Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alternativa Synksätt Kontakter


henke_e

Rekommendera Poster

Hej på er,

 

jag tänkte höra runt lite om sykronisering för dem som har mobiler som inte stöds av iSync.

Jag själv har en M600 och det verkar ju inte fungera efter vad jag sett här.

 

Kalendrar

Jag hittade goosync.com. Det gör att man kan synka kalendern med sin google kalender.

fungerar bra för mig även om gratisversionen inte stödjer riktigt allt jag helst skulle vilja ha.

iCal är sedan synkad med google.

 

Kontakter

Här kommer vi till det jag behöver hjälp med.

Finns det något sätt att synka sina kontakter från mobil via någon trevlig nätsajt och helst sedan ner till datorns adressbok.

 

Håller tummarna för nån med bra lösning på mitt kontaktsynkproblem!

 

Trevlig kväll.

 

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm, kollade lite men de verkar inte kunna synka från internet till dator. (outlook fungerar i framtiden). Jag använder mig av vanliga adressboken och iCal.

 

 

finns det någon lösning för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på att jag fattar vad du menar med "från internet till dator"? Var kommer din M600 in i det hela?

 

Det finns sätt att publicera kalendern från iCal till en webbsida (och att synka flera datorer mot samma webbsida) om det är det du menar. Så vi kan nog hitta en lösning till dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, såg nu att du ville synka med kalendern på Google. Fattar bättre då (men har ingen anna lösning till dig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså google kalender kom in i bilden eftersom jag kan synka den med mobilen. Och sedan prenumerera på googlekalendern i iCal.

Jag vill egentligen inget hellre än att få min M600 synkad med datorn helt enkelt. (både kalender och kontakter alltså)

 

Tips mottages tacksamt. Sorry om det blev förvirrat.

Som nämnts tidigare så fungerar ju inte iSync för M600 samt att det inte finns någon plugin att köpa heller. Det var därför tanken på någon nätsajt som mellanhand dök upp.

 

 

henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...