Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Blu-ray kommer att ersätta dvd inom tre år"


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

I dagsläget säljs det betydligt fler filmer på Blu-ray än på HD-DVD. Det får en talesman för The Blu-ray disc association att sia om att Blu-ray kommer vara det dominerande filmformatet redan om tre år. Med andra ord kommer det vanliga dvd-formatet att förpassas till historiens soptipp.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagsläget säljs det betydligt fler filmer på Blu-ray än på HD-DVD. Det får en talesman för The Blu-ray disc association att sia om att Blu-ray kommer vara det dominerande filmformatet redan om tre år. Med andra ord kommer det vanliga dvd-formatet att förpassas till historiens soptipp.

 

Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Men han är ju part i målet. Hans enda intresse är att "smutskasta" de konkurrerande formaten DVD och HD-DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tveksam tidigare om vilken som skulle vinna i långa loppet men lutade lite åt HD-DVD eftersom konsumenten traditionellt är prismedveten (snål) först och främst, men det verkar som om det (tekniskt) bättre alternativet vann ändå, åtminstone den här gången.

 

Edit: Jag läste här att det beror mycket på att Playstation 3 har en Blu-ray spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Blu-ray "vinner" så är det nog första gången kvaliteten vinner i en formatkamp - och första gången MS inte får som dom vill.

Jag tror att båda formaten överlever. Vi kommer att leva med två standarder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle misstänkta precis som mjg, att båda formaten kommer att finnas kvar. Det kommer säkert bli poppis med multi-spelare som spelar DVD, HD-DVD och Blu-ray ! - All in One - ! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Som det heter; Här ser man vem som betalat! :ermm:

 

Orsaken till det optimistiska uttalandet är det faktum att så gott som alla storsäljare redan finns till Blu-ray och att man i dagsläget säljer tre gånger så många skivor som konkurrerande HD-DVD, åtminstone om man ska tro på uppgifter från Steve Feldstein på 20th Century Fox
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst och sett på fler ställen att valet av format blir upp till porrbranchen. Kolla in CNET så har de gjort en 4 episoder om just det tror jag. Och som mikaelq sa att PS3 har ju blueray så då vinner man lite mark där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också hört att porrindustrin anses ha en del att säga till om i formatstriden, men även att det finns tveksamheter till HD-porr på grund av att alla skönhetsfläckar syns bättre. Mer jobb för sminket & efterproduktionen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att leva med två standarder.

 

Lätt!!! Det tror jag också på. Kommer bli multi-spelare för hela slanten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...