Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glädjemuren


chuloo

Rekommendera Poster

sevensleeper

Ok, den står på hjul. :ThumbsUp::shifty:

Precis. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Första dagen efter semestern och jag hade en ny dator på mitt skrivbord. :D:galetglad:

 

MBP 13” (2017), 2,3 GHz i5, 16GB RAM, 128 GB SSD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Första dagen efter semestern och jag hade en ny dator på mitt skrivbord. :D:galetglad:

 

MBP 13 (2017), 2,3 GHz i5, 16GB RAM, 128 GB SSD.

Den som ändå fick en Mac som jobbdator... Den enda fördelen med min stånkare är att jag hinner brygga kaffe medan den startar. Tyvärr behöver den startas om så ofta att mitt kaffedrickande inte hinner med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå... Vad hände med den? Försvann den?

Haha! Det blev visst fel tempus i all iver. Jag visste att jag skulle få den men det var ändå härligt att se den IRL. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som ändå fick en Mac som jobbdator... Den enda fördelen med min stånkare är att jag hinner brygga kaffe medan den startar. Tyvärr behöver den startas om så ofta att mitt kaffedrickande inte hinner med.

Haha! Ja, det är ju det som är problemet, magen tar stryk så att säga. :hihihi:

 

Länge leve retina, så otroligt stor skillnad på den här och den MBA jag hade innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Det blev visst fel tempus i all iver. Jag visste att jag skulle få den men det var ändå härligt att se den IRL. :D

:D Jo, jag misstänkte/förstod det, men det var svårt att låta bli den - när det var öppet mål s a s. ^_^:ThumbsUp:

 

Grattis! till nya datorn. :cake:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Jo, jag misstänkte/förstod det, men det var svårt att låta bli den - när det var öppet mål s a s. ^_^:ThumbsUp:

 

Grattis! till nya datorn. :cake:

Tackar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hittade min gamla pennvässare som jag letat efter lite, senast häromdagen bara. Tömd, rengjord och fin igen. :yeahbaby:

Gött för dig! :)

 

Vi är så olika Eric, jag äger ingen penna, varken hemma eller på jobbet. :) Mitt skrivbord på jobbet har min MBP, en laddare till datorn, en till mobilen, ett glas vatten och några kvitton som ska redovisas.

 

MEN: jag HAR kontanter i min plånbok. Fick kontanter av en som var skyldig mig pengar för att denne inte har Swish. Sjukt jobbigt att hantera cash. Haha! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött för dig! :)

 

Vi är så olika Eric, jag äger ingen penna, varken hemma eller på jobbet. :) Mitt skrivbord på jobbet har min MBP, en laddare till datorn, en till mobilen, ett glas vatten och några kvitton som ska redovisas.

Tack! :yeahbaby:

 

Jo, men penna/pennor månste man ha. Ibland skall något skrivas på och skickas tillbaka osv. Sen är det väl alltid bra att kunna ha och skriva nåt, anteckna osv. Har man många och olika pennor kan man dessutom, teckna/rita om man vill. Väldigt rogivande. :yeahbaby: Blev det nåt braav det - scannar man in den så kan man fortsätta med den i Photoshop sen. Går att göra mycket kul och snyggt med mixade media.

 

Finns miljoner tillfällen då en penna är bättre än en mobil eller dator. T ex så använder jag ju hellre en penna och markerar ut på en bräda/regel var den skall kapas - än att stå där och karva in ett märke med mobilen. :ThumbsUp:Bra att tänka på sen när ni skall bygga ut. ;)

 

MEN: jag HAR kontanter i min plånbok. Fick kontanter av en som var skyldig mig pengar för att denne inte har Swish. Sjukt jobbigt att hantera cash. Haha! :D

:DPöörfäckt!

