Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Panther (10.3) vs Firewirediskar


CyberPet

Rekommendera Poster

Sitter här lite och är orolig. Har två externa hårddiskar som jag nu inte vågar använda på grund av att jag inte vill riskera att data försvinner från dem. Rykten som svävar på nätet säger att oavsett om man har problem med dem just nu eller inte så korrumperas de likförbaskat när de är igång om man kör Panther.

 

Jag har uppfattat att LaCie har släppt någon uppdatering som man kan köra och att det då krävs att man har koll på var man har sin gamla CD med Silverlining (programmet som kommer med hårddisken). Inte sjutton vet jag var den CD:n finns, hårddisken är ju över 1.5 gammal.

 

Mailade till One Technologies som är tillverkare av den andra hårddisken och de låter meddela att de avvaktar samarbetet med Oxford och Apple och kommer därefter meddela sina kunder om deras diskar är säkra eller inte.

 

Hur kunde det gå så fel?? Är det inte risk för ett stort skadestånd här om detta inte fixas snart?

 

Någon fler som kan rapportera angående deras diskar och eventuella resultat i efterforskningarna om deras diskar är "säkra"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vore ju trevligt om det kunde komma lite slutgiltig info och några uppdaterigar som löser alla problem.

Jag använder mina föv FW-diskar som vanligt (sedan några timmar efter att Panther lanserades) och har inte haft några problem whatsoever...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drog ner LACIE's 6.4.8a och uppgraderade min Big Disk FW 800 från OS 9.

No problemas efter 4 dagars körning.

 

I morgon (5 nov) kommer tydligen en uppgradering som kan köras från OS X 10.3. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera att Oxford Semiconductor menar att det inte är deras fel, utan att det finns tillverkare som slarvat

http://www.oxsemi.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju FW800 som de strulade med såg två updates för oxford chipen på VT häromdan.

Tyvärr så är det inte bara FW800 som har problem. Bland annat diskuteras detta på MacFixIt där de själva blivit av med en disk som var en FW400.

 

Jag känner mig inte ett dugg säker... börjar bli förbannad faktiskt över detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört några olika firewire(400)diskar med panther utan problem.

- iPod

- FireSmart, gammal modell.

- FireSmart, ganska ny modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...