter på sin digitalantenn och sen dela till digitalbox och usb pinne,

 

och nej, den fungerar inte med comhems utbud, varken analog eller digital, comhem sänder inte dvb-t signaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle man koppla en antenn ifrån en annan digitalbox antennutgång till denna tv mottagare? den klarar ju enbart marksänd dvb-t mottagning så det är ju smartare att ha en antennsplitter på sin digitalantenn och sen dela till digitalbox och usb pinne,

 

och nej, den fungerar inte med comhems utbud, varken analog eller digital, comhem sänder inte dvb-t signaler.

 

Arrrrgh... det va trist, vad ska vi stackare göra då? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Hur är det med "TV-licensen"? Kan dom ha koll på att man har sådan här utrustning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan bara beställa den än så länge, den är slut. gå in på artikeln på macworld.idg.se ok längst upp i hörnet på artikeln så finns det en faktaruta, tryck på företagets namn(equinux) där

Edit:

 

nån som har lite koll om det är som att kolla på tv, fast i datorn då? nån skillnad mot "vanlig" tv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår vad om att det är ett blufföretag och att alla vi som nu glada gett dem våra e-postadresser snart kommer att bombas ytterligare av reklam för Vi0gra, free p00rn etc

 

:chockadskeptisk:

 

/David

:toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med "TV-licensen"? Kan dom ha koll på att man har sådan här utrustning?

"Dom" har sannolikt inte koll på nånting. Vilket inte innebär att du inte ska betala din licens också för en liten pinne så länge som den funkar som tv-mottagare!

 

Jag har iallafall också ställt mig i kö :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår vad om att det är ett blufföretag och att alla vi som nu glada gett dem våra e-postadresser snart kommer att bombas ytterligare av reklam för Vi0gra, free p00rn etc

 

:chockadskeptisk:

 

/David

:toodeloo:

 

 

Har du vaknat på fel sida??

Eller är du bara "rolig" :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle man koppla en antenn ifrån en annan digitalbox antennutgång till denna tv mottagare? den klarar ju enbart marksänd dvb-t mottagning så det är ju smartare att ha en antennsplitter på sin digitalantenn och sen dela till digitalbox och usb pinne,

 

och nej, den fungerar inte med comhems utbud, varken analog eller digital, comhem sänder inte dvb-t signaler.

det enkla svaret är för att få in signalen i datorn + det faktum att jag inte har marksänd digital-TV. Kör fn digital-TV via ADSL (Telia).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RobinHellström
Jag slår vad om att det är ett blufföretag och att alla vi som nu glada gett dem våra e-postadresser snart kommer att bombas ytterligare av reklam för Vi0gra, free p00rn etc

 

:chockadskeptisk:

 

/David

:toodeloo:

 

Och var tror du MacWorld redaktionen fick tag i sitt exemplar då?

 

Sluta förstöra glädjen över en ny underbar produkt som jag bara måste ha :)

 

Snälla kan dem inte få in en ny leverans ifrån Kina snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokat en jag med nu, soe nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte, det är ju det nya digitala nätet man snappar upp va? inte det gamla analoga?

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår vad om att det är ett blufföretag och att alla vi som nu glada gett dem våra e-postadresser snart kommer att bombas ytterligare av reklam för Vi0gra, free p00rn etc

 

:chockadskeptisk:

 

/David

:toodeloo:

 

Det tror jag inte. Företaget säljer produkter på Apple Store och har vunnit Apple Design Awards.

 

Antennen som följer med tar emot marksänd digital-TV, så inga kablar extra kablar behövs. Ställ antennen på bordet bara. Du kan kolla hur bra sändning du har i ditt område genom att följa länken nedan.

 

http://teracom.se/?page=5162

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har även jag lagt en förhandsbeställning

 

Får hoppas att det inte dröjer allt för länge och att kvalitén inte blir sämre i nästa sändning ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...