Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Program för att skriva manuellt


nillzoor

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har nyss skaffat en ritplatta för photoshop. Nu älskar jag den och vill använda den hela tiden :foralskad:

 

Först: finns det något program liknande Microsoft journal, där man kan anteckna med pennan?

 

Andra: Finns det något program som ligger i bakgrunden och är till för att skriva på, men den översätter till bokstäver i en annan textruta? (Se ModBook

 

ink hette deras program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ink är väl Apples egna program som skeppas med systemet?

Jag har iaf en Ink.prefpane i /System/Library/PreferencePanes...men jag kan inte använda den, förmodligen då jag inte har en ritplatta ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ink innebär teckenigenkänning a´la Newton och skall fungera över allt där man skriver in text.

Funkar inte något vidare om man inte håller på hela tiden :-)

(Nej, jag har inte provat om det funkar för textinmatning i terminalen :-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modbook var ju riktigt tuff liten sak.

Det där ink programmet han pratar om följer alltså med alla Mac datorer? Så man skulle kunna sitta med en ritplatta och surfa på internet och skriva webbadresserna med pennan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ink finns på alla OSX system (kanske inte server) och fungerar som teckenigenkänning.

 

det rent sagt suger. Få och dåliga inställningar och den feltolkar vissa grejer på alla konstiga sätt. finns det något annat?

 

Finns det något program som liknar Open Office/Word men det tar bara emot vad man skriver, det omvandlar inget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ink finns på alla OSX system (kanske inte server) och fungerar som teckenigenkänning.

 

det rent sagt suger. Få och dåliga inställningar och den feltolkar vissa grejer på alla konstiga sätt. finns det något annat?

 

Tror det är samma program som snurrade i Newton (något Apple köpte från ryssland) och det blir bättre när man använt det en stund (det lär sig dig till viss del, och du lär dig det).

Ställer man bara in wacomplattan så den passar för textigenkänning (linjär osv.) så går det får det att funka. Postade lite inlägg på forum en kväll och efter en stund så tog det nog bara dubbla tiden lite drygt mot att använda tangentbord och mus :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fortfarande inget svar till min fråga om att göra anteckningar?

 

Alltså ett program som öppnar ngt liknande word, men jag kan skriva och rita där och den formaterar inte om min handstil utan låter den vara som den är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...