Dags för ett kassaskåp snart? ^_^

 

 

- - -

 

Är det inte lite oroande att du är så anti till allt som är fysiskt? Det är nästan så man undrar hur du/ni fick barn. :fundersam: Men det kanske finns en app (&/el onlinetjänst) för sånt nu? ^_^:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns miljoner tillfällen då en penna är bättre än en mobil eller dator. T ex så använder jag ju hellre en penna och markerar ut på en bräda/regel var den skall kapas - än att stå där och karva in ett märke med mobilen. :ThumbsUp:Bra att tänka på sen när ni skall bygga ut. ;)

Haha! Ja, för den som håller på med bräda/regel så är det bra med penna, jag gör ju inte det. :D

 

 

:D Pöörfäckt!

Dags för ett kassaskåp snart? ^_^

 

Nja, det var bara 1000 kr, så inte mycket att lägga i ett kassaskåp. Men jag hatar skrammel i fickan eller att min lilla smidiga plånbok blir "tjock". :D

 

 

Är det inte lite oroande att du är så anti till allt som är fysiskt? Det är nästan så man undrar hur du/ni fick barn. :fundersam: Men det kanske finns en app (&/el onlinetjänst) för sånt nu? ^_^:totaltgalen:

Inte anti, bara det att allt som man kan ha digital är skönt att ha digitalt, då vet man vart man har det. ;)

 

Angående barn, jag beställde honom på internet. :totaltgalen:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte anti, bara det att allt som man kan ha digital är skönt att ha digitalt, då vet man vart man har det. ;)

Javisst är det det - lika skönt som att göra något med händerna, något fysiskt. För dig som spelar in musik är det ju samma sak. Du spelar gitarr och sjunger och sen hamnar det i datorn för mix/utgivning.

 

Gitarren är pennan. :yeahbaby: Man spelar, över, får fram låtidéer... en del knycklar man ihop och kastar, andra trycker man på / s a s.

 

Angående barn, jag beställde honom på internet. :totaltgalen:;)

Ja, det förklarar ju en del. :ThumbsUp::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst är det det - lika skönt som att göra något med händerna, något fysiskt. För dig som spelar in musik är det ju samma sak. Du spelar gitarr och sjunger och sen hamnar det i datorn för mix/utgivning.

 

Gitarren är pennan. :yeahbaby: Man spelar, över, får fram låtidéer... en del knycklar man ihop och kastar, andra trycker man på / s a s.

 

Ja, det förklarar ju en del. :ThumbsUp::lol:

 

Är du säker på att det inte är Siri som sjunger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är så olika Eric, jag äger ingen penna, varken hemma eller på jobbet. :) Mitt skrivbord på jobbet har min MBP, en laddare till datorn, en till mobilen, ett glas vatten och några kvitton som ska redovisas.

 

Inget kaffe?

Även vid en så datoriserad syssla som programmering kan det underlätta med papper och penna, eller en whiteboard, eftersom man då kan formulera en algoritm på ett grafisk sätt och bryta ner den i mindre delar. Ett typiskt exempel är att rita ett träd/en graf, det kan vara svårt att hålla ordning på alla grenar i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst är det det - lika skönt som att göra något med händerna, något fysiskt. För dig som spelar in musik är det ju samma sak. Du spelar gitarr och sjunger och sen hamnar det i datorn för mix/utgivning.

 

Gitarren är pennan. :yeahbaby: Man spelar, över, får fram låtidéer... en del knycklar man ihop och kastar, andra trycker man på / s a s.

 

Ja, det förklarar ju en del. :ThumbsUp::lol:

Ja, gitarren är ett hantverk, även piano. Men snickeri och handyman-prylar är inte min grej. ;)

 

Haha! Jag förstod att det skulle förklara en del. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget kaffe?

Jo, men bara en kopp på morgonen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men bara en kopp på morgonen. :)

Ja, vad är det man brukar säga... “En gång är ingen gång.” :ThumbsUp:

 

- - -

 

Mina delar till kylen (för omhängning av dörren) dök upp idag. :galetglad: 3v sa han ju (i mailet i förra veckan). Kom en avi i lådan - så det var bara att hoppa in nu på Postnord's sida och beställa en lantbrevbärning.

 

post-64246-0-77580300-1509500024_thumb.png

 

...så kommer de med postbilen på Torsdag. :yeahbaby:Pööörfäckt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad är det man brukar säga... “En gång är ingen gång.” :ThumbsUp:

Ja, eller det beror väl på. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...